Leállt a Malév!
- magyaranyuka
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 141
- Köszönetek: 21
reszletek: www.wizzair.com
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Lizy007
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 177
- Köszönetek: 96
Attila_BRD írta: Kinek mi az élménye, mennyiben különböznek a fapadosok a nem-fapadosoktol?
(A WIZZ-nek börülései vannak)
Mennyivel volt jobb a MALEV plastikszendvicse a vásárolható plastikszendvicsnél?
Sziasztok,
Attila, a Te hozzászólásodat emeltem ki, mivel rövid volt és lényegretörő
Eddig direkt kivontam magam ebből a Malév csőd-kontra-fapados vitából/eszmecseréből, pusztán azért, mert személyesen is érint a dolog, több mint 7 évet húztam le a levegőben a Nemzeti Légitársaság egyenruhájában, és bár már néhány éve nem repülök, a Malév csőddel rengeteg barátom, ismerősöm, volt kollégám került az utcára egyik napról a másikra. (És mielőtt valaki megkérdezi, hogyan lehetséges, hogy nem számítottak rá, elárulom, számítottak. Mialatt ott dolgoztam, minden évben, minden szezonban ezt hallgattuk, hogy mekkora gáz van, csőd lesz, nincs pénz, stb stb. Eddig még sose történt meg, hogy bedőlt a cég, így szerintem már mindenki úgy volt vele, mint a mesében a farkassal. És számítottak is rá, csak nem így, ilyen gyorsan, nem ilyen formában, nem a teljes megszűnéssel egyik napról a másikra...)
De vissza az eredeti témánkhoz:
úgy látom, hogy az emberek általában nincsenek tisztában egy nemzeti légitársaság és egy fapados légitársaság közötti alapvető működés- és üzemelésbeli különbségekkel, hadd segítsek ezt egy kicsit tisztázni:
egy nemzeti légitársaságnak olyan jogai, kemény pénzeken vásárolt résidői (slot time), kiszolgálóbázisa, személyzete, céges háttere van, ami egy fapadosnak nincs, soha nem is lesz és a törvények szerint nem is lehet. Egy fapados légitársaság arra hivatott, hogy rövid távú járatokon elszállítsa az utasokat A-ból B-be, tekintet nélkül slotokra, connection flight-okra, tengerentúli célállomások megközelíthetőségére. Egészen más jogi szabályozások vonatkoznak rájuk, mint egy adott ország légitársaságára. És itt nem a szendvicsről és a kávéról van szó amit ingyenesen vagy netán 3-4 euróért tesznek elénk a járaton. (Ja, és mégegy félreértés: a személyzet nem is ezért van ott, ez csak mellékes. A bizonyos utaslétszám alapján előírt minimum személyzet elsősorban azért van a gépen, hogy biztosítsa a járat biztonságát, valamint egy esetleges vészhelyzet esetén kimentse a gépen tartózkodókat, a személyzetet, majd saját magát. És mindezt egy teltházas, 180 fős járat esetén 90 mp alatt! Szóval nem kell bedőlni a repülős filmeknek, és annak a mentalitásnak, amit sugallnak )
Szóval a fapadosok soha nem lesznek képesek betölteni azt az űrt, amit egy nemzeti légitársaság megszűnése hagy maga után. Soha nem fogják megkapni azokat a desztinációkat, slot-okat, le- és felszállási jogokat amelyeket egy ország saját légitársasága megkap, soha nem lesznek csatlakozó járataik, soha nem lesznek code-share (más légitársaságokkal közös, együttműködő) járataik, ha el is repülnek tengerentúlra, akkor ezt csak charter menetrend szerint tehetik, arról nem is beszélve, hogy általában rövid távú repülésre tervezett gépekkel teszik meg az amúgy is 10-13 órás utakat (pl. Travel Service téli Thaiföld járatai, ahol két leszállással, kb 18 óra alatt érnek a kedves utasok Bangokba. Ez alatt az idő alatt általában leszállnak Dubai-ban vagy Sharja-ban tankolni, de ez alatt a gépet nem lehet elhagyni, nincs cigizés, kiszállás, egy kis sétára lehetőség - csak ezeket az apróságokat az utazási iroda általában elfelejti közölni a kedves utassal, hogy századmagával lesz közel 20 órára bezárva egy fémcsőbe:)))
Na szóval, mindenféle politikai felhangot mellőzve, azt gondolom, hogy ezt elk....ták ott fönt. De alaposan. Ahogy valaki megjegyezte (talán DCT), a kormánynak bőven lett volna ideje megelőzni a Malév teljes bedőlését, nem került volna az utcára még 20ezer ember (mert ugye azzal mindenki tisztában van, hogy nem csak arról a 2500 emberről van szó, akik közvetlenül Malév állományban voltak - a legtöbb dolgozó már évek óta kiszervezve, munkaerő kölcsönző és külsős cégeken keresztül állt alkalmazásban), nem lenne most a csőd szélén a Budapest Airport (azt is kevesen tudják, hogy a Bp Airportnak mint cégnek, semmi köze nem volt a Malévhoz, a Malév ugyanúgy a szolgáltatást, a reptérhasználati jogot bérelte, mint a többi légitársaság), nem zártak volna be a nemrég elkészült Sky Court-ban az üzletek, nem állna üresen a reptér....
