Gépjármű honosítás
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
DECOTEXT írta:
gejza írta: A másik, hogy a DECO elméletével ellentétben -legalábbis a mai piaci helyzet alapján- inkább itt adnám el a honosított autómat és otthon vennék "fillérekért" másikat.
Ez dögös lenne! S fizetnéd pl. a regisztrációs adót és a beteges "eredetiség vizsgálatot". Ezek otthon nem normálisak! Nincs még egy ilyen béna rendszer. Ott van pl. a súlyadó! Tudod legalább ezek az összegek az úthálózatba mennének és jó utakat eredményezne, de ez nem látszik meg sehol az országban! Mentél már Soprontól a 84 -es főúton a Balatonig? Itt pl egy autópály akéne már 1000 éve! A "sógor" megcsinálta az A3-at majndem Sopronig, csak rá kéne csatlakozni a 16-os főutjuknál!
Én megnéztem a magyar autópiacot. Ez még a Ludas Matyiban is erős vicc lenne! Százezreket kérnek olyan romokért, amit itt alkatrésznek sem vennének meg, legfeljebb súlyra..... Ez miért jobb piac szerited? A mi toyotánk ahogy itt áll, pontosan 1,6 millióval lenne drágább Mo.-on!!! (Ez a mai árfolyamon 5460 euró lenne!)
Maestro, regadót (az otthon vett autó árában is benne van) , súlyadót meg eredetvizsgálatot ígyis-úgyis fizetnem kéne. Ellenben otthon a bedölt hiteleknek meg lízingeknek köszönhetöen bizony "plafonig" vannak a kereskedök fiatal, jó állapotú, keveset futott használt autókkal, fizetöképes kereslet meg gyakorlatilag nulla. Az tény, hogy mindenki álomáron próbál hirdetni, de a kp-t belengetve mélyrepülésbe kezd az ár. (Nem párszázezres roncsra fájna a fogam...)
A Toyotádnál meg alku utáni árat hasonlítottál listaárral ? Mert én nem egy olyan típust tudok, ami jelenleg a 27% ÁFA és a regadó ellenére is olcsóbb, mint Németországban ("ausstattungsbereinigt" is!) Okok: ld. fentebb.
Autópálya meg elvileg sokfelé kéne, de pillanatnyilag úgy visszaesett otthon a forgalom, hogy még a meglévök egyike-másika is luxus. De nem baj, helyette most focistadionokat építenek, mert olyan jól megy a válogatottnak (is), hogy a meglévökben nem férnek el a szurkolók (az a kb. 3214 db !!) .
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
gejza írta: A Toyotádnál meg alku utáni árat hasonlítottál listaárral ? Mert én nem egy olyan típust tudok, ami jelenleg a 27% ÁFA és a regadó ellenére is olcsóbb, mint Németországban ("ausstattungsbereinigt" is!) Okok: ld. fentebb.
Természetesen azonos kocsit néztem, azonos (executive) kivitelezésnél. Itt ez 36 ezer auron lenne (alku nélkül). Ha otthon veszem közel 4500-al drágábban adnák oda! Árban nem azonosak! Engem külön kiakaszt a magyar "ajándék klima" meg "extra alufelni" kifejezés, amikor ez a szériával jön ki. Semmit nem ajándékoznak nekem, mert fizetem, benne az árban és a kivitelezésben!
toyota.de ≠ toyota.hu
Rádasul itt jobban visszavették a régit, közel 200 ezer dizel kilóméterrel pont az általad emlitett (hitelbedölt) telitett piac miatt. Én maradok a véleményemnél, mert a tapasztalatom szerint a magyar autópiac sokkal rosszabb mint a német. Egy kintélönek sem tudom ajánlani, hogy Mo.-on vegyen kocsit és azt hozza ki. A müszakiztatás is jobb, olcsóbb és gyorsabb, s ami nagyon fontos, itt ennél nincs mutyi. (Mo.-i lakhelyemen nem egyszer hallom, hogy" X vitte a kocsit mert a sógora ott dolgozik s igy könnyebben átmegy a kocsi".... stb.)
