Milyen autót vegyek?
- zolném
- Nem elérhető
- Junior Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 22
- Köszönetek: 10
10 éve 8 hónapja #36138
Írta: zolném
Lernen lernen lernen. (Lenin der Sechst)
zolném válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?
Szerintem vegyél benzin/LPG üzeműt. A német kormány vállalta, hogy 2018ig nem emeli az autógáz adóját. 0.68-0.72 Euro körül van litere. Mindegyik LPG-s zöld Umweltplakette-vel rendelkezik. Vegyes üzemben marha nagy hatótávolsága van. Környezetkímélő. Ja és soha a büdös életben nem fogsz hallani a PDC fehler-ről
Lernen lernen lernen. (Lenin der Sechst)
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
10 éve 8 hónapja #36139
Írta: DECOTEXT
Először is a végén kezdeném! Ne vegyél BMW-t nem lesz PDC problémád. Különösen az 5-ös BMW-k hiresek erről. Idestova 10. éve járunk japán kütyükkel, de soha semmi elektonika vagy hasonló problémánk nem volt. (Igaz mi ilyen PDC mankó nélkül is tudunk parkolni! Nekem kamera van a kocsiban ami hátra néz.)
Amit irsz az nem rossz a gáz ügyében, de ez is szubjektiv! Nekem ezzel gondom lenne, mert amerre járunk arra alig van gáz tankolási lehetőség! Én jártam egy hétig egy PB gáz kocsival ami szintén vegyes üzemmóddal ment. Hát, ha a gázpedált megnyomtam, akkor előbb gondolkozott és elemezte a kocsi (?). hogy mit is akarok! Szóval semmi nyomaték. Valóban el kell az embernek döntenie, hogy utazni akar, vagy megérkezni! Nálunk az autózás egy eszköz a célbaéréshez és nem életcélunk.
UI: a számitások szerint nem hatékonyabb, mert ugyan azt a súlyt amit a benzines illetve a disel kocsi megmozgat azt a gázkocsinak is meg kell mozgatia. Tudod az oktán story! Mondjuk tartós 150 kmh-hoz tehát több gázt kell fogysztania a kocsinak. Olcsóbb tehát, de több kell belőle! A fiamnak van egy A4-es audi komija, amiben egy 2,5 literes disel motor van és 6,5 litert fogyszt 100 km-el! Környezet szennyezés meg nem érdekel senkit, amig a kinai meg a yenki határtalan menyiségű káros anyagot bocsájt ki az iparával. Sajnos a szél erről nem tud és mindenhonnan fúj!
DCT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?
zolném írta: Szerintem vegyél benzin/LPG üzeműt. A német kormány vállalta, hogy 2018ig nem emeli az autógáz adóját. 0.68-0.72 Euro körül van litere. Mindegyik LPG-s zöld Umweltplakette-vel rendelkezik. Vegyes üzemben marha nagy hatótávolsága van. Környezetkímélő. Ja és soha a büdös életben nem fogsz hallani a PDC fehler-ről .
Először is a végén kezdeném! Ne vegyél BMW-t nem lesz PDC problémád. Különösen az 5-ös BMW-k hiresek erről. Idestova 10. éve járunk japán kütyükkel, de soha semmi elektonika vagy hasonló problémánk nem volt. (Igaz mi ilyen PDC mankó nélkül is tudunk parkolni! Nekem kamera van a kocsiban ami hátra néz.)
Amit irsz az nem rossz a gáz ügyében, de ez is szubjektiv! Nekem ezzel gondom lenne, mert amerre járunk arra alig van gáz tankolási lehetőség! Én jártam egy hétig egy PB gáz kocsival ami szintén vegyes üzemmóddal ment. Hát, ha a gázpedált megnyomtam, akkor előbb gondolkozott és elemezte a kocsi (?). hogy mit is akarok! Szóval semmi nyomaték. Valóban el kell az embernek döntenie, hogy utazni akar, vagy megérkezni! Nálunk az autózás egy eszköz a célbaéréshez és nem életcélunk.
UI: a számitások szerint nem hatékonyabb, mert ugyan azt a súlyt amit a benzines illetve a disel kocsi megmozgat azt a gázkocsinak is meg kell mozgatia. Tudod az oktán story! Mondjuk tartós 150 kmh-hoz tehát több gázt kell fogysztania a kocsinak. Olcsóbb tehát, de több kell belőle! A fiamnak van egy A4-es audi komija, amiben egy 2,5 literes disel motor van és 6,5 litert fogyszt 100 km-el! Környezet szennyezés meg nem érdekel senkit, amig a kinai meg a yenki határtalan menyiségű káros anyagot bocsájt ki az iparával. Sajnos a szél erről nem tud és mindenhonnan fúj!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
10 éve 8 hónapja #36140
Írta: gejza
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
gejza válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?
