Norisbank

Több
10 éve 6 hónapja #35965 Írta: gejza
gejza válaszolt a következő témában: Norisbank

ricnag írta: Szóval tegnap este a telefonos beszélgetés után azonnal regisztráltunk a honlapjukon és elindítottuk a számlanyitási procedúrát. Sajnos csak ma reggel olvastam el a kommentedet, miszerint ajánlás útján jár a jóváírás, úgyhogy erről lemaradtunk mindketten.


Szia ricnag, na vazze, megint lemaradtunk egy nagy bizniszröl........ Az a vicc, hogy korábban már két ismerösömet is meggyöztem a bank elönyeiröl, de akkor még nem volt ilyen bónusz.... Erre most van, de most meg másért nem jött össze. Na majd legközelebb....

...Ha nem haragszol, azért majd egy külön kommentben összefoglalom a bank által kínált szolgáltatásokat a feltételekkel együtt kiegészítve a te általad leírtakat az én általam is fontosnak tartott megjegyzésekkel, hogy hasznos információként mások is tudjanak tájékozódni róla, akik hasonló cipőben járnak mint mi.


Hát már miért is haragudnék...? Esetleg még egy apróságot hozzátennék: ha valakinek Verrechnungsscheck-et kell beváltania (amit egy hagyományos banknál az ember fia leadott a bankfiókban), az itt úgy müködik, hogy simán borítékban beküldöd a bank címére (hátulján aláírva és a számlaszámodat felvezetve) és két-három nap után már rajta is van az összeg a számládon. Ezt most már megtalálod a FAQ-ban, korábban még nem volt így explicit leírva, én meg az elsö alkalommal kicsit megijedtem, mert a Magyar Posta megbízhatóságából kiindulva egy kicsit aggódtam (igaz nem volt egetverö összeg), hogy nem nyúlja-e le valaki útközben. Ezt a csekket (ha szerepel rajta a "név, oder Überbringer" ) ugyanis tulajdonképpen bárki beválthatja. Igaz, ha jogtalanul teszi, visszaszerezhetö a pénz, de gondolom nem kis tortúra... Tehát ez is kiválóan müködött, azóta már vagy háromszor is.
Szóval örülök, hogy legalább megerösíthettem a döntésetek helyességét... :)

Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 6 hónapja - 10 éve 6 hónapja #35966 Írta: dávkov
dávkov válaszolt a következő témában: Norisbank

Szia kedves Gejza!
Több bank közül a norisbankot választanánk mi is, viszont mi csak júliusban nyitnánk számlát.
A
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
e-mail címen, ha gondolod felvehetjük a kapcsolatot, a számlanyitásos biznisszel kapcsolatban :) (mellesleg mi is Stuttgarban vagyunk)
Üdv.: Dávid
A következő felhasználók mondtak köszönetet: gejza

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 6 hónapja #35968 Írta: Gergoo
Gergoo válaszolt a következő témában: Norisbank

Dávid! Nem szeretjük az internetes bűnözőket ezért oldalunkon nem jelennek meg e-mail címek, tiltjuk őket! Szerencsére július még odébb van, addig kitalálunk valamit, hogy működhessen ez a business úgy, hogy sem mi, sem gejza ne legyen spammelhető, zaklatható általa. ;)
Köszi a megértéseteket!
A következő felhasználók mondtak köszönetet: gejza

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 6 hónapja #35970 Írta: Gergoo
Gergoo válaszolt a következő témában: Norisbank

Dávid! Még valami. Légyszíves az adatlapodon cseréld le a megadott e-mail címedet vagy ellenőrizd és módosítsd az e-mail fiókod spam beállításait mert a rendszer e-mailjeink visszajöttek róla "550 address rejected" subject-el és az ilyen felhasználókat csuklóból töröljük. Adunk 1 napot a "probléma" megoldására neked, hogy tényleg lehessen valami a business-ből! ;)

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 6 hónapja - 10 éve 6 hónapja #35971 Írta: dávkov
dávkov válaszolt a következő témában: Norisbank

Elvileg megváltoztattam :D :D :D

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 6 hónapja - 10 éve 6 hónapja #35972 Írta: ricnag
ricnag válaszolt a következő témában: Norisbank

A topic indítójaként itt összefoglalom azokat az információkat a Norisbankról, amiket itt megosztottak és amiket a bank honlapján megtalálhat mindenki. Természetesen ez nem a bank ingyen reklámja, csak segíteni szeretnék ezzel mindenkinek abban, hogy tájékozottak legyenek ezzel a bankkal kapcsolatban. Remélem, hasznos információ lesz ez mindazoknak, akik
:: készülnek kijönni Németországba és nem tudják, hol nyissanak számlát;
:: már kinn vannak, de még nincs számlájuk vagy váltani szeretnének.