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
Egy kintélönek sem tudom ajánlani, hogy Mo.-on vegyen kocsit és azt hozza ki.
Erröl szó sem volt! Azt mondám, hogy ha ne adj isten haza kéne költöznöm, nem biztos, hogy innen vinném a kocsit (regadó, stb.), hanem inkább otthon venném.
A müszakiztatás is jobb, olcsóbb és gyorsabb, s ami nagyon fontos, itt ennél nincs mutyi. (Mo.-i lakhelyemen nem egyszer hallom, hogy" X vitte a kocsit mert a sógora ott dolgozik s igy könnyebben átmegy a kocsi".... stb.)
A mutyi régen volt,most már olyan biztonsági rendszer mellett zajlik a vizsgáztatás, hogy átestek a ló túloldalára. (Pl. veszik kamerával az egészet, nincs már olyan, hogy csak a papírok, meg a rendszám elég a vizsgához a havernél, stb...)
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
gejza írta: Erröl szó sem volt! Azt mondám, hogy ha ne adj isten haza kéne költöznöm, nem biztos, hogy innen vinném a kocsit (regadó, stb.), hanem inkább otthon venném.
Akkor én valamit félreértettem. Én úgy olvastam (s nem egyszer) hogy többen is a Mo.-on vett kocsit akarják kihozni és német rendszámot kérni rá, tehát itt honosittatni! Nos, ettől tekintsenek el mert nem éri meg. Természetesen forditva sem jó, noha azért ha valaki új vagy legalább is fiatal (1-2 éves) autót vinne haza annál lehet hogy megérné mert pl. a kocsink közel 5500 euróval lenne drágább Mo.-on mint itt volt. (Toyota Avensis executive kombi) A régit is jobb áron vették "vissza" mint amit Mo.-on kaptam volna. (Rákérdeztünk...)
Ui: én mindenképpen leszögezném, hogy ha valaki hosszútávon gondolkozik, akkor érdemesebb az adott országban eladni, s a másik államban venni, mint hogy a papirokkal bosszankodni, vagy netán idegen rendszámmal kocskázni! Ez biztositás szempontjából sem lényegtelen. Itt volt egy cseh kolega aki 5 évig görcsölt a cseh rendszámú skodájával -- javitások, műszaki, stb. -- Mindig volt valami gondja abból, hogy nem német papirjai volt a kocsijának, pláne egy koccanásnál. Persze nekem aztán annyira tök mindegy, hogy ki miért és meddig ragaszkodik álmai járgányához! Nekem az autó egy használati eszköz marad. Legyen gyors, kényelmes, biztonságos és technikailag megbízható, de a lehető legkevesebb adnimisztrációval járjon! Még az is lényegtelen, hogy takarékos e vagy sem, mert ugyebár az erőt és a gyorsaságot valahonnan elő kell teremteni! Mi tojunk arra, hogy 6 litert vagy 7,5 litert eszik, viszont ugyan olyan pihenten szálunk ki 1000 km után a kocsiból ahogy beültünk s ezt nem adják olcsón!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- samchee
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 100
- Köszönetek: 39
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Joey01
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 65
- Köszönetek: 21
DECOTEXT írta: Külfödi tulajdonú kocsit nem honosithatsz ha a tulajdonos nem él Németországban! Esetedben a kocsit elöbb át kell iratnod!
Akkor az nem járható út, hogy anyós kijön ide Németországba, bemegyünk a Zulassungsstelle-be és úgy kap német rendszámot a kocsi, hogy már az én nevemre kerül át? Előtte még otthon kellene átírni az én nevemre? Ha csak az utóbbi jöhet szóba, akkor végképp nem tudom mitévő legyek, mivel csak áprilisban tudok hazamenni és ha addig megállít a rendőr, biztos nem fog neki tetszeni, hogy már több, mint 1 éve kint van a kocsi magyar rendszámmal. Fizessem be addig az éves adót a Finanzamt-nál és addig is békén hagynak?
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!