Magyar rendszámmal Németországban
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Ez az amit én állandóan fuvoláztam! Ezért nem értem azokat akik(6) Als vorübergehend im Sinne des Absatzes 1 gilt ein Zeitraum bis zu einem Jahr. Die Frist beginnt
1. bei Zulassungsbescheinigungen mit dem Tag des Grenzübertritts und
2. bei internationalen Zulassungsscheinen nach dem Internationalen Abkommen vom 24. April 1926 über Kraftfahrzeugverkehr mit dem Ausstellungstag.
hosszabb időre jönnek miért ragaszkodnak foggal körömmel az
otthoni járgányukhoz! Ráadásul itt jobbat és olcsóbbat kaphatnak!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Csocsesz
- Nem elérhető
- New Member
- Hozzászólások: 10
- Köszönetek: 1
ha itthon vetted az autódat, és hitelre-nem lízing-és a megszerzés óta eltelt 5 év, akkor a törzskönyved megszerezhető.
Gabóca írta:
Athena1985 írta: Még egy utolsó hozzászólás és elnémulok. Egy Gabocáékhoz hasonló szituról írtak egy blogban, amit szintén érdemes elolvasni:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
Itt is ugye a FINANZAMT kontra ZULASSUNGSSTELLE a nagy problematika. Remélem lesz megoldása hamarosan az ügynek, ami engem is érdekel, szóval Gabóca írj továbbra is fejleményeket!
Igen, ezt az oldat már én is kiposztoltam korábban egy hozzászólásomban, mert nekem is feltűnt.
Egyébként úgy áll az ügy, hogy közben futnak még be levelek, telefonok:
Első körben a regisztrálás a Finanzamt-nál minden esetben kötelező. Tehát ez egy eljárás, ami alapján fizetnem kell azért, mert itt használom az autót (és mindegy milyen rendszámmal), és itt használom az utakat. Ez korrekt.
Másrészről ott van valóban a biztosítás. Erre eddig azt javasolták, hogy meg kell tudnom, hogy az otthoni biztosítóm (a kötelező biztosításom) érvényes e ebben az országban. Ha nem érvényes a kötvényem ide, Németországba, akkor bizony kell itt egy biztosítást kötnöm, szóval ez két ügy, nem is egy, és ez a lényeg. Amiért össze volt mosódva, azért nem lehetett benne dűlőre jutni. Nekem jelenleg most az a fontos, hogy a hiteles autómat amíg el nem tudom adni, vagy ki nem tudom fizetni, hogy a bank végre visszaadja a törzskönyvemet, addig megnyugtató módon tudjak vele itt is járni. Ennek pedig az a megoldása ahogy látom, hogy regisztráltatom a kocsit a Finanzamt-nál, és ha a biztosítási kötvényem ide nem terjed ki, akkor Németországban kötök rá biztosítást. Már ha ez járható út, de nemsokára ez is kiderül.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gabóca
- Nem elérhető
- Junior Member
- Légy önmagad, mindenki más már úgyis foglalt!
- Hozzászólások: 32
- Köszönetek: 12
Csocsesz írta: Elnézést Gabóca, hogy beleszólok.....a Magyarországi részt illetően tenném tisztelettel:
ha itthon vetted az autódat, és hitelre-nem lízing-és a megszerzés óta eltelt 5 év, akkor a törzskönyved megszerezhető.
Köszönöm Csocsesz, de még nem telt el 5 év....
Azért alakul az ügy, felvettem a kapcsolatot egy közlekedési joggal foglalkozó német ügyvéddel, és írtam az EU Direct-nek is. 1 héten belül ígértek választ.
ॐ
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gabóca
- Nem elérhető
- Junior Member
- Légy önmagad, mindenki más már úgyis foglalt!
- Hozzászólások: 32
- Köszönetek: 12
Szóval kezdem elölről az egészet most náluk.
( Bővebb infó a zoll.de oldalon található. )
ॐ
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tomi
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 62
- Köszönetek: 2
Kedves Gejza,
Köszönöm mindkettőtök válaszát. Én is tétovázok, a következők miatt:
- az online (ADAC is) kötelező biztosítás kalkulátorok szerint erre az 1500 EUR árú 17 éves autóra a csak kötelező éves biztosítás 950-1000 EUR/év lenne.