Na ez nagy vallásháború: dízel kontra benzines... Ha rám hallgatsz, vagy dízelt veszel, vagy benzinest...
Azt a 10.000 km-es szabályt régen el lehet felejteni, soha nem volt generálisan igaz. Egyébként az ilyesmit úgyis csak egy adott pillanatra lehet számolni, az eredmény nem biztos, hogy egy hónap múlva is igaz még. Annyi minden változhat és változik is (ld. pl. otthon: immár tartósan drágább a dízel, mint a benzin...)
A javítási költségeknél meg évekig rizikós dolog volt a dízelnél a turbó (mert drága), na meg a befecskendezés alkatrészei sem húsz forintos tételek. Ezek viszont jellemzöen akkor mennek idö elött tönkre, ha széthajtod az autót. Ma már a benzineseknél is egyre jellemzöbb a turbó, na meg sok más hasonlóan kényes dolog kerül az autókba. Egy dologtól viszont óvnék mindenkit: a benzines downsizing motoroktól, ha nem amolyan öregesen elgurulok A-ból B-be típus vagy. Ugye jóérzésü müszakinak eleve gyanús, hogyan lesz tartós az a (teszem azt) 1.200 cm³-es motor, amiböl turbóval megküldve kipréselnek pl. 150-160 LE-t, majd mindezt beteszik egy középkategóriás kombiba pl. Az eredmény: ha haladni is akarsz az autóval, akkor nyomni kell neki, az eredmény meg a szívinfarktus a benzinkútnál. (A prosiban meg az volt, hogy 4,5 l a fogyasztás.... persze, a mesében
Deco mester, csak sejtem, hogy zolném mire gondolt a PDC hibával, de biztos, hogy nem a Park Distance Control-ra. Annak ugyanis mi köze lenne a gázos-benzines-dízel témához.....
Okos dolog a Tesla-t ajánlgatni, de az még odébb van, amikor tényleg a gazdaságossága miatt fogják az emberek megvenni. Már a fapados változata is 66.000 € és igaz, hogy az e-autók között messze a legnagyobb a hatótávolsága, azért az a 480 km (ami a gyakorlatban mindig kevesebb lesz) a jelenlegi infrastruktúra mellett még mindig nem sok.
Azt a 10.000 km-es szabályt régen el lehet felejteni, soha nem volt generálisan igaz. Egyébként az ilyesmit úgyis csak egy adott pillanatra lehet számolni, az eredmény nem biztos, hogy egy hónap múlva is igaz még. Annyi minden változhat és változik is (ld. pl. otthon: immár tartósan drágább a dízel, mint a benzin...)
A javítási költségeknél meg évekig rizikós dolog volt a dízelnél a turbó (mert drága), na meg a befecskendezés alkatrészei sem húsz forintos tételek. Ezek viszont jellemzöen akkor mennek idö elött tönkre, ha széthajtod az autót. Ma már a benzineseknél is egyre jellemzöbb a turbó, na meg sok más hasonlóan kényes dolog kerül az autókba. Egy dologtól viszont óvnék mindenkit: a benzines downsizing motoroktól, ha nem amolyan öregesen elgurulok A-ból B-be típus vagy. Ugye jóérzésü müszakinak eleve gyanús, hogyan lesz tartós az a (teszem azt) 1.200 cm³-es motor, amiböl turbóval megküldve kipréselnek pl. 150-160 LE-t, majd mindezt beteszik egy középkategóriás kombiba pl. Az eredmény: ha haladni is akarsz az autóval, akkor nyomni kell neki, az eredmény meg a szívinfarktus a benzinkútnál. (A prosiban meg az volt, hogy 4,5 l a fogyasztás.... persze, a mesében
Deco mester, csak sejtem, hogy zolném mire gondolt a PDC hibával, de biztos, hogy nem a Park Distance Control-ra. Annak ugyanis mi köze lenne a gázos-benzines-dízel témához.....
Okos dolog a Tesla-t ajánlgatni, de az még odébb van, amikor tényleg a gazdaságossága miatt fogják az emberek megvenni. Már a fapados változata is 66.000 € és igaz, hogy az e-autók között messze a legnagyobb a hatótávolsága, azért az a 480 km (ami a gyakorlatban mindig kevesebb lesz) a jelenlegi infrastruktúra mellett még mindig nem sok.