A bankról általában

A banknak elég jó a háttere: a Deutsche Bank Csoport tagja, ami - ha nem tévedek - Németország egyik legnagyobb, német tulajdonban lévő bankhálózata.
A bank többféle szolgáltatást nyújt, nem csak számlavezetést. Én itt most csak a lakossági folyószámláról írok (Girokonto), de érdemes megnézni a többi szolgáltatását is, hátha valakinek az is hasznos lehet.
Bővebben a Norisbankról itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.
Egyéb termékeiről bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Online bankolás

Fontos megjegyezni, hogy ez a bank egy internetes bank, azaz nem rendelkezik fiókhálózattal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindent az interneten, ill. a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül kell intézni. Ennek megvan az előnye is és a hátránya is. Előnye, hogy mivel nem kell fióktelepeket fenntartania nagyon alacsony pénzügyi kondiciókkal tudják kínálni a szolgáltatásukat, hátránya pedig, hogy a bonyolultabb, összetettebb banki ügyintézésekhez telefonálni kell, ill. dokumentumokat kitöltögetni, elküldeni postán. Viszont amennyire ez hátrány, annyira előny is, hiszen nincs sorban állás, nem kell időt vesztegetni a személyes megjelenésekre, utazásra stb.
Ki-ki döntse el, hogy mennyire felel meg az igényeinek egy ilyen online szolgáltatás. Tapasztalatom szerint (korábban az Axa Banknál voltam évekig) az egyszerű lakossági folyószámlavezetéshez tökéletes.
Természetesen a bank rendelkezik online bankolásra alkalmas internetes felülettel, amin keresztül gyakorlatilag egy lakossági folyószámlához szükséges összes funkció elérhető.
Az online bankolásról bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Telefonos ügyfélszolgálat

24h-ás telefonos ügyfélszolgálatot biztosít a bank, ha valami kérdése, problémája lenne az ügyfélnek. Természetesen ehhez azért szükség van német nyelvtudásra.
A telefonos ügyfélszolgálatról bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Mobil bankolás

Van a banknak egy saját mobil alkalmazása, ami letölthető Android és iOS (iPhone) operációs rendszerre is. Ebben található egy ATM-kereső funkció, aminek segítségével megkereshetjük, hogy az aktuális pozíciónkhoz képest holtalálhatunk legközelebb ingyenes pénzfelvételre alkalmas ATM-et. Ha jól értettem, nem csak az aktuális számlaegyenlegünket vagy számlatörténetünket tudjuk megnézni ezen keresztül, de átutalásokat is indíthatunk. És egy plusz funkció: bele van építve egy úgynevezett fotó-átutalás funkció. Ennek lényege, hogy ha valamilyen csekket kell az ügyfélnek befizetnie, akkor nem kell a csekkről az adatokat az online banking felületen begépelnie, hanem a telefonnal egyszerűen befotózza a csekket az alkalmazáson keresztül, ami beszkenneli a csekket, majd ezt a beszkennelt képet lehet elküldeni szintén az alkalmazáson keresztül a bank felé, amely a képen lévő adatok alapján elvégzi az átutalást.
A mobil bankolásról bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Pénzfelvétel, -berakás

A Norisbank a CashGroup partnere, minek köszönhetően a CashGroup-os logóval ellátott több, mint 9000 automatából, plusz a Shell benzinkutak 95%-ánál ingyenes a kézpénzfelvétel.
Mivel a Norisbank a Deutsche Bank Csoport tagja, ezért az utóbbi teljes infrastruktúráját ingyenesen használhatja a Noribank ügyfele is, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Deutsche Bank több, mint 2700 automatájából is ingyenes a pénzfelvétel.
A pénzfelvételről bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Mivel a banknak nincsen fóktelepe, ezért a számlára történő pénzberakás a pénzautomatákhoz hasonló befizető termináloknál lehetséges csak. Ezt ingyenesen megteheti az ügyfél a Deutsche Bank több, mint 700 ilyen termináljánál.
A pénzberakásról bövebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Hol találok ingyenesen használható ATM-eket a közelemben?
A honlapon rá lehet keresni, hogy hol találhatóak inygenesen használható ATM-ek.
Ugyanakkor a letölthető mobil alkalmazásban is megtalálható ez a funkció, tehát ha úton vagyunk és épp készpénzre van szükségünk, akkor az alkalmazás segítségével rákereshetünk, hogy a közelünkben hol vannak ilyenek.
Bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Bankkártyák

