Autószerelés
- kelemen73
- Témaindító
- Nem elérhető
- Junior Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 38
- Köszönetek: 24
12 éve 11 hónapja #10772
Írta: kelemen73
kelemen73 válaszolt a következő témában: Autószerelés
Sziasztok!
Köszönöm mindenki válaszát, csak megerősítettek minket abban amit már eddig is tudtunk. Már az is hihetetlen volt számunkra, hogy 1,5 nap alatt 50 munkaórát dolgoztak a kocsin az első javítás alkalmával, de ez a mostani árajánlat...
Pénteken voltam az ADAC-nál, megadták az ügyvéd telefonszámát, ahol beszélhetek vele időpont ügyében (szerencsére Frankfurtban van). Szóval hétfőn reggel még próbálok egy mail-t küldeni a Renault-nak, hogy mire jutottak, persze említem már nekik a jogi út lehetőségét is. És ha nem jutunk dűlőre, akkor irány az ügyvéd.
Kedves Decotext! Persze, hogy magyar rendszámú az autónk, a párom csak november elején jött ki dolgozni, először a lehetőségeket akartuk felmérni (milyen a munkahely, hogyan boldogulnánk kinn), és majd utána akartunk belevágni ilyen nagyobb jelentőségű -és drágább- dolgokba. Úgy tűnik a páromnak bevált a munkahely és februártól már én is dolgozom, tehát a "sors" lehet hogy arra irányít már most bennünket, hogy lépnünk a kérdésben. Ja, és amikor 4 éve vettük még nem igazán volt tervben a külföldi élet A párom Opel párti, de amikor kellett az autó, arra sajna nem futotta, csak egy diesel Clio-ra.
Kedves "nagyberci"! Ne erősítsétek meg bennem azt, hogy ennyire "magyar-lenyúlósak/ellenesek" idekinn - ezért is örültem Éva hozzászólásának - eddig csak pozitív tapasztalataink voltak (a szállásunk nagyon jó és szerintem jutányos, a bankszámlát a páromnak gyorsan és precízen nyitották, leendő munkahelyemen is korrektek voltak...stb). Bár a 2. szervíznek küldött e-mailem esetében már én is elgondolkodtam azon, hogy odaírom a levél aljára, hogy "magyar vagyok, nem h*lye".
A számítógépes hibafelmérést már az ADAC-osok is megcsinálták, akkor állítólag nem jelzett semmi elektronikai hibát, de azt hiszem azért a szervízben illenék ezzel kezdeni ezeknél a "modern" autóknál. Bár nem vagyok szerelő, de azt hiszem ezt ezért találták ki.
Kedves Éva! Sajnálom, hogy már Te is megjártad szervízzel, de remélem ez azért nem általános idekinn. Azt tudom, hogy a "kétkezi" munkát itt meg kell fizetni, ezzel nincs is semmi gond. De ha kifizetek valamiért 1000 €-t - azt hiszem ez azért nem csak nekünk sok pénz -elvárhatom érte a minőségi munkát.
Vagy miért nem voltak alaposabbak az első esetben, megtalálják a tényleges hibát és akkor azt mondja, hogy 1800-2000 EUR, de azért megcsinálja az autót. De jelen esetben egy nagy lenyúlásnak tűnik a dolog.
És bár én harcolok az igazamért, azért az is jó lenne, ha minél hamarabb kész az autó, mert az ünnepekre haza szeretnénk menni és még Pesttől is jó 100 km-re lakunk.
Bocsánat, hogy kicsit hosszúra sikerült a hozzászólás, legközelebb igyekszem majd visszafogni a "szómenésemet"
Szép havas hétvégét!
Eszter
Köszönöm mindenki válaszát, csak megerősítettek minket abban amit már eddig is tudtunk. Már az is hihetetlen volt számunkra, hogy 1,5 nap alatt 50 munkaórát dolgoztak a kocsin az első javítás alkalmával, de ez a mostani árajánlat...
Pénteken voltam az ADAC-nál, megadták az ügyvéd telefonszámát, ahol beszélhetek vele időpont ügyében (szerencsére Frankfurtban van). Szóval hétfőn reggel még próbálok egy mail-t küldeni a Renault-nak, hogy mire jutottak, persze említem már nekik a jogi út lehetőségét is. És ha nem jutunk dűlőre, akkor irány az ügyvéd.