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- dreizwanzig
- Nem elérhető
- Senior Member
- O'zapft is!
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 123
- Köszönetek: 23
10 éve 8 hónapja #36147
Írta: dreizwanzig
[img]images/O-zapft-is!-T-Shirts.jpg[/img]
dreizwanzig válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?
szerintem nem PDC-re gondolt, hanem PD-re. Na ez az, ami egyik BMW-ben sincs ugyebár, mert csak adagolós van vagy közös nyomócsöves. A PumpenDüse ugyebár a népautó találmánya....
Mondjuk nem tudom melyik az az ötös BMW (az öt széria közül, amiben van PDC), amelyik különösen híres a PDC hibáról.
Mondjuk nem tudom melyik az az ötös BMW (az öt széria közül, amiben van PDC), amelyik különösen híres a PDC hibáról.
[img]images/O-zapft-is!-T-Shirts.jpg[/img]
A következő felhasználók mondtak köszönetet: gejza
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
10 éve 8 hónapja #36154
Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?
Ha mar Tesla. Ki mikor jart Amsterdamban? Nincs messze a hatartol:) Elkepeszto utemben fejlesztik az elektromos auto halozatot. Parkolohazakban meg okes, hogy van tolto az autokhoz, de mar az utcan is majd minden sarkon. Teslakbol meg dogivel az utakon. De olyan elektromos autokbol is, amikrol nem is tudtam, hogy letezik.
A gazos autoknal meg az a baj, hogy nem hajthatsz be egy rakas parkolohazba. Eleg nehez igy a parkolas.
Dizel/benzirol meg irtam meg a masik topicba, gondolom majd Gergoo atteszi ide:)
A gazos autoknal meg az a baj, hogy nem hajthatsz be egy rakas parkolohazba. Eleg nehez igy a parkolas.
Dizel/benzirol meg irtam meg a masik topicba, gondolom majd Gergoo atteszi ide:)
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
10 éve 8 hónapja #36165
Írta: DECOTEXT
DCT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Milyen autót vegyek?
A megmozgatott tömeg és a megtett kilóméterek arányában
még mindig a disel kocsik viszik el a pálmát. Én a PDC hibának
utána néztem, mert nem tudtam, hogy mi ez. A legtöbb forumon
a BMW -5-ös tipust emlegetik ezzel. Innen az infó! A PD az
más (PumpeDüse) VW betegség volt, de kihalt, mert nem hozta
az Euro 5-ös normát. Átvették ők is CR megoldást (common rail)
ami már a legtöbb nagy autó gyártónál bevált!
Én a disel kocsimmal jó 1/3-al messzebb jutok el azonos vezetési technikával
mint egy benzinessel. Ugyanakkor (kivéve Mo.) mindenhol olcsóbb a disel mint
a benzin! A disel kocsinál a nyomaték jobb, a gyorsulás jobb, s messze nem
annyira kényes rendszer, mint a mai benzines kocsik. Természetesen itt
nem a kolpaszig feltunngolt csoda motorokra értem, hanem a normális
turbodisel és a normális benzines kocsikra, amiket az átlag ember is meg tud
venni!
Ma a legjobb rendszer egyébként a hybrid, sajnos az üzemanyagos részük
alacsonyan van motorizálva és a dizel nagyon ritka. (Különben vennék ilyet!)
még mindig a disel kocsik viszik el a pálmát. Én a PDC hibának
utána néztem, mert nem tudtam, hogy mi ez. A legtöbb forumon
a BMW -5-ös tipust emlegetik ezzel. Innen az infó! A PD az
más (PumpeDüse) VW betegség volt, de kihalt, mert nem hozta
az Euro 5-ös normát. Átvették ők is CR megoldást (common rail)
ami már a legtöbb nagy autó gyártónál bevált!
Én a disel kocsimmal jó 1/3-al messzebb jutok el azonos vezetési technikával
mint egy benzinessel. Ugyanakkor (kivéve Mo.) mindenhol olcsóbb a disel mint
a benzin! A disel kocsinál a nyomaték jobb, a gyorsulás jobb, s messze nem
annyira kényes rendszer, mint a mai benzines kocsik. Természetesen itt
nem a kolpaszig feltunngolt csoda motorokra értem, hanem a normális
turbodisel és a normális benzines kocsikra, amiket az átlag ember is meg tud
venni!
Ma a legjobb rendszer egyébként a hybrid, sajnos az üzemanyagos részük
alacsonyan van motorizálva és a dizel nagyon ritka. (Különben vennék ilyet!)
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!