Magyar biztosítók

Több
12 éve 5 hónapja #20263 Írta: Szilvi
Magyar biztosítók téma létrehozva Szilvi által

Eva10 írta: peteratde, en elhiszem, hogy a te kötelezöd, es egyeb biztositaid olcsok voltak. Nekem otthon Renault cliom volt, es sokkal dragabb volt a biztositas, mint a tied.
Nekem azt mondta meg annak idejen a biztositasi ügynököm otthon, hogy lehet olcso biztositast kötni, jo is, amig nincs baj, de ha baj van, akkor nemigen fog fizetni.
Nekem itt amikor nekem tolatott valaki - szerencsere ferden, ugyhogy latni lehetett a serülesen, hogy ö volt a hibas, akkor meg a csereautot is kifizettek,illetve mivel nem kertem, adtak helyette penzt. Ezt a masik fel kötelezöje fizette. Nem hiszem, hogy a te annakidejen között kötelezöd ilyen galans lenne, ha fizetni kell, akkor pedig te fizethetned ezeket a költsegeket.
Ja, es is B10-ben voltam.
szia:
Eva


Kedves Éva,

Cégünk két "oldalról" is foglalkozik a Mo-i biztosítókkal. Egyrészt független alkuszként dolgozunk, azaz napi szinten kötjük a Mo-i biztosítók teljes palettáját - kivéve a D.A.S biztosítások - , másrészt érdekeltek vagyunk a gépjármű javításban, így a kötelező- és Casco-s károk rendezésében ügyfeleink megbízása alapján.

Állítom, hogy ha egy kötelező biztosítás olcsó, ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy károkozás esetén a kárkifizetésnél hogy állnak a biztosítók a károsulthoz.

A mostani legkedvezőbb díjjal Mo-on a KÖBE és az Astra biztosító rendelkezik azon területen ( Pest megye), ahol én dolgozom. Nagyságrendileg 15-25 e Ft-os éves díjjal dolgoznak azon ügyfelek körében, akik kis KW-os, Bonus-os, az utóbbi 5 évben kármentes vezetéssel rendelkeznek. Szívesen elmondom, ha érdekel, hogy milyen paraméterek figyelembevételével tudják szűrni a piacot, hogy csak azok kerüljenek hozzájuk a fenti díjért, akik "hasznot " hoznak, de nem untatnék senkit.

Az olcsó kötelezőjük ellenére én lennék a legboldogabb, ha minden Mo-i biztosító olyan kárrendezési mentalitással és háttrérendszerrel rendelkezne, mint a KÖBE. A kárfelvételük korrekt ( 2 napon belül felveszik veled a kapcsolatot) , a káralapot két napon belül leigazolják, továbbá a kárfelvételtől számított 8 !!!!! napon belül már Ők reklamálnak, hogy fizetni szeretnének, küldjük már a számlát. Amint azt megkapják 2 napon belül a számládon a pénz. Ez az utóbbi 5 év gyakorlata.

Ezzel szemben a két legnagyobb ( az Allianz és a Generali) minősíthetetlen módon húzza az időt, megragadva minden lehetőséget erre. E tekintetben nincs különbség KGFB és Casco-s kár között, egyetlen különbség van csak a kárkifizetés napja. Sajnos azt ellenőrizni nem tudod, hiszen a kárfelvételt kiszervezték, a dokumentumokat a kárszakértő Irodába kell leadd és nem a biztosítóba. KGFB-ra 30, míg a Casco-ra 15 napon belül kell utalniuk, amit az utolsó napig ki is használnak.

A kárügyintézőket nem hívhatod telefonon, mert a központi Call-Centernél tovább nem jutsz, ott hagyhatsz üzenetet, és visszahívnak, ha visszahívnak. Az Allianz-nál a 4. hívás után azt mondtam, semmi gond, ha 5 percen belül nem érkezik meg a már többször megígért visszahívás, a PSZÁF-hoz fordulok. Érdekes módon 2 percen belül visszahívtak.