Kedves Decotext! Persze, hogy magyar rendszámú az autónk, a párom csak november elején jött ki dolgozni, először a lehetőségeket akartuk felmérni (milyen a munkahely, hogyan boldogulnánk kinn), és majd utána akartunk belevágni ilyen nagyobb jelentőségű -és drágább- dolgokba. Úgy tűnik a páromnak bevált a munkahely és februártól már én is dolgozom, tehát a "sors" lehet hogy arra irányít már most bennünket, hogy lépnünk a kérdésben. Ja, és amikor 4 éve vettük még nem igazán volt tervben a külföldi élet A párom Opel párti, de amikor kellett az autó, arra sajna nem futotta, csak egy diesel Clio-ra.
Kedves "nagyberci"! Ne erősítsétek meg bennem azt, hogy ennyire "magyar-lenyúlósak/ellenesek" idekinn - ezért is örültem Éva hozzászólásának - eddig csak pozitív tapasztalataink voltak (a szállásunk nagyon jó és szerintem jutányos, a bankszámlát a páromnak gyorsan és precízen nyitották, leendő munkahelyemen is korrektek voltak...stb). Bár a 2. szervíznek küldött e-mailem esetében már én is elgondolkodtam azon, hogy odaírom a levél aljára, hogy "magyar vagyok, nem h*lye".
A számítógépes hibafelmérést már az ADAC-osok is megcsinálták, akkor állítólag nem jelzett semmi elektronikai hibát, de azt hiszem azért a szervízben illenék ezzel kezdeni ezeknél a "modern" autóknál. Bár nem vagyok szerelő, de azt hiszem ezt ezért találták ki.
Kedves Éva! Sajnálom, hogy már Te is megjártad szervízzel, de remélem ez azért nem általános idekinn. Azt tudom, hogy a "kétkezi" munkát itt meg kell fizetni, ezzel nincs is semmi gond. De ha kifizetek valamiért 1000 €-t - azt hiszem ez azért nem csak nekünk sok pénz -elvárhatom érte a minőségi munkát.
Vagy miért nem voltak alaposabbak az első esetben, megtalálják a tényleges hibát és akkor azt mondja, hogy 1800-2000 EUR, de azért megcsinálja az autót. De jelen esetben egy nagy lenyúlásnak tűnik a dolog.
És bár én harcolok az igazamért, azért az is jó lenne, ha minél hamarabb kész az autó, mert az ünnepekre haza szeretnénk menni és még Pesttől is jó 100 km-re lakunk.
Bocsánat, hogy kicsit hosszúra sikerült a hozzászólás, legközelebb igyekszem majd visszafogni a "szómenésemet"
Szép havas hétvégét!
Eszter
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kelemen73
- Témaindító
- Nem elérhető
- Junior Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 38
- Köszönetek: 24
12 éve 11 hónapja #10775
Írta: kelemen73
kelemen73 válaszolt a következő témában: Autószerelés
Kedves Decotext!
Idézet az 1. számlánkból, bár nem szó szerint :
Fehlermeldung,Einspritzanlage prüfen: 7 Std * 9,00 €
Kraftstoffleitung ausbau-einbau: 31 Sts * 8,50 € + 9 Std * 8,50 €
Kraftstofffilter austausch: 3 Std * 8,50 €
Dieselfilter 1 * 58,89 €
Leitung Ca19 1 * 205,34 € + 1 * 139,43 €
Mindez még megfejelve a 19 % Mws-ral (Gesamtbetrag:990,27 €)
Na erre akar még közel 2000 €-t elkérni, amiben benne lenne megint 63 €-ét egy teljes átvizsgálás (vollst. überprüfung) Akkor a múltkori mi volt?
Ezeket azért írtam le, hátha valakinek mond valamit és elmondaná róla a véleményét (azért írtam oda az órákat is). Azt tudom, hogy neked Kedves Decotext van rálátásod ilyen dolgokra (is)
Idézet az 1. számlánkból, bár nem szó szerint :
Fehlermeldung,Einspritzanlage prüfen: 7 Std * 9,00 €
Kraftstoffleitung ausbau-einbau: 31 Sts * 8,50 € + 9 Std * 8,50 €
Kraftstofffilter austausch: 3 Std * 8,50 €
Dieselfilter 1 * 58,89 €
Leitung Ca19 1 * 205,34 € + 1 * 139,43 €
Mindez még megfejelve a 19 % Mws-ral (Gesamtbetrag:990,27 €)
Na erre akar még közel 2000 €-t elkérni, amiben benne lenne megint 63 €-ét egy teljes átvizsgálás (vollst. überprüfung) Akkor a múltkori mi volt?
