Autólízing Németország
- bee_b13
- Témaindító
- Látogató
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gergoo
- Nem elérhető
- Administrator
- Working on it
- Hozzászólások: 3246
- Köszönetek: 1145
Gépkocsi költségekkel pedig havi szinten számolgatni, hááát, nem tudom miféle "ilyen multi cégnél dolgoztál" de, hogy ha még finanszírozott is az a cég gépjárműveket, Te a számokon kívűl semmit nem láttál magad előtt az tuti!
Aztán azt is kétlem, hogy mindenki úgy adja vissza az autóját 4 év után, ahogy az van. Ha 150 ezer km lesz benne és a fényezése egy hányás ugyanaz mint aki esetleg 20 ezret sem tett bele és újszerű kívűl-belül. Biztos lenyeli a Honda bank. Valószínűleg azért fogja lenyelni mert 4 év alatt az összes kötelező szervízzel, cserélt alkatrésszel és biztosítással lesz ez az autó 14-15K-ban is szerintem, ha évszakonként gumicserére is "szerződtetek" akkor pedig 17K alatt meg sem áll majd! Szóval, az a havi 200 lesz talán 350 is de majd írd meg 4 év múlva
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
bee_b13 írta: Leírtam, hogy lízing, ami nem egyenlő a részlet fizetéssel, sőt teljesen más. Tarthatnék kiselőadást erről, mert ilyen multi cégnél dolgoztam, de most ha nem baj nem fogok, ha érdekel nézd meg mi is az (operatív és pénzügyi lízing). A listaár talán 20 ezer, a kedvezményes ára 14 ezer, a maradványérték kb 10 ezer. Idő előtti leadásnál semmi sincs visszadod a kereskedőnek, ő meg értékesíti. Nekem megér havi 160 (bocsi most mondja a férjem, hogy nem 170) eurót, hogy új autó (Honda Civic 1.4) van a fenekem alatt, és lehet, hogy 4 év múlva egy újabb hasonló konstrukcióba megyek bele, mert akkor most jöhetnék a közgazdász dumával, hogy azt a pénzt amit nem az autó tulajdonlásába fektetek bele, bele rakom másba, amin jóval több hasznot húzok 4 év alatt, mint amennyit belerakok kocsira. Erre is voltak remek számítások a lízing cégnél, mert itt pl. összehasonlították, hogy a cégeknek érdemes-e belerakni a saját pénzüket az autóflottába, vagy jobb nekik, ha lízingelnek. Egyébként lehet kötekedni, de ezt a kocsit pontosan ennyiért lízingeljük, plussz biztosítás, adó, de kb 200 euróba van havonta mindennel együtt. És igen Magyarországon a magánember csak álmodhat az ilyenről, de cégeknek ez nem csak álom volt, nekik mindig is volt ilyen konstrukció. Az autókölcsönzőket ne keverd bele, mert az teljesen más iparág.
Nem tudom mi van, de ma mindenki birkózósz@rt reggelizett ? Kedves bee_b13, ha "lízingipari " multinál dolgoztál , akkor talán azt is tudnod illene, hogy ez esetben az autóra lízingszerzödést kötnek, nem pedig adásvételit, márpedig Te pontosan ezzel dicsekedtél az elsö posztodban... A két konstrukció viszont tényleg olyan messze van egymástól, mint Makó Jeruzsálemtöl. Majd miután bedölök az állításodnak, még Te nézel hülyének engem. Pedig:
Nem, nem írtad le, a lízing szót itt használod elöször."Leírtam, hogy lízing, ami nem egyenlő a részlet fizetéssel, sőt teljesen más."
Gratulálok, nagy felismerés. Az autóba beölt pénznél bármely más, még a "0 %-os" befektetés is jobb, mert az autón csak buksz. Nem is keveset."..azt a pénzt amit nem az autó tulajdonlásába fektetek bele, bele rakom másba, amin jóval több hasznot húzok 4 év alatt, mint amennyit belerakok kocsira."
