Autófenntartás Németországban
- ricnag
- Nem elérhető
- New Member
- Hozzászólások: 10
- Köszönetek: 10
Másodszor, a témával kapcsolatban. Gyorsan tisztázzunk is egy félreértést, amit mahlzeit kolléga azonnali éleslátással észrevett: én a napi/ évi fenntartási költséget számoltam és nem a bekerülési költséget. Ebben az esetben természetesen érthető az általa leírt és az én általam felvázolt költségkalkuláció közötti különbség. Ugyanakkor természetesen mahlzeit-nak igaza van, hogy ha nagyon szigorúak akarunk lenni, ezeket a tényezőket is bele kell kalkulálnunk. Valóban, a bekerülési költség esetén számolni kell a piaci értékvesztéssel és amortizációval járó értékvesztéssel, költségekkel, de hogy őszinte legyek, mi erre egy hosszútávú befektetésként tekintünk, ami persze egyik oldalról költséggyilkos, de a másik oldalról ez az ára a kényelemnek, a hatékonyságnak, a gyorsaságnak, ami sok esetben lehet, hogy az élet más területein kiadást spórol. Állandóan ezzel az értékvesztéssel dobálóznak. Azt gondolom, hogy az autóvásárlást nem lehet csupán ebből a szempontból vizsgálni, csak a költségek tekintetében, hiszen ez egy összetettebb kérdés, amit mindig a vevőnek az ő speciális élethelyzetére kivetítve kell tudnia megítélni, hogy az ő szempontjából megéri-e neki ez a befektetés vagy sem. Nos, mi mérlegeltünk és úgy döntöttünk, hogy mindent egybevetve szükséges és számunkra megéri.
Az egyéb kiadásokhoz említik a parkolási díjakat, a kopó alkatrészeket, az olajcserét, ablaktörlő lapátot. Nos, ezzel megint vitatkoznék, hiszen ezeknek a felsorolt tételeknek az összege (parkolási díj, ablaktörlő lapátok) egy normális német fizetéshez képest nem jelentenek nagy megterhelést a családi kasszának, bár költségek - ahogyan azt helyesen mahlzeit kolléga is megjegyzi. A kopó alkatrészek cseréje és az olajcsere, mint azt tudjuk, nem minden évben esedékes, pláne nem a mi családunk autóhasználati szokásait figyelembe véve, ezért is nem számoltam bele az egy évre levetített fenntartási ktg.-be. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy idővel ezekkel is számolni kell, de nem éves szinten.
A kötelező szervízeléssel kapcsolatban azonban még valóban utána kell járnom, hogy ezzel mi a helyzet. Mennyire kötelező a kötelező, milyen a költségvonzata stb.
Többször megkérdőjelezik az itt általam említett biztosítási díjat, törlesztőrészletet és havi átlagos benzin ktg.-et. Nos erre megint csak azt tudom, mondani, hogy mielőtt a kést a kommentelő torkának szorítják kedves uraim, talán illendőbb lenne előbb érdeklődni a pontos részletek felől. Megdöbbenésüknek valószínüleg az az oka, hogy az átlagos, napi tapasztalatoktól valóban eltérő összegek, Nos igen, jól látják, azok. A hiteltörlesztőrészletet illetően a helyi autókereskedésben ez most egy mindössze 30 napos akciós ajánlat keretében meghirdetett lehetőség, ami valóban sokkal kedvezőbb a megszokott ajánlatoknál. Higgyék el, mi sem hittük el. És hogy felvilágosítsam Önöket, engem is meglepett az ajánlat, ezért személyesen is tájékozódtunk az adott kereskedésben eme csodás feltételekről, hiszen ismerős magyar körülményekhez szokva mi is a legnagyobb svindlit feltételeztük az ajánlat mögött. Egyelőre kellemesen csalódtunk, a feltételek valóban nagyon kedvezőek, ennek ellenére még futunk néhány kört. A benzinköltséget illetően pedig ismételten csak azt tudom mondani, mint az előbb: minden családnak megvannak a maguk speciális autóhasználati szokásaik, amik egyediek. Nos, nekünk - bármennyire is furcsán hangzik, kedves gejza - egyelőre ennyi a havi benzin ktg.-ünk.