A Girokonto számlához egy alap bankkártya jár, ún. Noris card. Ez egy EC/Maestro kártya, ami a belföldi, Németországi fizetésekhez/készpénzfelvételekhez gyakorlatilag mindenhol használható.
Azonban a számlához igényelhető egy második kártya is teljesen ingyenesen, egy ún. Kreditcard, amely egy MasterCard kártya. Ennek előnye, hogy ezt külföldi fizetéshez/pénzfelvételhez, ill. internetes vásárláshoz lehet használni. Ez a kint élő/dolgozó magyarok számára azért lehet hasznos, mert ezzel a kártyával a külföldi ATM-ekből teljesen ingyenesen lehet pénzt felvenni, azaz ha haza látogatnak, ott teljesen ingyenesen használhatják ezt a kártyát. Másik előnye ennek a kártyának, hogy a MasterCard vezette be az ún. PayPal fizetési lehetőséget, ami az érintés utáni fizetést teszi lehetővé egy alacsonyabb összeghatárig. Ez pl. Magyarországon és egyéb országokban már nagyon elterjedt - itt nem nagyon találkoztam még vele.
Bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Költségek

Az ügyfélszolgálattal történt telefonos beszélgetésünk, a honlapon leírtak és a korábbi kommentek alapján az alábbi költségekkel kell számolni.
Csak a negyedéves "kötelezö" papír alapú számlakivonat postaköltségét és az online bankolásnál használt biztonsági hitelesítéshez küldött SMS-ek (csak átutalásokhoz kell) díját kell fizetni. Gondolom, hogy azért a bankkártyás fizetésnek is van némi díja, de erről nincs információm.
A számlanyitás, a lemondás, a kártya kibocsátás, az átutalások és a számlavezetési díj: 0€.
Átnyálaztam a honlapon található pénzügyi feltételeket is, amiből szintén ez derült ki. Ami miatt esetleg sokat fizethet az ügyfél, ha valamilyen probléma merül fel az ő hibájából (pl. korrigálni kell vmilyen adatot, vmit utólag javítani kell a tranzakció során, elveszett PIN kód stb.), de ezek azért meglehetősen ritkán fordulnak elő.
Bővebben itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

Számlanyitás

A számlanyitás teljesen ingyenes, ahogyan a számlavezetés is. Ráadásul a legtöbb hasonló feltételeket támasztó bankkal ellentétben itt nem csak akkor ingyenes a számlavezetés, ha egy min. limitösszeg érkezik a számlára havonta, hanem minden esetben.
Magát a számlanyitást a honlapon keresztül lehet elvégezni, ami kb. nekünk 5 percet vett igénybe. A végén pár oldal dokumentumot kapunk elektronikus formában, amit ki kell nyomtatnunk és aláírva el kell küldenünk a banknak. Azonban lehet választani, hogy ha nem tudjuk kinyomtatni a papírokat, akkor elektronikus formában, úgy, ahogy van, elküldi a banknak, akik kinyomtatják és megküldik az ügyfél címére, amit aztán aláír és visszaküld.
A számlához egyébként több számlatulajdonost is hozzá tudunk rendelni.
Számlanyitás itt:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
.

A számlanyitáshoz kapcsolódik, hogy állítólag, ha már meglévő ügyfél ajánl be a bankhoz, akkor ebben az esetben a számlanyitást követően mindkét fél 50 € jóváírást kap. Ezt én nem tudom megerősíteni, én ezzel kapcsolatban nem találtam információt a honlapon.


Végszó

Hangsúlyozom, hogy nekem egyelőre még nincs személyes tapasztalatom a bankról, ezek csak a honlapon és az itt megtalálható információk összegyűjve a jobb átláthatóság és érthetőség kedvéért. Amint lezárul a mi regisztrációnk (én és a párom) és lesz már néhány heti-hónapnyi tapasztalatunk a bank szolgáltatásait illetően, azt megírjuk majd ide kommentbe.
Remélem, hasznosnak találjátok majd ezeket az információkat!
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Gergoo, gejza, zsoltiabéka, zpisti

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!