A Generaliban most van egy még nem rendezett kárügyünk. Előre bocsátom, az autót 3 hete átadtuk. Egy Volvo S80-as jobb eleje megsérült április elején. Ügyfelünk avulásmentes Generalis Casco-val rendelkezik. Volt egy alapkárfelvétel és 3 pótszemle ( nem kommentálom miért ennyi, pedig tudnék mit írni), mindez 10 napon belül. A javítást után a kalkulációt benyújtottuk, és 1,5 hét és több e-mail váltás volt, mire a Generali "felfogta és megértette", hogy ha sérült a baleset során a lökhárító ( vészhárító burkolat), az abban lévő ütközéscsillapító betét, és kereszttartó, akkor az amúgy ezek között lévő merevítő is sérült, máskülönben a kereszttartó nem törik el. A kárszakértő minden elemet lefotózott a kárfelvételek során, de a biztosító a képeket meg sem nézte, csak lehúzta azt a közel 100.000,- Ft-os tételt. A számát 13 napja megkapta a biztosító, a pénz még mindig nincs a számlánkon. A cél szentesíti az eszközt.

Az Allianz pl. egy sárvédő sérülésénél ( Casco-s kár) 20 x 25 cm-es felületen írt ki javítást és fényezést, és ez csak a hab a tortán, a sort hosszan tudnám fojtatni. A kárkifizetési gyakorlata megegyezik a Generalival.

Ami a bérautó ill annak kifizetését illeti, amennyiben jelzed erre vonatkozó igényedet a kárfelvételnél KFGB-s kárnál, úgy azt a Mo-i biztosítók is fizetik. Azonban csak annyi órát, amennyit a kárszakértő az autód javítására a kárfelvételi jegyzőkönyvön feltüntetett.

Casco-s kár esetén a megkötéskor van arra lehetőséged, hogy ilyen kiegészítő biztosítást köss, amennyiben ezzel nem éltél, úgy nem vagy rá jogosult.

Mind az Allianz, mind a Generali egyébiránt drága kötelezővel rendelkezik. Ezért állítom, hogy amit mondott Neked a biztosításközvetítőd, az nem fedi a valóságot, csupán PR szöveg. Onnan tudom, hogy ezt hallom mindkét biztosító fejtágítóján.

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 5 hónapja #20265 Írta: Miklós
Miklós válaszolt a következő témában: Magyar biztosítók

Kedves Deco !
Egy apró hozzáfűznivaló. Kötelező biztosításnál a bonus-malus rendszerbe akár már a pólyában is lehetett jogsid, az sem számít. Autóra megy, nem személyre.
"A szerződés megkötését követően a szerződés évfordulójakor van lehetőségünk egy osztállyal „feljebb”, a bonus osztályba kerülni
A malus kategóriába sorolást alapvetően meghatározza, hogy milyen gépjárművel rendelkezünk és mennyi (db) kárt okoztunk.
A kötelező gépjármű felelősség biztosítás bonus-malus rendszerbe történő besorolása a szerződés megszűnését követően kettő éven belül végérvényesen megszűnik."
Az értelmezésem szerint egy példa:
36 éve vezetsz, de nincs a saját neveden gépkocsi, mert cégautóban ülsz állandóan. Veszel egy saját autót, a biztosító szerint mazsola kategória leszel.
Erre varrjál gombot.

"Én elszabtam, te elszabtad, ő elszabta, mi elszabtuk;
ha elszabtuk, hát elszabtuk, utólag már szabhatjuk. - Hofi Géza

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 5 hónapja #20268 Írta: Szilvi
Szilvi válaszolt a következő témában: Magyar biztosítók

Miklós írta: Kedves Deco !
Egy apró hozzáfűznivaló. Kötelező biztosításnál a bonus-malus rendszerbe akár már a pólyában is lehetett jogsid, az sem számít. Autóra megy, nem személyre.
"A szerződés megkötését követően a szerződés évfordulójakor van lehetőségünk egy osztállyal „feljebb”, a bonus osztályba kerülni
A malus kategóriába sorolást alapvetően meghatározza, hogy milyen gépjárművel rendelkezünk és mennyi (db) kárt okoztunk.
A kötelező gépjármű felelősség biztosítás bonus-malus rendszerbe történő besorolása a szerződés megszűnését követően kettő éven belül végérvényesen megszűnik."
Az értelmezésem szerint egy példa:
36 éve vezetsz, de nincs a saját neveden gépkocsi, mert cégautóban ülsz állandóan. Veszel egy saját autót, a biztosító szerint mazsola kategória leszel.
Erre varrjál gombot.