Még egyszer köszönöm mahlzeit-nak az értékes hozzászólását. És azért gejza és Gergoo hozzászólását is: most már tudom, hogy ha legközelebb az érdekelne, hogy hogyan hívják az általam levezetett kalkulációt németül és magyarul, bátran fordulhatok hozzájuk, de még azt illetően is, ha esetleg kétségem támadna afelől, hogy érdemes-e nekem ilyen benzin ktg. mellett autóba fektetnem.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gergoo
- Nem elérhető
- Administrator
- Working on it
- Hozzászólások: 3246
- Köszönetek: 1145
Én arra próbáltam meg röviden és tömören rávilágítani (és minden hozzászólásomban igyekszem hangsúlyozni, hogy célcsoportnak, nem pedig kizárólag a kérdezőnek célzom a választ mivel valószinűleg még, sok hasonló gondolkodású felhasználó fogja olvasni, ld. "szerintem minimum a magyar lakosság 70%-a is művel"), hogy aki nem azzal kezdi az autófenntartás költségét, hogy mennyit bukok az autón ha megveszem, rendszámot sem teszek rá, nem megyek vele sehova, semmit nem fizetek utána akkor az mennyibe fáj évente, az csak "dedómatekozik"!
Ha neked csak "annyiban van az autó" amit kifizetsz részleteket és töltesz üzemanyagot bele, valamit ilyen kis * csillagocskával hirdetett szuper biztosítási ajánlattal van körítve attól még vitázhatunk csak legközelebb ne így állíts be, hogy: "Évi 4500-6500€ az éves fenntartási költség!?"
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gergoo
- Nem elérhető
- Administrator
- Working on it
- Hozzászólások: 3246
- Köszönetek: 1145
Kezdjük az értékvesztéssel! 3 évesen vegyük 10 ezerért és 8 évesen adjuk el 4 ezerért.
Várom a javaslatokat (biztosítás, adók, szerviz, karbantartás, tisztítás, ügyintézés, stb költségek) amiket beírok majd ide.
Értékvesztés: €1200
Biztosítás (teilcasco): €800EUR
Adó: €250
Gumik: €450
Szerviz: €700
Üzemanyag: €1300
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
ricnag írta: Először is, hogy reagáljak a posztomra érkezett kommentekre, meg kell osztanom önökkel, uraim, hogy gejzaa és Gergoo milyen nagy hatással voltak rám: megdöbbentő volt számomra, milyen hangot engednek meg maguknak és milyen sértő és személyeskedő stílusban kommunikálnak. Komolyan mondom, ledöbbentem. A hozzászólásaik tele vannak személyeskedő megjegyzésekkel és igazság szerint percekig próbáltam megtalálni köztük a kérdésemre a választ, de mind hiába. ....
.....Nos, nekünk - bármennyire is furcsán hangzik, kedves gejza - egyelőre ennyi a havi benzin ktg.-ünk.
Kedves Ricnag (sorry, de a "Tisztelt Ricnag úr.." elég hülyén néz ki az internetes kommunikáióban, így ha megengeded maradnék a tegezödésnél.Köszi.)
tényleg nagyon bal lábbal kapott el a válaszom, olyannyira, hogy az sem tünt fel, a láthatólag legjobban nehezményezett mondatom után egy kövér smiley van....