Ezeket azért írtam le, hátha valakinek mond valamit és elmondaná róla a véleményét (azért írtam oda az órákat is). Azt tudom, hogy neked Kedves Decotext van rálátásod ilyen dolgokra (is)
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
12 éve 11 hónapja #10780
Írta: DECOTEXT
DCT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Autószerelés
Idézet az 1. számlánkból, bár nem szó szerint :
Fehlermeldung, Einspritzanlage prüfen: 7 Std * 9,00 €
Ez műszerrel 10 perc alatt meg van! Ha ez nekik 7 óra hossza alatt sikerült akkor valószinű, hogy a szomszéd hentes csinálta.....(Van egy kis kütyü, ma már szinte minden tipusú kocsihoz. Ez a laptop szerű izé, egy szélesebb dugasszal csatlakozik a kocsi elektrinikájához, és kiolvas minden. A süritési adatoktól kezdbva a vákum és egyéb értkeken át a gyujtáspontig MINDENT. Még a rádió kodját is ki tudja némelyik tipusnál a kütyü olvasni! Ezzel át is lehet rpogramozni pl a riasztót vagy az ablakemelőt. Ez gyakorlatilag pár perc, de ha hosszabb ideig is tart (mondjuk 1 óra a szetekkel) akkor sem egy egésznapos művelet
(7 óra?? Ezek garantálom, hogy piknikeltek is közben!)
*************************************************
Kraftstoffleitung ausbau-einbau: 31 Sts * 8,50 € + 9 Std * 8,50 €
Ehez nem tudok most hozzászolni a renaultnál, de soknak tünik nagyon! 31+9 óra alatt egy kolplett kocsit szét lehet szedni, vagy összerakni! Ez öt nap 8 órás munkaidővel!!
*************************************************
Kraftstofffilter austausch: 3 Std * 8,50 €
Ez rablás. Ez mi a tank és a injekciós rendszer között van. Még egy ferráriban is kicserélem fél ora alatt!
************************************************
Dieselfilter 1 * 58,89 €
Ez meg a pofátlanság teteje! Az előbb azt irja hogy "Karftstoffilter austausch" most meg Dieselfilter" és az előbb 3 óra alatt csinála meg? Még nemesfémből sem kerül ennyibe! 8 € legfeljebb és beteszem 5 perc alatt, pedig nem ismerem a renaultot motorikusan!
LINK>> RENAULT DIESELFITLER
Leitung Ca19 1 * 205,34 € + 1 * 139,43 €
Mindez még megfejelve a 19 % Mws-ral (Gesamtbetrag:990,27 €)
Na erre akar még közel 2000 €-t elkérni, amiben benne lenne megint 63 €-ét egy teljes átvizsgálás (vollst. überprüfung) Akkor a múltkori mi volt?
Ezeket azért írtam le, hátha valakinek mond valamit és elmondaná róla a véleményét (azért írtam oda az órákat is). Azt tudom, hogy neked Kedves Decotext van rálátásod ilyen dolgokra (is)
Feketével beirtam a dologokat! Bocs' de téged nagyon megszivattak! Szerintem a számlával együtt azonnal fordulj egy ügyvédhez és jelentsd fel őket!
Fehlermeldung, Einspritzanlage prüfen: 7 Std * 9,00 €
Ez műszerrel 10 perc alatt meg van! Ha ez nekik 7 óra hossza alatt sikerült akkor valószinű, hogy a szomszéd hentes csinálta.....(Van egy kis kütyü, ma már szinte minden tipusú kocsihoz. Ez a laptop szerű izé, egy szélesebb dugasszal csatlakozik a kocsi elektrinikájához, és kiolvas minden. A süritési adatoktól kezdbva a vákum és egyéb értkeken át a gyujtáspontig MINDENT. Még a rádió kodját is ki tudja némelyik tipusnál a kütyü olvasni! Ezzel át is lehet rpogramozni pl a riasztót vagy az ablakemelőt. Ez gyakorlatilag pár perc, de ha hosszabb ideig is tart (mondjuk 1 óra a szetekkel) akkor sem egy egésznapos művelet
(7 óra?? Ezek garantálom, hogy piknikeltek is közben!)
*************************************************
Kraftstoffleitung ausbau-einbau: 31 Sts * 8,50 € + 9 Std * 8,50 €
Ehez nem tudok most hozzászolni a renaultnál, de soknak tünik nagyon! 31+9 óra alatt egy kolplett kocsit szét lehet szedni, vagy összerakni! Ez öt nap 8 órás munkaidővel!!