Bocsi Miklós, pár apró korrekció:
- a B/M osztály személyre és autóra megy, a jogsitól azonban nem függ.
- a B/M osztály akkor megy felfelé, ha egy megfigyelési időszakon belül minimum 9 hónapig volt fizetett időszakod. Ha nem volt, nem emelkedik.
- az, hogy mely B/M kategóriába vagy, vagy kerülsz csak a kármentes vezetésed vagy a károkozásod ( illetve annak egy megfigyelési időszakon belüli darabszáma) határozza meg, az nem,hogy milyen autód van. M4 a legrosszabb, B10 a legjobb, közöttük az A00 az az osztály, ahol mindenki elkezdi. Egyéb iránt M4-be akkor is bekerülhetsz, ha kárt egy darabot nem okoztál, de rossz vagy valótlan adatokat adtál meg az évfordulós biztosítóváltásnál.

Egyéb, ami fontos:
Minden járműnél kármentes és végig fizetett egy év után egy bonusz osztállyal kerülsz feljebb. Ha kárt okozol, akkor válik el személyautó-teherautó között a dolog, hiszen a személyautóval 2 osztállyal kerülsz lejjebb, míg teherautónál csak egy osztállyal. Kivétel ez alól az az eset, mikor 4 kár okoztál, mert akkor automatice M4-be ( A00 alapdíjhoz képest dupla díjat kell ilyenkor fizetned) kerülsz, függetlenül attól, hogy hol voltál. B10 esetében az A00 díj felét kell fizesd.

Személyautóról csak személyautóra, teherautóról csak teherautóra, motorról csak motorral viheted a bonuszodat akkor, ha
1.) már nem a Te tulajdonodban van a jármű, ezt jelezted a biztosító felé, továbbá a biztosító érdekmúlással megszüntette a szerződésedet.
2.) nem Te vagy már a gépjármű üzembentartója, ezt jelezted a biztosító felé, továbbá a biztosító érdekmúlással megszüntette a szerződésedet.

Ha ezek közül akár csak egyet is elmulasztottál régebben, és a biztosító díjnemfizetéssel törölte a biztosítást, ugrott a bonusz besorolásod. ( Szerencsére két éve már nem így van, de rengetegen nem tudták ezt.)

Ezen szabályok nem ismerete okozta/okozza azt Mo-on, hogy sok ember elveszítette a bonusz besorolását, hiába volt korábban jó bonus besorolásban vagy volt sok éves balesetmentes gyakorlata.

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • Eva10
  • Látogató
  • Látogató
12 éve 5 hónapja #20277 Írta: Eva10
Eva10 válaszolt a következő témában: Magyar biztosítók

Szia Szilvi!
Ha jol ertettem, te is biztositas közvetitö vagy?
Egyik szidja a masikat, vagy mi is a helyzet most?
Egyebkent en nem tudom elkepzelni, hogy havi 1000,-FT-nal alig nagyobb dijbol jol tud fizetni valaki, es meg az apparatust is fenn tudja tartani. Nem akartam reszletezni, de azert en is utananeztem annak, amit az ügynököm mondott, mert nem szoktam ilyeneket siman elhinni. Igen, fizetnek, ha az ügyfel minden feltetelnek eleget tesz - csak ezek a feltetelek eleg huzosak....voltak akkor, mert ez kb 4 eve volt, a mostani helyzetet nem ismerem.
Es azt gondolom, nem kellene a masik biztositokat szidni, mert nyilvan olyan is van, akinek meg mas biztositoval van rossz tapasztalata. Ha maganemberkent irnad le a rossz tapasztalatodat, nem szolnek semmit, mert ezt tapasztaltad. De cegkent, es biztositassal is foglalkozva, es azt gondolom, ez nem fair.
Egyebkent en sosem kötök olyan ceggel semmifele szerzödest -biztositast nem, aki a masikat szidja. Ha a jobb szolgaltatast mutatja be, az OK, de szidni a masikat, ezt en nem helyeslem. Mar csak azert sem, mert nem ismerjük a helyzetet reszletesen, es akar lehet annak a biztositonak is igaza, akit eppen szidsz.
Egyebkent en mindket altalad szidott biztositoval kapcsolatban alltam, volt naluk biztositasom. Ha gondom volt, felhivtam az ügynökömet, es elintezte. Komolyabb gondom nem volt egyikkel sem.
Söt - most nem gepkocsikarrol van szo - amikor a budapesti lakasomban beazas volt - merthogy a mosogepem folyt -tehat egyertelmüen en voltam a hibas, meg ök hivtak fel, hogy a takaritast is fizetik - atutaltak napokon belül erre 10 000,- Ft-ot. Persze meg a beepitett szekrenyben is viz allt. Nekem ilyesmit kernbi eszembe sem jutott. Ja, es egyszerü lakasbiztositasom volt, es semmi protekciom a Generalinal - mert naluk volt a lakasom biztositva.
szia:
Eva