A céges lízing teljesen más tészta, azt ne is keverd ide (költségleírás, stb). A magánszemélyek lízingje meg még itt Németországban is erösen vitatott, mert megvannak annak is a buktatói. Jellemzöen a buli végén: húzós díjat fizettetnek veled pl., ha átléped a szerzödés szerinti km-mennyiséget. Az autó visszaadásakor viszont az addig olyan kedves-aranyos lízingcég hirtelen véresszájú fenevad lesz: a piszlicsáré felületi karcolásokra, hétköznapi, alig látható kárpitfoltokra, járdaszegélynek koccolt felnikre úgy fognak repkedni a 100-300 eurók, hogy csak kapkodjátok a fejeteket. Kiút lehet, ha megveszed az autót, de azzal az egész dolog mégis kvázi autóhitellé válik, és ahelyett, hogy elegánsan átülsz egy új, nulla kilométeres autóba, csengetheted ki a 10.000.- eurót, ráadásul egyben. Vagy beugrik (minö véletlen) a Honda Bank, egy immár messze nem olyan barátságos hitelkonstrukcióval... Elárulom, hogy én is dolgoztam multinál. Közöm ugyan ott nem sok volt az autólízinghez , de úgy látszik jól hangzik. Ezzel szemben 93 óta kb. 20-25 autó lízingelésében, hitelre, vagy kp.-ért való megvásárlásában vettem részt javarészt itt, de Magyarországon is. A magánember lízingje pont az említett okok miatt valahogy sosem lett befutó. Tudtommal nincs is olyan ismerösöm, aki privát lízingel. Láttam ellenben tengernyi lízingszerzödést és tervezetet: idö elött kiszállni anyagi következmények nélkül csak akkor lehetett, ha ugyanott egy másik, jellemzöen nagyobb értékü autót akartál lízingelni. És már ez is a "méltányosság" kategóriába tartozott. Persze lehet, hogy a Honda Bank-nál most máshogy van...Annak meg szintén tudatában vagyok, hogy a lízing nem autókölcsönzés , pontosan az az egyik lényeges különbség, hogy nem lehet csak úgy ukmukkfukk visszaadni. Mert ha mégis, akkor az gyakorlatilag egy tartós bérlet lesz, igaz, hogy ebben az esetben Te állod a szervízt, javítást, biztosítást, gumit, stb. A tartós bérlet meg így olyan havi 800.-€ alatt nem oldható meg egy ilyen kategóriájú autónál.
A Honda honlapján a lízingkalkulátor a legolcsóbb Civicre (17.000 €, sajna az összeget nem lehet átállítani) négy évnél és évi 15.000 km-nél 257.- € lízingdíjat hoz, Km-Sonderleasing címszó alatt. Ha ezt az elmondásod szerinti 14.000-es árhoz viszonyítva átszámolom, akkor is még 211.- eurós havi rátát kapok, ami távol van a 160.-tól. Mennyit vállaltatok be rá, évi 5000 km-t ??? De persze lehet ez ilyen "csak-ma-csak-Önnek" akció is akár, csak ne higgyük azt, hogy az évszázad bizniszét csináltuk meg. Csatlakozom Gergöhöz: lássuk mit mondasz majd négy év múlva.
Más: az nálatok tényleg életszerü, hogy a férjed kereseti igazolással a zsebében indul állatkertbe ???
Meg havi 30-40 euróból adó+kötelezö felelösségbizt.+Vollcasco (merthogy az kötelezö a lízingnél is)??? Na ne má'......
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- bee_b13
- Témaindító
- Látogató
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Joey01
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 65
- Köszönetek: 21
Elhiszem, hogy Te és a férjed eszméletlen háttérrel rendelkeztek (mínuszos számla, 10 hónapos munkaszerződés, "nagy" multis referencia, stb...), akkor kérdem én, miért nem pengettek ki egy autót kp-ra? A legegyszerűbb hitelt felvenni (jó, tudom, Ti lííízingelitek) és 0 euróval elhozni egy autót, vagy bármi mást. Meglehet csinálni, de akkor nem kell ez a fene nagy önfuttatás... Az a kérdés bennem is felmerült, mint gejzaban, hogy még állatkertbe is kereseti igazolással jártok? A havi 40 eurós plusz kiadásra (a 160 eurón felül) már nem is reagálok.
Végezetül, én nem fizetnék ki 4 év alatt ~9 ezer eurót egy olyan autóért ami ha úgy vesszük nem is az enyém és mindig azon idegeskedjek, lesz e valami baja. (megkarcolják, stb...).