*************************************************
Kraftstofffilter austausch: 3 Std * 8,50 €
Ez rablás. Ez mi a tank és a injekciós rendszer között van. Még egy ferráriban is kicserélem fél ora alatt!
************************************************
Dieselfilter 1 * 58,89 €
Ez meg a pofátlanság teteje! Az előbb azt irja hogy "Karftstoffilter austausch" most meg Dieselfilter" és az előbb 3 óra alatt csinála meg? Még nemesfémből sem kerül ennyibe! 8 € legfeljebb és beteszem 5 perc alatt, pedig nem ismerem a renaultot motorikusan!
LINK>> RENAULT DIESELFITLER
Leitung Ca19 1 * 205,34 € + 1 * 139,43 €
Mindez még megfejelve a 19 % Mws-ral (Gesamtbetrag:990,27 €)
Na erre akar még közel 2000 €-t elkérni, amiben benne lenne megint 63 €-ét egy teljes átvizsgálás (vollst. überprüfung) Akkor a múltkori mi volt?
Ezeket azért írtam le, hátha valakinek mond valamit és elmondaná róla a véleményét (azért írtam oda az órákat is). Azt tudom, hogy neked Kedves Decotext van rálátásod ilyen dolgokra (is)
Feketével beirtam a dologokat! Bocs' de téged nagyon megszivattak! Szerintem a számlával együtt azonnal fordulj egy ügyvédhez és jelentsd fel őket!
DCT
A következő felhasználók mondtak köszönetet: kelemen73
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- trosztg12345
- Nem elérhető
- Senior Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 147
- Köszönetek: 78
12 éve 11 hónapja #10781
Írta: trosztg12345
trosztg12345 válaszolt a következő témában: Autószerelés
Szia Eszter,
sok kérdést tennék fel a helyetekben a szervíznek:
1. hova tudtak 19 méter gázolajvezetéket beépíteni ? ez nem egy nyerges vontató !
2. kraftstofffilter = üzemanyagszűrő, 3 óra a csereidő ? ha nem gyorscsatlakozóval van szerelve, akkor sem tart tovább fél óránál
3. injektion fault valóban elektronikai gond szokott lenni, de persze lehet üzemanyagellátási gond is mivel dízelről beszélünk. De ezért üa. csövet cserélni ? Minek ? Ki volt lukadva ? El volt tömődve, vagy mi ? Egy 4 éves autón ? Totál értelmetlen. Ja és lehetetlen !!!
4. Most meg vízpumpát akar cseréltetni ? Minek ? Mi köze a vezérléshez, elektronikához, stb. Semmi. Vezérműszíj hajtja és kész.
5. Üa. vezeték csere 40 óra összesen ????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Az a kb. 6-7 méter? Nevetséges.
Egyértelműen átvertek szerintem benneteket. Nincs az az idióta szerelő, aki egy 4 éves kocsin üa. vezetéket cserél, hacsak nem karambolos az autó stb. Papíron persze lehet, de hogy valójában nem az tuti. Az üzemanyagszűrő cserét sem értem, Renault-nál - ha jól tudom - 120.000 km-nél kell először cserélni vagy 6 év után ! Gondolom ennyi nincs még az autótokban 4 évesen.
Decotext-nek pedig abban nincs igaza, hogy azért van, mert francia, mert Renault !! 2003 óta Renault-jaim vannak, családban is az van, kolléga is azt vett /Scenic/ stb. Soha egyikkel sem volt még gond !!! Mellesleg tavalyelött francia autó lett az ADAC felmérésében a legmegbízhatóbb autó az egyterű kategóriában. )
sok kérdést tennék fel a helyetekben a szervíznek:
1. hova tudtak 19 méter gázolajvezetéket beépíteni ? ez nem egy nyerges vontató !
2. kraftstofffilter = üzemanyagszűrő, 3 óra a csereidő ? ha nem gyorscsatlakozóval van szerelve, akkor sem tart tovább fél óránál
3. injektion fault valóban elektronikai gond szokott lenni, de persze lehet üzemanyagellátási gond is mivel dízelről beszélünk. De ezért üa. csövet cserélni ? Minek ? Ki volt lukadva ? El volt tömődve, vagy mi ? Egy 4 éves autón ? Totál értelmetlen. Ja és lehetetlen !!!
4. Most meg vízpumpát akar cseréltetni ? Minek ? Mi köze a vezérléshez, elektronikához, stb. Semmi. Vezérműszíj hajtja és kész.