- ennek az az egyik oka lehet, hogy:
-- közel 60 éves vagyok,
-- nem volt autóm soha Németországban,
-- odahaza az elmúlt 20 évben a feleségem autóját vezettem (balesetmentesen, ezért ő kapja is az autó után már sok éve a B10-es bónus besorolást, noha mostmár érvényes jogosítványa nincs.) Noha ez senkit nem érdekel - gondolom- de azért volt így, mert ő mozgássérült, s nekem kellett vezetnem.
-- biztos befolyásolja a megvásárolni tervezett kocsi tipusa is: VW Golf 4.
Mivel a magyar rendszámos autóhasználat jogi kritériuma itt Németországban számomra nem világos, valamint mindenképpen a német elírásoknak megfelelően szeretnék eljárni, de ugyanakkor az ablakon sem akarok pénzt kidobni, ezért ismét felmerült bennem az a kérdés, hogy miképpen tudnám ezt megválaszoltatni: meddig használhatom Németországban a Magyarországon élő (csak ott bejelentett) feleségem autóját?
Tudom, hogy a fórum olvasói többnyire nem jogászok, de hátha valamelyikőtök tudna arra nekem választ adni: hol tudják ezt a kérdést nekem pontosan és részletesen megválaszolni.
Azt értettem az előzmények olvasásából, hogy ez az időtartam 1 év. Csak az nem világos, hogy az egy év újra tud-e kezdődni, ha Magyarországra utazom (évente többször is), vagy az én itttartózkodásom kezdetétől számít?
A fenti 900-1000 EUR közötti kötelezőn kívül még nyilvánvalóan esedékes a gépjármű adó is. Megjegyzem, hogy a kocsit csak a szomszédos városig oda-vissza használom havonta 1-2 alkalommal, nagyobb bevásárláshoz, a hazautakon kívül. Tehát nagy értékű, relative új autó vásárlása nem indokolt. (Még az a gondolat is felvetődött bennem, hogy olcsóbb lenne alkalmanként kocsit bérelnem?)
Minden építő jellegű javaslatot, ötletet köszönettel veszek.
Üdv.: Tomi
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Tomi írta: Azt értettem az előzmények olvasásából, hogy ez az időtartam 1 év. Csak az nem világos, hogy az egy év újra tud-e kezdődni, ha Magyarországra utazom (évente többször is), vagy az én itt tartózkodásom kezdetétől számít?A fenti 900-1000 EUR közötti kötelezőn kívül még nyilvánvalóan esedékes a gépjármű adó is. Megjegyzem, hogy a kocsit csak a szomszédos városig oda-vissza használom havonta 1-2 alkalommal, nagyobb bevásárláshoz, a hazautakon kívül. Tehát nagy értékű, relative új autó vásárlása nem indokolt. (Még az a gondolat is felvetődött bennem, hogy olcsóbb lenne alkalmanként kocsit bérelnem?)Minden építő jellegű javaslatot, ötletet köszönettel veszek.
Kedves Tomi!
Ahogy Te ezt leírtad sajnos kezdő autóvezetőnek számítasz, mert a magyar bonuszokat nem hoztad át. Ebből sem fognak itt mindent elfogadni, de valamit csökkentene a költségeken ha igazolni tudnád, hogy 20 éve vezetsz! Az 1 év illetve az aktiv vezetési időtartamod akkor kezdődik amikor vagy üzembetartasz vagy tartasz egy gépkocsit! (lehet más tulja s Te vagy az üzembetartó) Ekkor ketyegnek az ébek. Az teljesen mindegy hogy csak 2 utcával arréb utazol vagy ávente többször Mo.-ra mész! Sőt, ha üzmebetartó vagy de nem jársz fizikailag a kocsival akkor is ketyeg a vezetési idő ha a kocsit a garázsban tartod!
A Golf-4-es ráadásul drága üzemü lesz mert régi! Itt tehát nem az számít hogy Te 60 éves vagy (sőt ez előny mert a 18-25 év közöttikenek gyakran drágább a biztsoitás, hiszen nem mi öregek törjük össze a legtöbb kocsit..... (Én pl. 37 éves, itt is elismert baleset mentes vezetésnél 35%-on vagyok, ami már nem is mehet lejjebb. Igaz ebből valódi itt 26 év s csak a többi otthoni.) Nálad ez valószinű hogy 150-200% lehet! Vagy több?
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!