Mellesleg eszem ágában sem volt megkérdöjelezni, hogy ti tényleg havi ötven euróért tankoltok-e, vagy sem. Egyetlen következtetést vontam le ebböl, azt, hogy keveset használjátok a kocsit. Ami jogossá teszi a felvetésemet, hogy egyáltalán érdemes-e - pusztán gazdasági megfontolásokból !!- erre az igényre autót venni. Ha a témában a hozzászólásod elötti vitát elolvastad volna, nem kéne leírnom, hogy eddig már napok óta arról ment a vita, hogy valaki úgy akart autót venni, hogy rohadtul nem telne rá anyagilag, de ettöl reméli, hogy munkát kap, hiszen szerinte eddig az volt a sikertelensége fö oka, hogy nincs autója. Ennek kapcsán ki lettek vesézve az egyéb közlekedési módok lehetöségei, ill. az autófenntartás tényleges költségei. Igazad van. keverednek a fogalmak, nevezzük a költséget egyszerüen autóköltségnek, amibe bizony bele kell számolni mindent. Utána eljutottunk immár odáig, hogy elsö lépéskent ki kell számolni, hogy annak minden költségét figyelembe véve egyáltalán megengedheti-e valaki magának a saját autót, még egyszer mondom: pusztán pénzügyi szempontból, vagy sem. Ha nem, akkor ugye a kérdés eldölt, nem érdemes tovább ragozni. Ha igen, akkor az egyén legnagyobb magánügye, hogy áldoz-e annyit (és pont ez a mennyit volt a vita tárgya) a saját kényelmére, adott esetben luxusára, vagy sem.
Sajnos persze volt olyan hozzászólás, hogy xy mesélte, neki havi z (igen nevetséges) összegbe kerül az autó. Na az ilyen téveszméket szerettük volna rendbe tenni....
Ebbe robbansz bele te a "havi 100 részlet, plusz 15 biztosítás, plusz 50 benzin, plusz adó, plusz ablakmosó folyadék" kalkulációddal, ahol azért bocsájtassék meg, de az ablakmosó megemlítése igen viccé tette az egészet, hiszen az aztán tényleg egy igencsak elhanyagolható tétel. Ugyanakkor nem is említesz sok, ennél lényegesen komolyabb terhet jelentö költséget. Pl. jelezném azt is, hogy a garanciának alapfeltétele, hogy az autót elöírásszerüen szervízeltesd (erre utaltam a "kötelezö" szervízzel), ami bizony pénzbe kerül, sokszor meglepöen sok pénzbe. És akármilyen keveset is mész az autóval. legtöbbször ott van a szervízkönyvben, hogy a "kis/nagy inspekció" esedékes pl. 15e km-enként, de minimum évente egyszer. És hadd ne folytassam...
Tudod nagyon igaza van a Gergönek (nem véletlenül): az itteni válaszok látszólag ugyan személyre szólóan vannak címezve, de figyelembe kell venni a read-only módban lévö érdeklödök tömegét is, akik bizony egy ilyen félresikerült válaszból, hozzászólásból a "tanulságot" levonva holnap eldöngetnek autót venni hitelre, mert a "a blogon is megmondták, hogy havi kétszázból megvan az új autó, ebbe még az ablakmosófolyadék is bele van számolva, úgyhogy tuti..." Aztán e majd pár hónap múlva itt fog hisztizni, hogy át lett verve, és különben is, mi az, hogy a részletre vett/lízingelt autót nem lehet csak úgy visszaadni "oszt jó napot"....
Érted már, mi eredményezi az olykor csipös, de részemröl legalábbis nem "aljas szándékból eredö személyeskedést" ??? Nevezhetjük fennkölten felelösségérzetnek is.....
Béke ? Üdv.: Géza
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Ne szivd mellre:) Nem volt szemelyeskedo a tobbi hozzaszollas, inkabb kicsit durr bele. Ha visszaolvasol ezen masszirozzuk egymast joideje, marmint amit te is megallapitottal.ricnag írta: Valóban, a bekerülési költség esetén számolni kell a piaci értékvesztéssel és amortizációval járó értékvesztéssel, költségekkel, de hogy őszinte legyek, mi erre egy hosszútávú befektetésként tekintünk, ami persze egyik oldalról költséggyilkos, de a másik oldalról ez az ára a kényelemnek, a hatékonyságnak, a gyorsaságnak, ami sok esetben lehet, hogy az élet más területein kiadást spórol. Állandóan ezzel az értékvesztéssel dobálóznak. Azt gondolom, hogy az autóvásárlást nem lehet csupán ebből a szempontból vizsgálni, csak a költségek tekintetében, hiszen ez egy összetettebb kérdés, amit mindig a vevőnek az ő speciális élethelyzetére kivetítve kell tudnia megítélni, hogy az ő szempontjából megéri-e neki ez a befektetés vagy sem. Nos, mi mérlegeltünk és úgy döntöttünk, hogy mindent egybevetve szükséges és számunkra megéri.
