Milyen autót vegyek?

Több
9 éve 11 hónapja #36171 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?

DECOTEXT írta: A megmozgatott tömeg és a megtett kilóméterek arányában
még mindig a disel kocsik viszik el a pálmát. Én a PDC hibának
utána néztem, mert nem tudtam, hogy mi ez. A legtöbb forumon
a BMW -5-ös tipust emlegetik ezzel. Innen az infó! A PD az
más (PumpeDüse) VW betegség volt, de kihalt, mert nem hozta
az Euro 5-ös normát. Átvették ők is CR megoldást (common rail)
ami már a legtöbb nagy autó gyártónál bevált!

Én a disel kocsimmal jó 1/3-al messzebb jutok el azonos vezetési technikával
mint egy benzinessel. Ugyanakkor (kivéve Mo.) mindenhol olcsóbb a disel mint
a benzin! A disel kocsinál a nyomaték jobb, a gyorsulás jobb, s messze nem
annyira kényes rendszer, mint a mai benzines kocsik. Természetesen itt
nem a kolpaszig feltunngolt csoda motorokra értem, hanem a normális
turbodisel és a normális benzines kocsikra, amiket az átlag ember is meg tud
venni!

Ma a legjobb rendszer egyébként a hybrid, sajnos az üzemanyagos részük
alacsonyan van motorizálva és a dizel nagyon ritka. (Különben vennék ilyet!)

En nem vagyok autoszakerto, de a PD nepauto technologia bukasanak semmi koze nincs az Euro5-hoz. Az mar vmikor 2005korul megbukott, amikor a Siemens-es elemeket is elkezdtek hasznalni es elojottek a random hibak, lerohadasok. Annyira beka altajeka ala kerult a renome, hogy az mara mar eladhatatlan lenne.

A hibrid meg csak varosban er valamit. Egyenletes autopalya temponal semmit nem er.

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
9 éve 11 hónapja #36179 Írta: dreizwanzig
dreizwanzig válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?

DECOTEXT írta: Én a disel kocsimmal jó 1/3-al messzebb jutok el azonos vezetési technikával
mint egy benzinessel. Ugyanakkor (kivéve Mo.) mindenhol olcsóbb a disel mint
a benzin! A disel kocsinál a nyomaték jobb, a gyorsulás jobb, s messze nem
annyira kényes rendszer, mint a mai benzines kocsik. Természetesen itt
nem a kolpaszig feltunngolt csoda motorokra értem, hanem a normális
turbodisel és a normális benzines kocsikra, amiket az átlag ember is meg tud
venni!

Ma a legjobb rendszer egyébként a hybrid, sajnos az üzemanyagos részük
alacsonyan van motorizálva és a dizel nagyon ritka. (Különben vennék ilyet!)

Én hanyagolnám már ezt a benzin-dízel vallásháborút, mert nem ide tartozik, meg örök vita, de nem tudom megállni, hogy meg ne kérdezzem, hogy miért nem olyan kényesek a mai dízelek, mint a benzinesek? Nem igazán látom a benzin motor bonyolultságát, problémáit, ellenben a dízeleknél igen nagy potenciális hibaforrás a turbó és a porlasztócsúcsok. Ne abból indulj ki, hogy te vettél egy zsír új dízelt, amit normálisan használsz és nincs vele gondod. Szerintem dízelt használtan venni lutri. Ha valami barbártól veszed meg, aki csak ment vele, nem figyelt a karbantartásra, akkor elég szépen meg lehet szívni vele.... Persze, ha kifogsz egy jó példányt, akkor valszeg sok bajod nem lesz. A hibridről meg csak annyit, hogy használtan, idősebb korára szintén elég lutri lesz az akku miatt, mert ha elromlik, akkor az igen szép summa. Igaz, hogy nem gyakran romlik el, de benne van a pakliban. Most itt nem a pár éves autókra gondolok, hanem, ha majd tizenévesek lesznek ezek a kocsik...

[img]images/O-zapft-is!-T-Shirts.jpg[/img]

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
9 éve 11 hónapja - 9 éve 11 hónapja #36181 Írta: gejza
gejza válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?

dreizwanzig írta: A hibridről meg csak annyit, hogy használtan, idősebb korára szintén elég lutri lesz az akku miatt, mert ha elromlik, akkor az igen szép summa. Igaz, hogy nem gyakran romlik el, de benne van a pakliban. Most itt nem a pár éves autókra gondolok, hanem, ha majd tizenévesek lesznek ezek a kocsik...


Hibrid és hibrid között kapitális különbségek vannak ám.... A Toyota Priusnál pl. 5 év garanciát adnak az akksira és az élettartama 15 év körül várható. Mellesleg az akku 38 cellából áll, amik egyesével is cserélhetök és egy-egy cella ára nem több, mint egy hagyományos autóakksié... Egy új akksi ca. 2500 €, annyit viszont egy jobb márka nagyobb autójának vezérmüszíjcseréje is elvisz majdnem.... Igaz ez Ni-Mh akku, a Li-Ion azért nem ilyen frankó, Rosszabb a helyzet a tisztán elektromos üzemü autóknál, mert ott bizony egy komplett akkucsomag cseréje 6-10.000 € és azok tuti nem bírnak ki, még talán öt évet sem. Nem véletlenül pl. a Renault Twizzy-nél (amit autónak is csak erös jóindulattal lehet nevezni...) úgy van az ár megadva, hogy "Autó: 9.xxx.- € + akku :chuckle: ) Sok cég általában emiatt csak lízingbe adja az e-autóját, mert annak az árában benne van az esetleges csere is. Vagy: az autót megveszed akár és külön lízingeled az akkucsomagot (ld. Twizzy).

Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
9 éve 11 hónapja #36215 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?

dreizwanzig írta: 1/ Én hanyagolnám már ezt a benzin-dízel vallásháborút, mert nem ide tartozik, meg örök vita, .......
2/.... A hibridről meg csak annyit, hogy használtan, idősebb korára szintén elég lutri lesz az akku miatt, mert ha elromlik, akkor az igen szép summa. Igaz, hogy nem gyakran romlik el, de benne van a pakliban. Most itt nem a pár éves autókra gondolok, hanem, ha majd tizenévesek lesznek ezek a kocsik...


1/ Szerintem ide tartozik. Olvasd el a topic címét! Hol elemezzünk egy sikeres vételi lehetőséget, ha nem itt!
2/ Szóval ebben nem kicsit tévedsz, mert sok hybrideknek hosszabb a garanciája, de én belőlem meg az kivánkozik ki, hogy ki a franc akar tizenéves kocsikkal járni??
;) :wasntme:



UI: Egyébként Mahlzeitnek van igaza. Egy hybrid nagyon jó a közeli (50-100 km) közlekedésben és a városban, de már hosszőtávon nem használható. Mi vettünk volna már egy 3. generációs priust, de mivel az üzemanyagos oldalon olyan gyenge mint egy kávédaráló, kiesett a listánkról! Majd ha egy 2,0 vagy 2,5 literes dizellel adják, akkor "rá lépünk".

DCT
Mellékletek:

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
9 éve 11 hónapja #36223 Írta: dreizwanzig
dreizwanzig válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?

gejza írta:

dreizwanzig írta: A hibridről meg csak annyit, hogy használtan, idősebb korára szintén elég lutri lesz az akku miatt, mert ha elromlik, akkor az igen szép summa. Igaz, hogy nem gyakran romlik el, de benne van a pakliban. Most itt nem a pár éves autókra gondolok, hanem, ha majd tizenévesek lesznek ezek a kocsik...


Hibrid és hibrid között kapitális különbségek vannak ám.... A Toyota Priusnál pl. 5 év garanciát adnak az akksira és az élettartama 15 év körül várható. Mellesleg az akku 38 cellából áll, amik egyesével is cserélhetök és egy-egy cella ára nem több, mint egy hagyományos autóakksié... Egy új akksi ca. 2500 €, annyit viszont egy jobb márka nagyobb autójának vezérmüszíjcseréje is elvisz majdnem.... Igaz ez Ni-Mh akku, a Li-Ion azért nem ilyen frankó, Rosszabb a helyzet a tisztán elektromos üzemü autóknál, mert ott bizony egy komplett akkucsomag cseréje 6-10.000 € és azok tuti nem bírnak ki, még talán öt évet sem. Nem véletlenül pl. a Renault Twizzy-nél (amit autónak is csak erös jóindulattal lehet nevezni...) úgy van az ár megadva, hogy "Autó: 9.xxx.- € + akku :chuckle: ) Sok cég általában emiatt csak lízingbe adja az e-autóját, mert annak az árában benne van az esetleges csere is. Vagy: az autót megveszed akár és külön lízingeled az akkucsomagot (ld. Twizzy).

én se azt mondtam, hogy 10 évesen rá kell költeni 2 millát az akksi miatt, csak, hogy azért van benne egy potenciál egy igen nagy beruházásra... Azt meg sztem ne hasonlítsuk össze, hogy ez mekkora összeg egy Audi A8 vezérléscseréhez képest, mert nincs értelme :D

[img]images/O-zapft-is!-T-Shirts.jpg[/img]

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
9 éve 11 hónapja #36224 Írta: dreizwanzig
dreizwanzig válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?

DECOTEXT írta: 2/ Szóval ebben nem kicsit tévedsz, mert sok hybrideknek hosszabb a garanciája, de én belőlem meg az kivánkozik ki, hogy ki a franc akar tizenéves kocsikkal járni??
;) :wasntme:

hosszabb a garanciája, de egy idő után lejár. Ha valaki úgy gondolkodik mint Te, hogy vesz egy új autót, használja x évig, majd eladja, akkor jól jár egy hibriddel, de idős korára már lutri lesz az akksi miatt, így eladni is nehezebb lesz szerintem.
én pl akarok tizenéves kocsikkal járni, mert nekem nagyon sok ilyen típus van, ami tetszik. Meg azok, akiknek nincs pénzük új autóra és nem verik magukat adósságba 10 évre egy suzuki vásárlásával. Amúgy meg mindegy, hogy ki, örülj neki, mert így lesz, aki megveszi majd a "levetett" cuccaid... vagy Te 10 év után a szakadékba dobod a kocsid, nem szórakozol az eladással? :D

[img]images/O-zapft-is!-T-Shirts.jpg[/img]

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!