A vásárlástól való elállás joga
- laolaj
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 146
- Köszönetek: 45
Múlthéten vásárolt anyum nekem a Müller drogériában egy parfümöt. (Németben)
Sajnálatos észrevételem az hogy a parfüm nem felel meg a minőségi követelménynek. Ezt onnan tudom, hogy már volt ilyenen és nem ugyan az az illet fogadott engem. A blokk megvan. Több napig is teszteltem. Többet fújta. Unokatesómnak oda adtam h próbálja de rajta se az fogad. Több napon át, hogy nem e nekem az orrom csap be... de nem.
Az a nagy kérdésem van, hogy ebben az esetben milyen lehetőségeim vannak.
Csere? Pénz vissza fizetés... vagy milyen lehetőségek vannak?
köszönöm előre is.
Üdv.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Semmilyen, ha kibontottad! Minden ilyen Müller boltban vannak nyitott (kisebb) próba flakonok, ahol vétel ELŐTT tesztelheted az árút. Pláne a drágábbnál fontos ez! Mivel azonban kibontottad és többször használtad, az ilyen esetben a reklamciónak helye nincs! Ha az ajándék cucc eleve nem tetszik, mert ismered, ezért NEM BONTOD FEL és NEM HASZNÁLOD, akkor bármelyik boltjuban kicserélnék másra.laolaj írta: Sziasztok lenne egy feltevésem és kérdésem.Múlthéten vásárolt anyum nekem a Müller drogériában egy parfümöt. (Németben) Sajnálatos észrevételem az hogy a parfüm nem felel meg a minőségi követelménynek. Ezt onnan tudom, hogy már volt ilyenen és nem ugyan az az illat fogadott engem. A blokk megvan. Több napig is teszteltem. Többet fújta. Unokatesómnak oda adtam h próbálja de rajta se az fogad. Több napon át, hogy nem e nekem az orrom csap be... de nem. Az a nagy kérdésem van, hogy ebben az esetben milyen lehetőségeim vannak.Csere? Pénz vissza fizetés... vagy milyen lehetőségek vannak?.
Egyébként ha németországi boltban vetted akkor csak ott cserélnék vissza
a merőben külömböző, otthoni lényegesen alacsonyabb árszint és magasabb
áfa miatt! Ezenkivűl vedd azt is figyelembe, hogy az illat minősége és maga
az illat fajtája és nagyon szubjektiv, igy ez nem számit reklamációs pociónak!
Az étteremben sem mondhatod, hogy nem izlik ezért nem fizeted. Ha elsózták
vagy leégett akkor igen, de ha csak más izt vártál, akkor nem! Ha viszont
a parfüm allerigiás reakciót vált ki akkor még be is perelheted őket, annak
ellenére, hogy ez is szubjektiv mert betegségre vezethető vissza!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- laolaj
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 146
- Köszönetek: 45
másnap bementem és mondtam neki, hogy ez nem eredeti. Persze a válasz az, hogy DE.
Na mindegy. Kicseréltem egy kicsire hátha az jobb, de nem. Ugyan olyan sz@r. Az, hogy ezt honnan tudom. A másik utcában lévő parfümériában UGYAN AZ! a márka kiszerelés, az igazi illatot eredményezi. Illetve nekem már több ugyan ilyen parfümöm volt. Gondoltam veszek egyet ha már jó áron volt. Megtanultam egy életre, hogy nem fogok venni Müllerbe ilyet. Egyébként is anyum vette nekem. Fene hitte azt, hogy ekkora eltérés. Ugyan az a de toilet fajta. Számomra ez hihetetlen, de akár a hamisítványokat is árusíthatják. A másik boltban lévőnek van illata. 2 fújás akár több mint egy napig is illatozik!.
Amilyen jogszabályra vártam itt csak nem érkezett semmi.
A szavatosság jogi illetve a jótállás. Mint MO.on minden egyes termékre amit vásároltál 2 év szavatosság van. Reklamáció esetén. Az első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítani azt, hogy a termék megfelelő használat mellett is tönkre megy. A fent álló 1.5évben meg a vevőnek kel amit egy vizsgálatra küldik a terméket (szakhatóság) ami 13-23ezer forint is lehet ennek a procedúrája. Ezt nem szokták már vállalni ezért is van az, hogy cserélik a kereskedők pl Tesco az első 6 hónapban. Persze, nem minden termék esik ebbe a kategóriába.
