TÜV Németország
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
dreizwanzig írta: ja, még egy kérdés. Tényleg kell az az A4-es papír a TÜVről? azt mindig magánál kéne hordania?
Igen kell. Azt nem tudom, hogy kötelezö-e az embernek magánál hordani, de pl. a Zulassungsstellén azt kérik az átíráshoz (tehát már ott kellett volna), söt, ha az ember még érvényes TÜV-vel adja el a kocsit, akkor is kell az átíráshoz, tehát mindenképpen MEGÖRZENDÖ.
Üdv.
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
gejza írta: Deconak meg: BW -ben most ítéltek letöltendö börtönre (ha jól rémlik 6 évet kapott) egy TÜV vizsgabiztost, mert néhány autókereskedövel meg szervízzel közösen többszáz(!) esetben adott ki TÜV-öt mindenféle szir-szar "roncsokra" is, némi baksisért. Méghogy nincs ilyen....
Kedves Gejza!
Te irtad itt pontosan azt amiről én is beszéltem! RONCSOKRA! Akkor is ha idézőjelben van, valószínű, hogy 8-10 éves vagy még idősebb x@r járgányokról volt szó. Nos ezért nem is találkoztam még ilyennel! Persze hogy van ilyen, de ez maffia szintű! Azt én sem állítottam, hogy lehetetlen. Írtam azt is, hogy lehet fegyvereket is meg drogokat kapni, ha olyan körökben mozogsz.... Az 1-2 éves kocsiknál ilyen nincs. Mi mindig kereskedőnél vesszük és új kocsit ahol a régit átveszik! Ahoyg látható jobban megéri, mint hogy így belefusson valaki ilyen link dologba!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
DECOTEXT írta: Kedves Gejza!
Te irtad itt pontosan azt amiről én is beszéltem! RONCSOKRA! Akkor is ha idézőjelben van, valószínű, hogy 8-10 éves vagy még idősebb x@r járgányokról volt szó.
De ott volt az "is" szó is: gyakorlatilag az ipse látatlanban kiadta a TÜV-öt a fizetös haverjai által hozott kocsikra. A híradás úgy szólt, hogy többszáz esetröl van szó, és került TÜV olyan autókra is, amik biztonsági szempontból komoly hibákkal bírtak. Nyilván nem volt köztük egy-két éves (mert azokra minek TÜV... , van rajta "gyárilag") Valószínü, hogy pont egy olyan ronccsal bukott le, aminél messziröl virított, hogy nem lehet TÜV-képes. Meg az is logikus, hogy az viszi ilyen helyre az autóját, aki sejti, hogy hagyományos módon nem kap rá plecsnit. De az is lehet, hogy az ipse nem is tudott róla: elvitte a szervízbe, hogy csinálják meg és müszakiztassák le, azok meg szartak bármit is megcsinálni (persze a kuncsafttal kifizettették a nem létezö javítást, ilyen-olyan cserét), majd adtak pl. egy százast a TÜV-ösnek, az meg lepapírozta. Egyébként abszolút nem egyedi eset, pár éve is hallottam ilyen konkrét ügyröl, ennél igazából az így "kezelt" autók tömege volt extrém, na meg a buliban részt vevök száma. És ne hidd, hogy az összes szervízest meg kereskedöt Alinak meg Mohamednek hívták, volt köztük böven echte germán is..
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
TUV-hoz milyen papirokat kernek ha van az autoban egy utolagosan Mo.-on beepitett autovedelem? Mo.-i beszereles, mübizonylat van. De az magyar ugye es itt semmit nem mond:) Mondjuk a motorterzarnak van egy TUV minosegvizsgalata is, de az is magyarul. Ezen felul van egy masodlagos immo, de az szintiszta hungarikum, csak mubizonylata van. Ha kikapcsolom, akkor szerviz nem vesz eszre belole semmit, nem latszik. Mennyire alaposan neznek bele a TUV-nel az elektronikaba? (Muszeresen nem latszik, hogy lathato legyen, szet kellene bontani a fel autot) Vajh, erdemes e ezzel foglalkozni egyaltalan?
A masik kerdes, csak egy elmeleti okfejtes. Ugye a biztositok itt (is) elegge szetneznek az auto korul egy karesemenynel. Mi tortenhet ha van egy ilyen rendszer az autoban, magyar papirokkal, egy esetleges karesemenynel? Ugye van tobb vezerelheto tiltas a motor elektronikajaban. Belekothet e ebbe a biztosito?
Csak gondolkodom, hogy lehet esetleg kiszedetem:) az elektronikat es maradok mechanikus megoldasoknal.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- tito ortiz
- Nem elérhető
- New Member
- Hozzászólások: 12
- Köszönetek: 2
Első TÜV vizsgám Németországban, segítséget kérnék mi a pontos teendő.
Behajtok az első vizsgabázisra a lejárati idő előtt , átnézik és friss vizsga?
Vagy előtte szervíz , inspekció , és utána próba?
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
tito ortiz írta: Autómon decemberben lejár a műszaki . Rendszeresen szervízelt , használt ,tízenéves autó. Első TÜV vizsgám Németországban, segítséget kérnék mi a pontos teendő. Behajtok az első vizsgabázisra a lejárati idő előtt , átnézik és friss vizsga? Vagy előtte szervíz , inspekció , és utána próba?
Elvileg egy 10 éves kocsinak nincs baja. Bemész a TÜV-höz, átnézik (gumik, fékeke bemérése, csapágy kotyogás, világítás és elsősegély doboz -érvényesség-). Utána bemérik a kipufogó gázt és kész! Ahol lakom, ott még várni sem kell soha, rendszerint azonnal vagy a második vagyok a sorban. Volt egy 16 éves nissánunk is, ami 25 perc alatt átment! Messze nem úgy megy mint Mo.-on!
Ha valami góc van akkor is megadhatják a müszakit, de köteleznek az utólagos javításra.
Ha súlyos probléma van, akkor nincs "pöcsét" és vissza kell menned a javitás után! Nekünk
1989-óta egyszer nem volt olyan, hogy ne ment volna át a kocsink!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!