Spóroljunk Németországban
- Attila_BRD
- Témaindító
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 620
- Köszönetek: 204
Hogyan lehet spórolni?
A legtöbbet akkor spórolod ha sikerül autó nélkül megusznod.
Tudom Státuszszimbólum a magyar rokonság felé, de feleslegesen drága.
Egy autó durván havi 500 Euroba kerül. Ebben benne vannak a biztositások, javitás, fogyóeszközök és adók is. A benzinnel esetleg még e fölött is lehet.
Még az is megéri ha havonta kétszer egy hétvégére bérelsz egy kisautót bevásárlásra.
A kocsi értékvesztésén felül 6000 Euro megspórolt pénzböl erre és még üdülésre is jutja.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Nos, az ilyen autót garantáltan az árokba tolnám!Attila_BRD írta: Egy autó durván havi 500 Euroba kerül. Ebben benne vannak a biztositások, javitás, fogyóeszközök és adók is..
Még a múltheti 470 eurós (150 ezer km) szervizel sem jön ki havi 500-ra, pedig egy nem kicsi toyota avensis kombi! Új volt, s 6 éve hajtom. Soha semmi baja nem volt. Csak TÜV. gumik, fékbetét és dizel! 2,2 DCAT 177 ps. s ird és mond, kivéve amikor haza megyünk vele Mo.-ra, 6-7 litert eszik. (Fura módon az otthoni dizeltől 8,5 lesz a fogyasztása, aztán a visszauton már javul, mert a "sógoréknál" tankolok.... (no comment))
S pontosan erről van szó! Nem az olcsó lesz hosszútávon az olcsó. Ha egy 15 éves romot veszel (bagóért), az 9-10 litert eszik, állandóan javitanod kell, az adója s költségei magasak ....stb. Ma már havi 100-200 euróért szinte bármit megvehetsz, és a későbbi maradékot is fizetheted alacsony részelettel....
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kfz
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 596
- Köszönetek: 208
A Toyota belső kárpitja pont úgy "bűzlik" új korában mint anno a Ladáké
A Subaru egy röhej (sztem full égés a kinézete bármely modellnek)
A Mazda simán Ford (ahogyan a volvo is!)
A Nissan meg már régen nem japán....
Nem akarlak "lelkileg" megsérteni, mert hát az ember autója mint egy családtag...de személy szerint soha a büdös életben nem veszek német autón kívül mást.
Ha a spórolásról van szó /bár nem tom a BRD-beli japán alkatrész árakat/ 500 euro egy 150 ezres szervizre Kicserélték a motort????
A családban csak bömös, merci meg audi járt mint "megtartós járgány" nekem egyikre sem kellett költeni....ámde a francia, olasz és japán kalandozás az elmúlt 20 évben tetemes károkat okozott a pénztárcámban.
Persze nem "0" km-es bögrék voltak.
A használtnak híg a leve dologban igazad van, de ha japán akkor honda, vagy az egyedüli igazi autógyártó nemzet járgányai
üdv kfz
"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul... "
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Semmi baj, szuverén jogod így dönteni! Nekünk volt már egy A3, egy Passatunk, és régebben egy Audi 80. Mindegyik vadi új volt, de pont ezért nem veszünk német autót, amiben már a legtöbb alaktrész nem is német!kfz írta: Nem akarlak "lelkileg" megsérteni, mert hát az ember autója mint egy családtag...de személy szerint soha a büdös életben nem veszek német autón kívül mást.
Az Audi 80 az jó volt, de (1990) két kisgyerekkel az utazás gyötrelmes volt mert a 90L tankja a csomagtartóban volt merőlegesen az ülés mögött, s hely egy sem! Az A3 TDI csak átmeneti kocsi volt, de az meg még kisebb volt mint egy Golf. (Négy utas + csomagok hova?) A passat az már nagyobb volt (1,8l benzines) Úgy vedelt mint az állat, hiába igyekeztem takarékosan vezetni és szupert. Ráadásul irgalmatlanul hangos volt. Autópályán nem tudtál rádiót hallgatni vagy bömböltetni kellett (volna)!