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
Te szerintem nem kis mértékben összemosol engem a Gergövel, de sebaj (nem derül ki, hogy ezt most kinek is címezted).bee_b13 írta: Nézd, elég komoly multinál dolgoztam, kb 40 országban vannak jelen, azért mert ne tudod, hogy mennek a dolgok, és ezek szerint kellő képzelőerőd sincs hozzá, nem kell barromságokat írni. Én leírtam hogyan lehet autót venni, és te jó magyar szokás szerint már egyből azt nézed, hogy mibe lehet belekötni. Senki sem mondta, hogy más megengedheti magának, mi igen, és leírtam a menetét. Nem vitázni akartam, hanem segíteni azzal, hogy ha kellő háttered van, így is lehet. A gumicsere nincs kötelezően előírva, a te döntésed milyen gumit raksz a kocsidra, és cseréled -e egyáltalán. A maradványértéket úgy szokták megállapítani, hogy azért 4 év múlva eladható legyen a kocsi, ha lehányod, vagy lelocsolod kromofággal, a te bajod, mert akkor jelentősen csökken a kocsi értéke, de azt gondolom, ez nem tartozik bele az optimális használatba. Egyébként az a több ezer autó amelyik az én ügyfélkörömbe tartozott mind eladható volt maradványértéken, amit már a lízing elején kikalkulált a rendszer egy felállított mátrix alapján, pedig a céges autóra nem nagyon vigyáznak a gyakorlat szerint. .Lízingnél kizárólag az eredeti árat veszik alapul, és nem a kedvezményeset, és most lehet megint kötekedni, mert az nagyon megy, de így van , fogadd el.
Hidd el, hogy én is tudom "hogy kell autót venni", ráadásul én nem az asztal mellöl, hanem saját (cégem) kárán tanultam meg egy-két finomságot a gyakorlatban. Pl. azt az örökbecsü igazságot is, hogy a metematikát nem lehet megeröszakolni, valamint azt, hogy a bank/lízingcég nem nekem akar ajándékot adni egy ilyen bulival (mit szaroznánk akkor ilyen hókuszpókuszokkal, hogy autólízing, stb. A bank jóváír a számlámon minden karácsonykor egy kisebb összeget, mindenkinek mennyivel egyszerübb lenne... ). És tudom mi az egyik trükk a maradványértékkel ? A banknak ugye az lenne a jó, ha a maradványérték alacsony, mert úgy könnyebben talál vevöt és gyorsabban eladja a leadott autót. Ezzel viszont pozíciót veszt a privát kuncsaftnál, mert magas lesz a a havi díj. Tehát mit csinál a furfangos bank: túlárazza a maradványértéket, annyiért viszont nem, vagy lassan-nehezen tudja majd eladni az autót. ìgy azt eladja majd olcsóbban, a különbözetet meg behajtja rajtad a leadáskor azzal, hogy minden apróságot "szokványos használatot meghaladó mértékünek" nyilvánít és azt aranyáron beárazza neked. Akkor ugyanis már nem te vagy pozícióban, hanem ö. Nevezhetjük akár átverésnek is, de ettöl neked nem lesz jobb. Néhány cégnek van ilyen kiskátéja lízingelt autó leadásához, hogy mi számít szokványos használati nyomnak, meg mi nem. Tanulságos lesz, ha szerzel egyet..... Nézd meg emellett, hogy mennyiért árulják a négy éves Civic-edet a használtautó piacon. Nézd meg egy Leasingrückläufer-ekre szakosodott cég kínálatát az interneten. Rajnát és Dunát lehet rekeszteni a három-négyéves lízingböl visszajött autókkal. Az meg, hogy lízingnél az erdeti árat vennék figyelembe, -már ne haragudj-,de nettó baromság (vagy ha így van, ott az elsö átb@szás ). Vedd már elö a saját szerzödésedet, és nézd meg mi van beírva a "Finanzierungssumme", vagy hasonló rovatba.
Egyébként tök felesleges vitatkoznunk, ti már szerzödést kötöttetek, ez van, csak nem kellene ezt ilyen "bibí, de ügyesek vagyunk" szinten reklámozni. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy fogsz nyilatkozni négy év múlva (öszintén). Vagy ha pl. egy év múlva, ne adj isten, "következmények nélkül" vissza akarjátok adni az autót. (Számolj már: fizetsz egy év alatt 12x160= 1920 € lízingdíjat. Szerinted egy év alatt mennyit csökken egy szalonból kigurított új autó ára ? Ennyit minimum, és akkor még ott a kérdés, hogy mi a jó ebben a banknak ?) A gumikról meg egyebekröl meg nem én írtam.... Kösz.
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!