A jótállás az megint más tészta.
Jelen esetben egy ilyen parfüm is ebbe tartozik ezért is kérdeztem rá, hogy mi a teendő!
A fenti szabály esetleges kiegészítésre szorulása esetén elnézést érte.
forrás: saját fejem, Tescos időszakból!
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- cintamani
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 62
- Köszönetek: 17
Jogszabály nincs (garancia van - ha nem működik egy árucikk). De ha egy illat nem olyan, az nem garancia. Abban az esetben csak, ha az illat nem olyan, mint a próbaflakonban (és ez bizonyítható - azaz óriási az eltérés).
Viszont általában ilyen üzletek (az üzletpolitika miatt) kicserélik/kifizetik a terméket, de nem mehetsz pl. minden nap vissza, vagy visszaviszed a csereterméket is, mert nem tetszik, mert akkor kirúgnak onnan (határ azért van!).
Szóval meg kell próbálni, és a te esetedben pl. ugyanazt a márkás parfümöt vidd be és bizonyítsd be, hogy más az illata, mert akkor garancia (Müller nem vesz olcsó "piaci" utánzatot). De ha csak te úgy emlékszel/úgy érzed, az nem bizonyíték.
De általában mindig meg kell próbálni visszavinni, ha jogos a reklamáció, a rosszhír keltés miatt inkább visszaveszik, hogy legyen elégedett az ügyfél...
persze az is kérdés, miért volt annyival olcsóbb a termék (bár itt tilos olyan neveket használni, ami pl. csak egy betűvel tér el az eredeti márkától), de talán ki volt írva a parfümnél stb...
Mindenesetre a Müller nem szokott "szélhámoskodni", ettől függetlenül bárki beleeshet átverésbe. Ha nem ugyanolyan az illat, az üzletvezetővel kell beszélni (mutatni az eredeti illatot), hogy megnézzék az egész szállítmányt
üdv
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Nos, azért rengeteg árú van ami "ugyan az" de mégsem és országonként változik Ezáltal ha imprtál valaki ugyan olyan terméket 2 vagy 3 országból, lehet különbözű Ez érvényes még olyanra is mint autó vagy pl mint nálam fűtéshez fali kazán!***laolaj írta: Megtanultam egy életre, hogy nem fogok venni Müllerbe ilyet. Egyébként is anyum vette nekem. Fene hitte azt, hogy ekkora eltérés. Ugyan az a de toilet fajta.
***Kicseréltettem 3 éve a falikazánt a magyországi lakásunkban! Borderus tipusú, amit itt is lehet kapni! Kikerestem a passzolót (KW-ra is fontos) s leinformáltam! Még jó hogy rákérdeztem a garanciára, mert, hogy ez van otthon is. Azonnal mondták, hogy ha Mo-ra viszem, akkor ez a tipus nem jó, mert oda másmilyen kell. Indoklás: a magyar földgáz minősége rosszabb, a kén tartalma nagyobb és igy a gáz savas hatása magasabb. Ezért az magyarországra szállított falikazánoknak valóban UGYAN AZ A TIPUSJELE, de van egy külön jelzése, ami nem látható csak a papirjaiban van meg! Nos, ezért otthon vettem!!
Kibontva semmi különbség a német falikazánhoz képest, mégis más mert belül saválló réteg van benne. Ugyan ez pl a McDonald-nál is. McRib nincs Ausztriában vagy otthon, pedig az egész világon állitólag ugyan az a kaja!..... Sorolhatnám a különbségeket! Pl: a magyar Müllernél van tetesept Cold Relief türkizkék tengeri fürdősó, de itt a BRD-ben nem kapok, pedig itt is Müller a Müller.
S még egy: a VW Golf az egész EU-ban olyan fémcsövekkel s vezetékekkel jön ki amiben sem ólom, sem cadmium nincs. Ami Kinába megy azokban van. (A "kinai" golf sokkal olcsóbb is, többek között ezért)
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- laolaj
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 146
- Köszönetek: 45
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!