Na, most jön a Toyota! Amikor vettük akkor megnéztünk egy VW passat kombit is! Szuper kocsi, jól néz ki, DE! A toyota 30 ezer volt s csak 1 pluszt kértünk hozzá: metallik legyen. Komplett volt ennyi! Elkezdtük összeállitani a passátot, még csak a feke volt benne annak, ami a toyotában széria és már 35700 eurón volt. Még nem volt xenon fényszóró benne, s risztó sem, nejemnek ülésfűtés.... stb. Mire MINDENT beleraktunk, ami a toyotában benne volt (szériában), 41250 euróra rúgott az ára, tehát 10 ezerrel több volt VISZONT 1%-al sem jobb kocsi!!! Egyébként én a toyotánál 5 év garanciát vettem ami 187 euróba került pluszban! A kocsidnak mennyi is?? Te a BMW-nél is és a mercinél is az emblémát veszed meg nem a technikát! S hidd el, hogy tudom miről beszélek, mert a nejemmel 2 kisebb cégnél dolgozunk a VW-nek, már idestova 23. éve!
Egyébként a fiamnak egy A4 kombi kocsija van. Szintén 6 éves, de már rengeteget kellett javitani. Még a 2 év garancia alatt 4x javitották - igaz akkor még ingyen-!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Kiszamoltad mar mennyi volt az autod amortizacioja? Csak ugy sacc per kb. uj auto 22e EUR, 6 eves futott, 7-8e EUR. Mondjuk 6 ev alatt amortizacio 15e EUR. Azaz havi 208 EUR-ba kerult az, hogy van neked az auto es meg nem mentel sehova. Ha ehhez meg hozzaadnam a banki kamatokat, mondjuk 3% (csak a pld kedveert), akkor a 15e EUR, lenne 17,9e EUR 6 ev alatt, ami mindjart havi 248 EUR, csak az amortizacio. Ehhez jonnek a biztositas, szerviz, gumik, uzemanyag. Ott van az az 500eur per ho. Azert ez az auto eleg komplex kerdes. Attilaval ertek egyet!DECOTEXT írta:
Nos, az ilyen autót garantáltan az árokba tolnám!Attila_BRD írta: Egy autó durván havi 500 Euroba kerül. Ebben benne vannak a biztositások, javitás, fogyóeszközök és adók is..
Még a múltheti 470 eurós (150 ezer km) szervizel sem jön ki havi 500-ra, pedig egy nem kicsi toyota avensis kombi!
Tomegkozlekedes kivalo, ha kocsi kell akkor lehetoleg ceges. Ha nincs akkor jol at kell azt szamolni, hogy milyen konstrukcioban erdemes beugrani egy auto vasarlasban v. inkabb berles.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
kfz írta: Ha a spórolásról van szó /bár nem tom a BRD-beli japán alkatrész árakat/ 500 euro egy 150 ezres szervizre Kicserélték a motort????
Bal xenon izzo csere, olajcsere, fékfolyadék csere, klima folyadék csere, légszürö és pollenszürö csere, teljeskörü ellenörzés: fékektöl az elektronikáig. Pontosan 486,50 euron volt, anyaggal és munkával együtt. La és erre a napta adtak tartalék kocsit ambe csak 5 litert utána kellett tankolnom!!
Megnéztem a VW passatnál (csak VW adatokhoz jutok hozzá) A hasonló teljeskörü ellenörzés egy szakszervizben 970 euron lett volna és tartalék kocsi nélkül > ez plusz 25€ lett volna....! Nos, akkor miröl beszélgetünk itt?
Egyébként mi mindig elöre megnézetjük a dolgokat, ez hosszútávon
olcsóbb. Van aki javittat drágán, mi ellenöriztetünk olcsón! Mi a gomikat
sem akkor cseréljük le amikor már "tükör-radiál" vagy amikor eléri
a törvényes 1,5 mm-t hanem akkor amikor érzem hogy pl nedves úton
mér nem úgy tartja a kocsit ahogy kellene.....
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!