Környezetszennyezés Németországban
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
btgyrgytms írta: Autó gumi- Magyarországon gyűjtik egy ideig azután "rejtélyes" körülmények között kigyullad. Németországban ezt, hogy ártalmatlanítják?
Feltámasztják a nyugati szelet....
A viccet féretéve, régi gumikat nagyon sok helyen dolgozzák fel, és rengeteg új dolog készül belőle! Többek között a játszótereken található vastag gumilapok is ebből vannak. Gyakorlatilag egy grandulátum készül belőlük, majd ezt használják fel további feldolgozásnál. A belső fémszövet visszakerül a fémfeldolgozó iparba. Ez csak nálunk Magyarországon nem éri meg senkinek, így inkább felgyújtják.....
A garndulátum:
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- btgyrgytms
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 102
- Köszönetek: 4
Tévedés Magyarországon van egy vállalkozó/Ribacz Gyula/ aki az általad említett gumi kockát gyártja.De idehaza csak a meki a vevője.A többi termékét külföldre adja el, sőt nyers anyagot is külföldről szerzi be. Én beszéltem vele, ez a személyes infóm. Szép estét.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- forsterh
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 41
- Köszönetek: 42
Ahol pedig fűtött autópályák vannak, ott nem mindegy, hogy a hőmérsékletet csak nagy veszteségek által vezető tiszta betont vagy a hővezetés szempontjából sokkal kedvezőbb tulajdonsággal rendelkező gumiadalékos keveréket kell az adott üzemeltetési hőfokra felmelegíteni.
Das Leben ist schön, wenn du es leben kannst!
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
btgyrgytms írta: Kedves DECOTEX!
Tévedés Magyarországon van egy vállalkozó/Ribacz Gyula/ aki az általad említett gumi kockát gyártja.De idehaza csak a meki a vevője.A többi termékét külföldre adja el, sőt nyers anyagot is külföldről szerzi be. Én beszéltem vele, ez a személyes infóm. Szép estét.
Én csak azért részleteztem az ittenei (német) folyamatot, mert állítólag otthon nem éri meg! Te is ezt tanusítod! Amit nem értek, az az, hogy MIÉRT NEM ÉRI EZ MEG otthon senkinek! Az egész világon jó bolt! Azt sem értem, hogy Gyuszi miért szorul importra alapanyagból, amikor nálunk is milliószámra van régi gumi!? Mi vagy ki az a "meki"?
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
forsterh írta: Én úgy tudom, hogy az újra feldolgozott gumiabroncsok gumi anyagú granulátumát, hatalmas nagy mennyiségben adagolják az autóutak és az autópályák koptató felületéhez. Ez által nagyobb tapadás, viszonylag " melegebb " úthőmérséklet biztosítható és ennek a veszélyes anyagnak így káros hatás nélkül biztosított a környezetben történő hasznos vissza irányítása. Nemcsak Németországban, de tudomásom szerint Ausztriában is ez mindennapos bevált gyakorlat a használt gumiabroncsok újrahasznosításának területén.
Ahol pedig fűtött autópályák vannak, ott nem mindegy, hogy a hőmérsékletet csak nagy veszteségek által vezető tiszta betont vagy a hővezetés szempontjából sokkal kedvezőbb tulajdonsággal rendelkező gumiadalékos keveréket kell az adott üzemeltetési hőfokra felmelegíteni.
Alapvető kérdés, hogy ennek miért nincs magyarországi ipara? A dolog könnyebb lenne, hiszen már vannak jól működő iparágak külföldön, ezt csak másolni kéne, s nem kellene milliárdokat beleölni új technikák kidolgozásába! Persze amíg otthon a szelektált szemetet, a szemeteskocsik egyhalomba rakják le, addig nincs értelme fejlettebb technikákra....
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- btgyrgytms
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 102
- Köszönetek: 4