Ellenben az egesz tema onnan indult, hogy a sima uzemeltetesi koltsegeket, meginkabb az uzemanyag koltsegeket osszehasonlitjak a buszjegy araval es beugranak egy auto vasarlasba.
Ahogy te is irtad, ha tisztaban vagy az auto teljes bekerulesi koltsegevel, ha kiszamoltad, hogy neked ez belefer es megengedheted magadnak akkor hajra! A hangsuly a megengedheteden van. Mert ha nem, akkor nincs mirol beszelni az illeto nincs dontesi helyzetben, hogy kell e az auto vagy sem. Donteni azutan lehet, miutan belefer a budzsebe. Es itt a kenyelem csak a "belefer" utan kerdes, elotte nem.
Ebbol indult ki az egesz autofenntartasi topic.
Szal az "erosebb" hozzaszolasok cask azert jottek, mert az emberek nagy tobbsege nem kalkulalja ki a total koltseget. A te beirasodbol se latszott ez egyertelmuen, hogy tisztaba vagy azzal mit csinalsz:) Szal ez egy forum, maradjunk a tegezodesnel es ott vannak a smiley-k metakommunikacio helyett.
Egy autot bizony meg kell venni. Lehet, hogy az amortizacio egy elvont fogalomnak hangzik sok embernek, de ez olyan mintha otthon a dugi penzre rajarna valaki. Havonta kivesz belole egy kicsit. PAr ev utan nagyon is hianyozni fog a penztarcabol. Szal elvont fogalom, de a vegen fizikailag hianyozni fog a penztrcabol. HA egyebkent belefer akkor ok. Csak legyen vele tisztaban az ember.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Ha Passat meretu autoval szamolunk es nem egy szethajtott autoval, akkor nyugodtan lehet 3 evesen 18e EUR es hasznaljuk 5 evig, 8 evesen 6e EUR. Evi 15000 km legyen az atlagfutas. Megveszed 70 000 km-el, eladod 145000km-el. Igy meg a szerviz nem horror. Szerintem. Legyen 2l dizel.Gergoo írta: Most pedig szedjük össze egy ÁTLAGOS autó, ÁTLAGOS, ÉVES költségeit Németországban!
Kezdjük az értékvesztéssel! 3 évesen vegyük 10 ezerért és 6 évesen adjuk el 6 ezerért. Mondjuk legyen egy 2 literes Passat.
Várom a javaslatokat (biztosítás, adók, szerviz, karbantartás, tisztítás, ügyintézés, stb költségek) amiket beírok majd ide.
Értékvesztés: €1300
Ertekvesztes: 2400EUR per ev
Biztositas kozeptapasztalt sofor, teilcasco: 800EUR per ev
Ado: 250EUR per ev
Uzemanyag: 1312EUR (7l atlagfogyasztas, 15e km, 1,25EUR per l diesel fogy)
Gumik: 450EUR per ev (elejen komplett teli, nyari gumiszett biztonsagtechnika miatt. Teli kulon felnin. 3-4 ev utan komplett gumiszett csere. Teli gumi kulon felnin, gumicsrere nem kalkulaltam koltseget. Atlag Magyar otthon cserel maga gumit. De persze a szett csereknel kell gumis)
Szerviz: 700EUR (szerintem itt nemet arakon mehet az eves atlag egy ilyen autora. Komplett fekcsere elol hatul tarcsakkal, benne van 800-1000EURba pl.)
Ossz eddig: kb. 6000EUR
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!