Téli nyári gumicsere
- Gergoo
- Nem elérhető
- Administrator
- Working on it
- Hozzászólások: 3246
- Köszönetek: 1145
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
45-55EUR? 4 kereku talicskara? Nem lehet elszurni?gejza írta: Hát a szereléssel jól megvágtak. Valahol 45-55 € / 4 gumi (centírozással együtt) a reális. A vásárlásnál ezt célszerü figyelni az árak összehasonlításánál, mert sok kereskedö (internetes is) a nála vásárolt gumit ingyen szereli, így az olcsóbb gumiknál bizony nagyon megborulhat az árviszony a szerelés miatt!
Másrészt az ilyesmire (csak ehhez javaslom a céget) az A.T.U.-nál jó árat kapsz, a gumicserén meg nem sok mindent lehet elszúrni (azért a forgásirányt ellenörizzétek le fizetés elött, ha iránykötött a gumi... , na meg a kerékcsavarok meghúzását ).
ATU-nal az also kozepes (bar egyenletes) ganyt adjak el felso kozepes arakon. 4 alufelnin ha le kell venni a nyari gumit, feltenni a telit, az egy teljesen atlagos meretben 205/55 R16-nal 100EUR-s tetel. Egy gumicsere felnin, ha le kell dobni a nyarit, feltenni a telit, centirozni az altalaban 80-100EUR alufelninel barhol errefele a rothado NSZK-ban.
En most rendeltem 4 felnit a teli gumikhoz, mert tavaly pont a teli szezon elejen vettuk az autot es Mo-ra haza kellett utazni. Nem volt ido felnit rendelni, csak radobatni a teli gumikat. ATU-nal rakattam vissza a nyari gumikat, tobbet oda nem! 105EUR-ert, telecsesztek sullyokkal, amibol nem 1et elhagytam idokozben (El lehet cseszni a centirozast). Azota mar at lett centirozva hozzaertovel, ujabb vagyonokert, igaz minimal sulyokkal.
Jovore a beruhazas a nyomatekkulcs es lecserelem en magam a komplett kerekeket. Boduletes arakat szamlaznak gumicserekert, idopontot keptelenseg ilyenkor 3-4 hetes idon belul kapni, a szervizekben meg a s..guket vakarasszak, te meg varsz kozel 1,5 orat:) ATU-nal biztos..
Szal az en strategiam, komplett kerekek, en majd lecserelem, MO.-on meg evente 1x atnezetem szakertovel, aki nem csak a fejet vakarassza..
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kfz
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 596
- Köszönetek: 208
De jo kis tema ez...par ora alatt mindjart 4 oldalnyi. Gratula Gergoo
Tevhit 1: A holanc tönkreteszi a gumikat.
Igen ha kenyelmes urvezetö vagy es azthiszed a holanc csodaszer. Max seb 50Km/h rajta a dobozan Azert talatak ki hogy ha bazi nagy ho van ki tudj a buckak közül jönni a "szarazra. De a sok lofejü urvezetö termeszetesen a sztradan 140-el is ezzel feszit. Nana hogy szegeny gumi tönkremegy. Minden evben van a piacon jo par sürgössen elado auto amit a holanc szetvert
Szoval holanc fel ha bazi nagy a ho, majd ha kijutottal belöle ,leszerel......jaa hogy ez maceräs? Pedig igy müködik es nem maskepp. Ebben az esetben semmi karos hatasa nincs szegeny lancnak
Tevhit 2: A draga gumi jobb mint az olcso.
Legtöbb esteben ugyan az a gyar ugyan az a gepsor söt meg az alapanyag is .....de nyugodtan klikkesedjetek...."En Michelin vagyok...En meg Continental...usw" Minden esetre jo sokat fizettetek a feliratert.
Tevhit 3: azt irta a teszt.....
Majd ha a tesztelök lottomilliomosok lesznek es nem masok alltal eltartott reklambol elök....En is elhiszek nekik mindent.
A kerdes hogy akkor mit es kitöl? Mit tudom En...probalkozz hatha bejön vegül is az egesz szep uj vilag erröl szol.
A negyevszakos gumit mi egymasközt a volt kollegakkal csak kazankovacs es nögyogyasz szakorvosnak beceztük...szerintem ez elmondott rola mindent.
Mert ugye a teligumi kevereke 7 fok alatt jo a nyarie meg 7 fok felett a teli gumi profilja telen a nyari meg nyaron tudja azt amit elvar töle a fizika. A negy evszakos meg.......
"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul... "
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gergoo
- Nem elérhető
- Administrator
- Working on it
- Hozzászólások: 3246
- Köszönetek: 1145
Simán. Az utolsó saját tesztet (tanulópénzt) úgy 10 éve fizettem meg egy suzuki 6000 Ft-os "ugyan az a gyar ugyan az a gepsor söt meg az alapanyag is" gumi esetében, tudott gurulni 10 ezret. A 25 ezres Misigumi meg simán elgurult 40 ezret Én nem bohóckodok többet "ugyan az" gumikkal, az tuti.kfz írta: de nyugodtan klikkesedjetek...."En Michelin vagyok...En meg Continental...usw" Minden esetre jo sokat fizettetek a feliratert.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Joey01
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 65
- Köszönetek: 21
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Témaindító
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
kfz írta: Tevhit 2: A draga gumi jobb mint az olcso.Legtöbb esteben ugyan az a gyar ugyan az a gepsor söt meg az alapanyag is .....de nyugodtan klikkesedjetek...."En Michelin vagyok...En meg Continental...usw" Minden esetre jo sokat fizettetek a feliratert. :
Ez így nem korrekt! Az tény hogy van olyan drága gumi ami rossz de olyan nincs hogy szuper olcsó de jó! Természetesen nem a gyártótól kell a tesztek nézni, hanem mondjuk az ADAC -től! Ott ugyan arra kocsira teszik fel a kölönböző gumikat és tesztelik hóban, vizes úton és száraz úton! Ehez a teszhez tartozik még a gördülési zaj is ami a fogysztást is befolyásolja! Ezeket az adatokat összevetve alakul ki a minőségi táblázat. (Ez névtől és gyártótól független. Egyébként más tésztek is léteznek (autóklubbok, egyesületek stb.) s ott is megközelítőleg azonosak az eredmények! Ahogy Gergő is írta, ha megszokod a minőséget, akkor nehéz lejjebb adni! Én azonnal érzem egy idegen kocsin, ha nem jók a gumik! Teljesn érződik a kormányzásnál! (Jegyzem a saját kocsinál is érzem már, csak ha 0,2 -et is eltér az első kerekek között a nyomás!) Ne feledjük azért, a fizikát nem lehet elektrónikus kütyükkel kompenzálni, csak a kisebb tévedéseket bocsájt meg a kocsi!
Ui: nekünk volt egyszer pl. egy olcsó egészéves gumi egy kis fordon. Hát ne tudd meg, hogy az mennyit csúszkált még száraz uton is, kanyarban. (6 évesen is olyan volt a profilja mintha új lett volna. Se repedés, se kopás, se látható öregedés.) Pedig a nejem szinte 100%-ban előírásosan vezet s mindent betart. Soha nem száguldozik, de az a gumi borzasztó volt. (El is adtuk kocsival együtt) Hasonló estekeről többször hallottam pl. esős időben sok olcsó guminál van hamar aquaplaning!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!