Gázautó fórum

Több
10 éve 6 hónapja - 10 éve 6 hónapja #36304 Írta: zolném
Gázautó fórum téma létrehozva zolném által

A téma indításának célja, hogy naprakész információkkal rendelkezzünk a németországi gázautózás mikéntjéről. Szeretnék egy adatbázist létrehozni a főbb útvonalak mentén található éjjel-nappal nyitvatartó gáztankolási lehetőségekről. Bár rengeteg internetes kereső áll rendelkezésre, hogy találjunk gázkutakat utunk során mégis úgy gondolom, hogy a személyes tapasztalás sokszor pontosabb mint bármilyen internetes kereső.

Csapjunk hát a lecsóba:

Bajonet, ACME, Dish? Mik ezek? Ezzel kapcsolatosan egy okosító cikk:


Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.


Kútkereső, útvonaltervező:
Hol találunk kutakat?

Lernen lernen lernen. (Lenin der Sechst)

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 6 hónapja - 10 éve 6 hónapja #36346 Írta: gejza
gejza válaszolt a következő témában: Gázautó fórum

Tisztelem és becsülöm ugyan a lelkesedésedet a gázüzemü autók iránt, de a "csapjunk a lecsóba" dolgot egy kicsit rossz helyre céloztad szerintem. Tudod Te mekkora a gázüzemü autók aránya pl. Németországban? A CNG és az LPG együtt épphogy eléri az 1-2 %-ot, ezen belül a CNG 0,3%, tehát gyakorlatilag hanyagolható is...... (Hivatalos statisztikát ugyan éppen nem találtam, de ha pl. mobile.de -be beütöm típus és gyártmány nélkül csak a gázüzemet, akkor a teljes majd 1,5 milliós használt- és új autóból durván 19.000 találatot dob ki (1,3%). Szóval pusztán statisztikai alapon ezen a blogon lehet még talán 1-2 ember rajtad kívül, akit ez a téma érint.... ;) Még ha beleveszem, hogy esetleg a magyar autóállományban magasabb az arány (föleg a sokat autózók - ld. németországi munka- körében) akkor sem igazán lehet szó valami "tömeges" igényröl. A technikai/gazdaságossági kérdésekre nem is térnék ki (nincs is semmiféle tapasztalatom...), de nálam már eleve azzal kilötte magát az LPG, hogy ilyen autókkal nem lehet a mélygarázsokban parkolni, a környékbeli városokban ezzel gyakorlatilag az elméleti (és 1 óránál hosszabb) parkolási lehetöségek jelentös része elveszett (persze nyilvánvalóan nem a lakó-/peremövezetekröl beszélünk), így én speciel nem sokat érnék az LPG-üzem mégoly gazdaságosságával. Mellesleg az általad belinkelt kútkeresö oldalnál szerintem lényegesen jobban müködök is vannak....
Szóval sok sikert, de ne csodálkozz, ha nem lesz nagy kapás.... ;)

Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #36572 Írta: zolném
zolném válaszolt a következő témában: Gázautó fórum

Sejtettem, hogy nem ez lesz a leglátogatottabb téma, de ez nem szegi kedvemet. :laugh:

Nyilván sokan idegenkednek, a gáz autóban történő használatától, ráadásul rengeteg tévhittel is találkozhatunk. Nem biztonságos, felrobbanhat az autó, elgyengül a motor... Mind mind olyan tévhit, amit már rég el kellett volna oszlatni, de mégsem történt meg.
Vegyük a németországi LPG autózás előnyeit. Az egyik legfontosabb, hogy minden, tehát MINDEN LPG-s autó kapásból teljesíti a zöld Umweltplakette követelményeit. Legyen az 1000, vagy 6000 ccm-es. Azzal, hogy autógázzal közlekedünk sokat teszünk azért, hogy tisztább és szállórészecske mentes legyen a levegő. Az LPG egyébként a kőolaj/földgázkitermelés mellékterméke, amelyet korábban egyszerűen a fúrótornyokon elégettek. LPG felhasználásával tehát egy korábban szemétként kezelt energiahordozót hasznosítunk, tehát tulajdonképpen a haladást szolgáljuk a hatékonyabb energiafelhasználással.
Visszatérve a németországi előnyökhöz. : A német kormányzat 2018-ig garanciát vállalt az LPG adószintjének alacsonyan tartására, tehát várhatóan a mostani 0.65-0.85 EUR közötti árszínvonal fenn fog maradni még jó darabig, így fenn marad az a fura helyzet, hogy itt olcsóbb az LPG mint odahaza.
Nem elhanyagolandó tényező, hogy az éves adó is jóval kisebb összeg, mint egy tisztán benzines/diesel üzem esetében.
A mélygarázsban történő parkolással kapcsolatos szabályozás már idejétmúlt, ennek ellenére pár tartományban még valóban fennmaradt a tiltás, de itt ahol lakom (NRW) nincs ilyen.
Bővebben: Parkolás mélygarázsban

Lernen lernen lernen. (Lenin der Sechst)
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Kofe

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #36575 Írta: gejza
gejza válaszolt a következő témában: Gázautó fórum

Látom nagyon nyomod a témát. Nyugtass meg, hogy a következö körben nem a saját érdekeltségi körödbe tartozó gázüzemre való átalakítással foglakozó vállalkozást fogod reklámozni... Vagy jutalékot kapsz a Firma LPG-Vertriebtöl ? :-) Sorry, de ez ugrik be a vehemenciád kapcsán.
Más:
"Vegyük a németországi LPG autózás előnyeit. Az egyik legfontosabb, hogy minden, tehát MINDEN LPG-s autó kapásból teljesíti a zöld Umweltplakette követelményeit."

Igen, így van, mint ahogy az összes, tehát ÖSSZES benzines autó is + az újabb keletü dízelek is.... Persze a dízeleknél ez csak tényleg az újabb évjáratokra igaz (sacc per kábé úgy hat évesnél fiatalabbaknál már mindegyikre), de tudtommal a dízelt nem is lehet LPG-re átalakítani, így ez nagyon gyenge érv...

Oké, a mélygarázsokkal igazad van....

Hát továbbra is sok sikert a hittérítéshez, bár önmagában szerintem ennek a topiknak nem itt lenne az igazi helye, hanem inkább egy autós fórumon.

Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #36578 Írta: zolném
zolném válaszolt a következő témában: Gázautó fórum

Jó lenne, ha részesedésért, vagy saját vállalkozásért népszerűsíthetném a gázautózást. Pusztán "zöld light"-ként népszerűsítem ezt az alternatívát.
Hogy itt van-e ennek a témának a helye? A fő téma a közlekedés és nem is olyan régen ment itt egy elég sok hozzászólásos vita a diesel gegen benzin témában. Szerintem elfér ez is.
Hogy jobb-e mint a tisztán benzines megoldás, vagy jobb-e a dízelnél? Én úgy gondolom igen.

Lernen lernen lernen. (Lenin der Sechst)

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #36580 Írta: zolném
zolném válaszolt a következő témában: Gázautó fórum

Visszatérve a szigorúan vett témához. Sikerült végre hazafelé menet is tesztelni az elméletben összeállított útvonalat. A tervezésnél szempont volt, hogy a gázkút 24 órás nyitvatartással üzemeljen és lehessen bargelddel is fizetni.

A kutak a Köln-Nürnberg-Budapest útvonalon.

Nürnberg: Erlanger Strasse 40. Aral kút Töltőfej: ACME 0.739 EUR

Hengersberg Donaustrasse 8. Esso kút Töltőfej: ACME 0.799 EUR

Pöchlarn Reichsstrasse 14 Shell kút. Töltőfej: DISH/ACME 0.829 EUR

Budapest, Száva utca 5, Dallas Töltőfej: DISH. 255 Ft/l

Lernen lernen lernen. (Lenin der Sechst)
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Gergoo

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!