5. Üa. vezeték csere 40 óra összesen ????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Az a kb. 6-7 méter? Nevetséges.
Egyértelműen átvertek szerintem benneteket. Nincs az az idióta szerelő, aki egy 4 éves kocsin üa. vezetéket cserél, hacsak nem karambolos az autó stb. Papíron persze lehet, de hogy valójában nem az tuti. Az üzemanyagszűrő cserét sem értem, Renault-nál - ha jól tudom - 120.000 km-nél kell először cserélni vagy 6 év után ! Gondolom ennyi nincs még az autótokban 4 évesen.
Decotext-nek pedig abban nincs igaza, hogy azért van, mert francia, mert Renault !! 2003 óta Renault-jaim vannak, családban is az van, kolléga is azt vett /Scenic/ stb. Soha egyikkel sem volt még gond !!! Mellesleg tavalyelött francia autó lett az ADAC felmérésében a legmegbízhatóbb autó az egyterű kategóriában. )
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
12 éve 11 hónapja #10784
Írta: DECOTEXT
[img size=300x180]i.auto-bild.de/ir_img/7/9/5/4/3/8/Renaul...31999edc7d2f7742.jpg[/img]
Akkor már inkább Latitude Grandtour V6 dCi mint ez.....
DCT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Autószerelés
Egy cseppet figyelmetlen voltál! Én szinte mindig a crash-testekre hivtam fel a figyelmet, hogy ezeket a kocsikat is csak a saját kategóriájában tesztelik! Ezért irtam hogy nagyobb kocsi jobb. (Emlitettem a toyota avensis 11 airbagét is ami előttem is titok, hogy hova lehet ennyit beépíteni! A senic jól néz ki.... de akkor is kis kocsi marad, ha keveset kell javítani!trosztg12345 írta: Decotext-nek pedig abban nincs igaza, hogy azért van, mert francia, mert Renault !! 2003 óta Renault-jaim vannak, családban is az van, kolléga is azt vett /Scenic/ stb. Soha egyikkel sem volt még gond !!! Mellesleg tavalyelött francia autó lett az ADAC felmérésében a legmegbízhatóbb autó az egyterű kategóriában.
[img size=300x180]i.auto-bild.de/ir_img/7/9/5/4/3/8/Renaul...31999edc7d2f7742.jpg[/img]
Akkor már inkább Latitude Grandtour V6 dCi mint ez.....
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szilvi
- Nem elérhető
- Premium Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 296
- Köszönetek: 160
12 éve 11 hónapja #10795
Írta: Szilvi
Szilvi válaszolt a következő témában: Autószerelés
Szia Eszter,
sok választ kaptál, de az alapkérdésedre, mely szerint hogy létezik, hogy 50 óra szerepel a számlán, holott a valóságban 1,5 nap alatt szerelték meg az autódat eddig nem olvastam választ.
Nos, minden szervízben van egy olyan program, mely az adott országban érvényes szerelési-fényezési és egyéb , az autójavításhoz szükséges normaórákat, alkatrészárakat stb gyűjti egy helyre. A program minden alkatrészre, feladatra, vagy részfeladatra ad időt és árat. Külön-külön lehet beállítani a szerelés, az elektromos szerelésre, a fényezésre stb a munkaórák díjait. ( A program ennél jóval több részből áll, a sort tehát folytathatnám, de a lényeg az, hogy a felhasználó csak rábök egy-egy alkatrészre, és arra, azt milyen módon ( csere,felújítás, részleges felújítás stb) kívánja javítani vagy javította meg. Magyarországon én két ilyen átfogó programot ismerek, az egyik az Audatex ( a biztosítók 90 % ezt használja) a másik az Eurotax rendszer. Maga a program egyrészt tartalmazza az össze Magyarországon forgalmazott autót azok típusait és altípust ( felszereltségük alapján különválasztva), így tartalmazza azok robbantott ábráit, másrészt az alkatrészek árait, továbbá egy-egy művelet során szükséges időket. Tehát egy-egy alkatrész bejelölésével automatikusan adja a cserélésre szánt időt a gép.
A Te esetedben is ez történt, a gyártók képviselői által meghatározott normaórák alapján készült a számla, mely köszönő viszonyban sincs a tényleges időráfordítással.
Én mindenképpen rákérdeznék arra, hogy ha 10 óra alatt ( 1,5 nap) végzett a szervíz, akkor miért 50 óra szerepel a számlán. Ez az egyik dolog, amit semmilyen módon megmagyarázni nem fognak tudni. A többi "hiba" csak ráadás.