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 5 hónapja #20279 Írta: peteratde
peteratde válaszolt a következő témában: Magyar biztosítók

Eva10 írta: peteratde, en elhiszem, hogy a te kötelezöd, es egyeb biztositaid olcsok voltak. Nekem otthon Renault cliom volt, es sokkal dragabb volt a biztositas, mint a tied.
Nekem azt mondta meg annak idejen a biztositasi ügynököm otthon, hogy lehet olcso biztositast kötni, jo is, amig nincs baj, de ha baj van, akkor nemigen fog fizetni.
Nekem itt amikor nekem tolatott valaki - szerencsere ferden, ugyhogy latni lehetett a serülesen, hogy ö volt a hibas, akkor meg a csereautot is kifizettek,illetve mivel nem kertem, adtak helyette penzt. Ezt a masik fel kötelezöje fizette. Nem hiszem, hogy a te annakidejen között kötelezöd ilyen galans lenne, ha fizetni kell, akkor pedig te fizethetned ezeket a költsegeket.
Ja, es is B10-ben voltam.
szia:
Eva


Kedves Éva,
kicsit figyelmesebben olvass kérlek. Semmilyen más biztosításról nem beszéltem, csak a kötelezőről, az pedig elég komoly cég KandH bank. Az összegek, amiket írtam teljesen korrektek, az hogy ennire alacsony volt a biztosításom, az azért is volt, mert minden szempontból a legkedvezőbb helyzetben voltam, B10, vidék, életkor stb. A CASCO lehet, hogy itt olcsóbb, nem vagyok képben.
Tudomásom szerint, ha valakinek van biztosítása, akkor az okozott kárt az fizeti, ha nincs kizáró körülmény. ( pl ittas vezetés).
Hogy mennyire gáláns vagy nem gáláns a biztosító, az nem érinti azt, hogy hol és mennyivel olcsóbb.

“Nem akkor leszünk magabiztosak, ha mindig igazunk van, hanem akkor, ha nem félünk a tévedéstől”

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 5 hónapja #20280 Írta: peteratde
peteratde válaszolt a következő témában: Magyar biztosítók

DECOTEXT írta:

peteratde írta: Otthon az éves kötelezőm (B10) 14 000 Ft! Itt valamivel több, mint 600 euró, pedig 7 évet beszámítottak az otthoni balesetmentes vezetésemből.

No comment! Én 36 éve vezetek balesetmentesen. és számit! A lehetö legalacsonyabb minimumon vagyok! Ha kezdö autóvezetö vagy akkor értehtö...... Friss jogsival nem csodálom, hogy lenyúlnak!
:unsure:

Hát tudod, a pálma a tiéd. Ennyire elbeszélni a tények mellett, az már művészet.
1972-őta van jogosítványom, és talán kétszer okoztam kárt életemben. Annak ellenére, hogy messze az átlag feletti mennyiséget vezettem. Ha kezdő lennék, itt 3 évig számít kezdőnek valaki, akkor akár 1300 euró is lett volna az éves díj. A 6xx euró ugy jött össze, hogy elismerték azt a 7 évet, amit a régebbi biztosítom igazolt. Egyébként egy bizonyos évszám felett már nagyon lassan csökken a díjtétel, ezt neked illene tudni. Ha a másik biztosító is megküldte volna időben, akkor is 450 euró lett volna 12 évvel. Azt gondolom 36 évvel se lenne kevesebb 300 eurónál.

“Nem akkor leszünk magabiztosak, ha mindig igazunk van, hanem akkor, ha nem félünk a tévedéstől”
A következő felhasználók mondtak köszönetet: AiRLAC

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!