Veressa és családja esélyei

  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
11 éve 11 hónapja #19173 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Veressa és családja esélyei

Attila_BRD írta:

Veressa írta: ElőszöŐ azért megfordult már Németországban buszozás közben, hallotta, hogy kint már "nem divat" a javítás. Itthon azért még igen! :)

Kizárólag órabér kérdése. Egy jó ember itt brutto adóval legalább 120 Euroba kerül.
Hibakeresés, alkatrészbeszerzés, javitás, adminisztrácio, szállitás és nyereség 500-600 eurora kergetheti föl az egyszerübb javitást is. Azért már ujat kapsz.

Pontosan! Mint említettem volt, fiam KFZ mechanikus az az "Mechatroniker" Első kézből tudom, hogy mi megy a műhelyekben! Ráadásul az újabb kocsikat olyan sűrűre építik, hogy van olyan VW ahol közel a fél kocsit szét kell dobni, hogy elől a fényszóróban izzót cserélhess, mert nem férsz hozzá! Melyik kuncsaft hajlandó 120 eurót fizetni egy izzócseréért.....? Egyik sem, ezért az ilyen munkákat máshova kalkulálják be! Persze ez nem jellemző! Tény: egy önindító cseréje, vagy egy dinamó cseréje sokkal olcsóbb, mintha valaki azt szétszedi és mondjuk csak az egyenirányító diódasort kicserréli! Azért karosszéria és dukkozási munkák vannak még dögivel, de itt is ritkán és keveset kalaplágatnak, inkább a csere megy!

Egy érdekesség a VW gyárból: a volkswagennél volt, hogy a targonca belement egy új, frissen a szalagról lejövő golfba. Mindkét baloldali ajtaja fuccs, és az első bal reflektor is lógott. (Természetesen a golfnak). :P VW-nak olcsóbb újra legyártani az ilyet mint hogy visszaküldjék és javítsák! Ezért azonnal, komplett bezuzzák! Természetesen kis horpadásnál nem, de ez a kocsi bőven javitható lett volna... Nulla klóméteres, rádióval, navival, stb. Komplett bezúzták (semmit nem szabadot kivenni belőle) én meg majdnem elbőgtem magam, de amikor kiszámolták, hogy miért, világos lett! 3-7 percenként jön le egy kocsi a szalagról! Felszereltségtől függően!
Hát ennyiért és ennyi idő alatt az tuti, hogy még Ukrajnában sem tudták volna megjavitani! ;)

Na, ezért nincs sok esélye egy magyar autószerelőnek itt kint!!
Tavaj óta a fiam is mást csinál, mert szerinte sincs sok jövője ennek a szakmának!
pláne, hogy egyre több lesz a hybrid s inkább villanyszerelő kell nem lakatos!

DCT

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!