Szerintem senki nem számolt a dominó-elv alapján bekövetkező eseményekkel, amikor ezt hagyta megtörténni. A dolog másik fele meg, hogy mennyire minősíti megint Magyarországot, hogy nincs saját nemzeti légitársasága, ami egy jelkép volt 66 évig?
Ja, amúgy semmi gond a fapadosokkal, szerencsés esetben olcsón el lehet jutni velük nyaralni, Európán belül ide-oda, de mindenhol összehasonlíthatatlanok maradnak az országok saját légitársaságaival.
Hú, ez kicsit hosszúra sikerült, köszi, hogy elolvastátok:)
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Lizy007
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 177
- Köszönetek: 96
Gergoo írta: A Ryanair-ről (aki nálam amúgy két utazást követően 5 éve lényegében feketelistás társaság) egy cikk amiből csak felsejlik hozzáállásuk az "utasokhoz" és az üzlethez. Szerintem abszolút kerülendőek!
Blöff vagy zsarolás?
Gergő, és ha mindezek mellé még tudnád, hogy miként állnak hozzá nemcsak az utasokhoz és az üzlethez, de saját munkatársaikhoz is, akkor tennéd csak őket igazán feketelistára:) Igazi gusztustalan, erkölcstelen, etikátlan társaság, tudnék mesélni....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- trosztg12345
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 147
- Köszönetek: 78
Ryanair-rel kapcsolatban nekem eddig szerencsére nem volt gondom. Anno (2010-ben) Eszék - Frankfurt között mentem velük 3-szor, minden ok volt. Amennyit fizettem egy útra, annyit is kaptam ) (Egy út átlagosan 15€ volt mindennel együtt !!!! ) )
KLM Amsterdam-i járatán sem kaptam sokkal többel, egy kávé és egy szendvics volt gratisban, de azért a jegyért a cég kb. 300€-t fizetett.
Holnap megyünk az egész családdal haza Karlsruhe/Baden-ből Bp-re Ryanair-rel, mindennel együtt 80€ volt a jegy az 5 fős családnak. Ennyi pénzért mit várjak? Csak vigyenek el A-ból B-be épségben )
Egyébként Baden-Baden-i magyarok közül nincs véleltlenül valakinek infója, hogy a reptér mellett Hügelsheimban lehet-e valahol legálisan, ingyen kb. 1 hetet parkolni anélkül, hogy feltörnék, ellopnák stb. ??
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- magyaranyuka
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 141
- Köszönetek: 21
Mi volt a Beke Meneten?
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Attila_BRD
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 620
- Köszönetek: 204
Bármely legélis parkolóhelyen.trosztg12345 írta: a reptér mellett Hügelsheimban lehet-e valahol legálisan, ingyen kb. 1 hetet parkolni anélkül, hogy feltörnék, ellopnák stb. ??
Nekem eddig kocsit csak Magyarországon törtek fel, 300 méterre a rendösrégtöl illetve bekamerázott bevásárlóközpontban. Erdekes modon a kamera pont azt a helyet hagyta ki ahol a kocsim állt.
Itt hagytam már kocsit napokig nyitva. Tárvanyitva mert nem néztem, hogy a másik oldalon nem csapták be a kölykök maguk után. A kutya se bántotta.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!