A másik, melyről szintén itt volt szó a számítógépes tesztelő program.
Volt alkalmam több esetben használni ilyen programot, bár én a VW -Opel vonalat ismerem.
Egy-egy hibakódolvasás nem tart tovább 10 percnél, kezdve a összekapcsolástól egészen a teszt lefuttatásáig. Tény, több különféle tesztlehetőség van, ugyanakkor a hiba önmagában kizárja azt, hogy ezek mindegyikét futtatni kelljen. Így összességében 3-4 teszt lefuttatása elegendő ahhoz, hogy a valódi hibát a szerelő kiszűrje.
A mai modern autókban azonban néha az is elegendő, ha egy teszt után az ember a kocsi "agyából" kitörli a hibakódo(ka)t, és az autó a nélkül, hogy bármilyen alkatrészt kicseréltek volna, prímán fut tovább. De ez a ritkább.
E nélkül a program Nélkül nem tud a szerelő dolgozni, s ennek minden esetben nyoma kell legyen. Én mindenképpen kérném, hogy az első javítás során készült teszteredményeket legyenek kedvesek megmutatni. Amennyiben azzal nem rendelkeznek, akkor mi alapján javítottak? Hasraütésszerűen ? Ezt kétlem.
sok választ kaptál, de az alapkérdésedre, mely szerint hogy létezik, hogy 50 óra szerepel a számlán, holott a valóságban 1,5 nap alatt szerelték meg az autódat eddig nem olvastam választ.
Nos, minden szervízben van egy olyan program, mely az adott országban érvényes szerelési-fényezési és egyéb , az autójavításhoz szükséges normaórákat, alkatrészárakat stb gyűjti egy helyre. A program minden alkatrészre, feladatra, vagy részfeladatra ad időt és árat. Külön-külön lehet beállítani a szerelés, az elektromos szerelésre, a fényezésre stb a munkaórák díjait. ( A program ennél jóval több részből áll, a sort tehát folytathatnám, de a lényeg az, hogy a felhasználó csak rábök egy-egy alkatrészre, és arra, azt milyen módon ( csere,felújítás, részleges felújítás stb) kívánja javítani vagy javította meg. Magyarországon én két ilyen átfogó programot ismerek, az egyik az Audatex ( a biztosítók 90 % ezt használja) a másik az Eurotax rendszer. Maga a program egyrészt tartalmazza az össze Magyarországon forgalmazott autót azok típusait és altípust ( felszereltségük alapján különválasztva), így tartalmazza azok robbantott ábráit, másrészt az alkatrészek árait, továbbá egy-egy művelet során szükséges időket. Tehát egy-egy alkatrész bejelölésével automatikusan adja a cserélésre szánt időt a gép.
A Te esetedben is ez történt, a gyártók képviselői által meghatározott normaórák alapján készült a számla, mely köszönő viszonyban sincs a tényleges időráfordítással.
Én mindenképpen rákérdeznék arra, hogy ha 10 óra alatt ( 1,5 nap) végzett a szervíz, akkor miért 50 óra szerepel a számlán. Ez az egyik dolog, amit semmilyen módon megmagyarázni nem fognak tudni. A többi "hiba" csak ráadás.
A másik, melyről szintén itt volt szó a számítógépes tesztelő program.
Volt alkalmam több esetben használni ilyen programot, bár én a VW -Opel vonalat ismerem.
Egy-egy hibakódolvasás nem tart tovább 10 percnél, kezdve a összekapcsolástól egészen a teszt lefuttatásáig. Tény, több különféle tesztlehetőség van, ugyanakkor a hiba önmagában kizárja azt, hogy ezek mindegyikét futtatni kelljen. Így összességében 3-4 teszt lefuttatása elegendő ahhoz, hogy a valódi hibát a szerelő kiszűrje.
A mai modern autókban azonban néha az is elegendő, ha egy teszt után az ember a kocsi "agyából" kitörli a hibakódo(ka)t, és az autó a nélkül, hogy bármilyen alkatrészt kicseréltek volna, prímán fut tovább. De ez a ritkább.
E nélkül a program Nélkül nem tud a szerelő dolgozni, s ennek minden esetben nyoma kell legyen. Én mindenképpen kérném, hogy az első javítás során készült teszteredményeket legyenek kedvesek megmutatni. Amennyiben azzal nem rendelkeznek, akkor mi alapján javítottak? Hasraütésszerűen ? Ezt kétlem.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Gergoo, kelemen73
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!