Autófenntartás Németországban
- zpisti
- Nem elérhető
- New Member
- Hozzászólások: 7
- Köszönetek: 8
zigeuner írta: A sikeres embert nem ba...a at a mühely, mert maga csereli az olajat. Hihi
Pár hete olvasom itt a hozzászólásokat és néha jókat mosolygok
Hát igen, a nem hozzáértőket könnyen át lehet ba..ni
Mivel nekem is beadta a régi autóm a derekát otthon húsvétkor, így azóta nézelődöm itt a német piacon.
Új autóban nem is gondolkodtam, mert az sohasem adja vissza a befektetett összeget, a gyári garancia jól jön persze, ha tudja az ember igazolni, hogy önhibáján kívül ment tönkre az épp aktuális cserélnivaló, ha nem akkor szívás (volt már erre sok példa sajnos) és a kötelező szervízen is rengeteget nyernek a márkakereskedők, jó pár szerelőhaverom ilyeneknél dolgozik és az kell csinálniuk, amit a nagyfőnök mond, aztán beleírnak a szervízkönyvbe mindenféle hülyeséget
Új autóban tényleg csak az gondolkozzon, aki be tud vállani évi 6-10 ezer eurós kiadást azért, hogy legyen autója és elmonhassa. hogy van egy új autóm, ami lehet, hogy már a márkakeresksedőnél áll több mint egy éve
A héten megvettem idekint egy jóval több, mint 10 éves jó kiállású terepjárót nagyon baráti áron, az igazat megvallva az eladója inkább még bukott is rajta, ő is két hómapja vette, de mivel nem tudta hol tárolni a másik 3 autóján felül, inkább továbbértékesítette Nekem ez az autó kellett, mert gyakran járok olyan helyen, ahol vége az aszfaltnak.
A költségekhez hozzászólva összegzésül: igaza van itt a kollégáknak, aki nem tud évente több ezer autót kiadni biztosításra, adókra, benzinre és fenntartásra stb., az inkább maradjon a buszozásnál Bár én is, mint zigeuner kolléga saját magam javítom az autóimat, magam szerzem be hozzá az alkatrészt, így ezt a költséget nem dobom ki az ablakon, így ez egy nagy előny, meg nem vágnak át a szervízben, akár Magyarországon, akár idekint németben és tudom, hogy nem gagyi dolog van az autómba beépítve
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zigeuner
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 417
- Köszönetek: 169
A többire talaltam egy olcso öserdei kovacsmühelyt. Korrekt ar, korrekt munka. (Magyarországon majdnem a szomszedomban van egy kis szölöje) hihihi
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
zigeuner írta: Mivel mar benne vagyok a korban, a javito kedvem erösen alabbhagyott. Tovabba otthon volt nagy mühely, aknaval, csapos emelövel. Itt mar csak a garazsban, vagy elötte elvegezhetö kisseb javitasokat csinalom, mint fekfelujitas, felfüggesztes, olajcsere stb.
A többire talaltam egy olcso öserdei kovacsmühelyt. Korrekt ar, korrekt munka. (Magyarországon majdnem a szomszedomban van egy kis szölöje) hihihi
A mai autók nagy részét már nem tudod magad javítani! Már akkor gond lehet ha, az aksit lekötöd, mert az egész "Seuergeraet" elfelejtheti amit tudnia kell! Egy software update sem megy otthon.
Legfeljebb a fékbetétet vagy a mosóvizet a szélvédőhöz tudsz ma cserélni egy kocsin!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kofe
- Nem elérhető
- New Member
- Hozzászólások: 1
- Köszönetek: 1
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
Kofe írta: Azt az 1700 eurot én kicsit soknak találom.Nekem a 4 éves 3 as BNW-n márkaszervizben cseréltek első féktárcsákat betéttel és hátul csak betétet, ez mellé motorolajat szűrővel és így haladta meg a szervízdíj pár euroval a 800 eurot!
Kolléga úr, az egy garanciális nagyszervíz volt (große Inspektion...) plusz betét és tárcsa elől-hátul. A nagyszervíz meg km-től függően egy kicsit töbmindenből áll, mint olaj- és szűrőcsere. Vannak típusok pl. , amiknél már 100e km-nél vezérműszíjcsere is tartozik hozzá, akkor meg típustól függően határ a csillagos ég.... De ez csak egy példa, nem is az volt a téma, hogy mibe kerül a féktárcsa, hanem azt szemléltettük, hogy milyen költségekkel JÁRHAT még egy "semmi baja nincs, megy mint a schaffhauseni" autó tartása is....
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Hat ha nem figyelsz, a szervizben egy ablakmoso feltoltesert fizetsz vagy 50Eurot:)DECOTEXT írta:
zigeuner írta: Mivel mar benne vagyok a korban, a javito kedvem erösen alabbhagyott. Tovabba otthon volt nagy mühely, aknaval, csapos emelövel. Itt mar csak a garazsban, vagy elötte elvegezhetö kisseb javitasokat csinalom, mint fekfelujitas, felfüggesztes, olajcsere stb.
A többire talaltam egy olcso öserdei kovacsmühelyt. Korrekt ar, korrekt munka. (Magyarországon majdnem a szomszedomban van egy kis szölöje) hihihi
A mai autók nagy részét már nem tudod magad javítani! Már akkor gond lehet ha, az aksit lekötöd, mert az egész "Seuergeraet" elfelejtheti amit tudnia kell! Egy software update sem megy otthon.
Legfeljebb a fékbetétet vagy a mosóvizet a szélvédőhöz tudsz ma cserélni egy kocsin!
Egyebkent ez az egesz autogyartas koncepcio egy rohej szerintem. Egy alacsony hatasfoku," nagy meghibasodasi rataju", tele mechanikai hulyesegekkel, femkupac:) Egy sw se ugy megy mint egy szamitogepnel:)
Mar varom amikor a robbanomotor less a kisebbseg:) Egy auto legyen egy femkasztni, 4 kerek, vmilyen felfuggesztes. 4 villanymotor a kerekekben, meg akksik:) Nem kell sebessegvalto, motor, kettostomegu, turbo, befecskendezok, meg mindenfele eroltetett karosanyagkibocsajtast csokkento dolgok.
Addig lehet fizetni az ezreseket a szervizben..
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!