Gázautó fórum
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
gaspos írta: Nyűgnek megélni, hogy fele pénzért tankolsz? Kifogásokat kitalálni, hogy egy rendszer, ami csak pozitivumokat hoz, miért szar? Nem erőszak a disznótor, de a német üzemanyag árak mellett ezt kihagyni vétek...
Már nem az a kérdés, hol van lpg, melyik kúton, hanem, hogy hol nincs... Mit is kell hajnal 2kor tervezgetni? Hogy hol tankoljak? Ahogy előttem irták 4-500km-t egy tankolással el lehet menni, és még ott a benzintank is... Emellett pl. az olaszoknál (épp innen írom a posztot) a 95ös 1,9-2 euró, a gáz viszont itt is 65-85 cent... Mint már irtam, gázból a többletfogyasztás 5-10% maximum, lehet számolni.
Még egy dolog, a földgáz cng rendszer gyárilag beépitett rendszer, az lpg utólag, viszont pont a németeknél elképzelhetetlen a fusi rendszerek használata, olyan erős a törvényi védelem, itt nincs ilyen olyan gagyi rendszer, mert különben nincs Tüv.
Az összes érv a gáz ellen inkább a félelemből, a témában való járatlanságból fakad, nem pedig tényleges ok.
Én inkább az osztrák területen élőket sajnálom, mert annyira erős az üzemanyag lobbi, hogy nem engedik terjeszkedni a gázt, de már sokkal jobb, mint régen, meg hát 1 tankkal (üzemanyag tankkal természetesen,és nem átvitt értelemben ) átmegyek Ausztrián.
Nézd: kinek a pap, kinek a papné. Azért ott viszont még nem tartunk, hogy az legyen a kérdés "melyik kúton nincs" LPG. Lásd eleve ennek a topicnak az indító posztját.... Persze, hogy te is bármikor tudsz váltani benzinre, tehát nem fogsz LPG híján száraz tartállyal az autópálya mellett ledögleni, de ha benzinnel nyomod tovább rögvest oda is az elöny.... A 4-500 km egy tankkal nem egy dicsöség, amikor én pl. lazán 900-at megyek, igaz dízellel. Az árdiffi sem akkora, persze a dízeles autóval eleve nem alternatíva az LPG-re való átszerelés.
Én nem az LPG beszerelés "buherálására" gondoltam, hanem arra, hogy a mai modern motorok világában, ahol minden müszaki paraméter a végletekig ki van hegyezve a "tökéletes" müködésre, akkor egyszer csak nem 95-ös szuperbenzint adunk az autónak, hanem PB-gázt. Na az azért nem ugyanaz. Tudom, a régi fapados motorokat nem izgatta (ld. orosz technika), hogy mit kaptak, az arcvíztöl a kerozinig bármivel elmentek, de azért ez már a múlté.
Ha gyárilag direkt erre fejlesztett ill. modifikált (ld. a CNG-nél is) motorok kerülnek az LPG-s autókba, egy szavam nincs. Az utólagos átszerelés nekem "buhera", még ha magas szinten müvelt is.
Itt egy kis statisztika a helyi valóságról (átszerelt autók nincsenek benne):
Jelentkezz be vagy regisztrálj, hogy láthasd.
Na hát ezekkel a 2-5 centekkel kilométerenként nem igazán lehet engem lenyügözni. És közel sem fele költségröl van szó....
DECO-nak pedig:
"Van egy itt Németországban érvényes előírás amihez egy zöld, köralakú matricát adnak, s bizonyos utcákba csak ilyen ("tiszta") kocsival lehet bemenni. Az ezzel párhuzamos utcákba minden bemenhet..."
Te. azt úgy hívják, hogy Feinstaubplakette, utcánkénti behajtásról szó nincs már, komplett városokba, városrészekbe nem lehet nélkülük bemenni. Mint a neve is mutatja, csak a porterhelés ellen "hatásos", más károsanyagokról nem szól (arra ott az AU). A benzines/gázos autók alanyi jogon, külön vizsgálat nélkül megkapják, jelentösége csak a dízeleknél van, ott gyakorlatilag a katalizátor még kevés, részecskeszürönek is kell általában lennie az autóban (az újabbaknál nem is téma). Az Oldtimerek pedig azért kivételek, mert számuk olyan elenyészö a normál autóparkhoz képest, hogy az a pár darab nem oszt-nem szoroz. Rádásul a müszaki fejlettségi szintjük miatt vagy eleve lehetetlen, vagy horribilis árú lenne pl. a részecskeszürö utólagos beumbuldálása (bár a dízelek ráadásul az Oldtimerek között még kisebb arányt képviselnek).
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Ez az üzenet csatolt fájlt tartalmaz.
Kérjük, hogy jentkezz be vagy regisztrálj a megtekintéshez.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Jó hogy pontosítottad. Kösz!. Most már csak a szélnek kell megmondani hogy melyik városrész felé ne fujjon és hát európaszerte a szénüzemű erőműveket meg búra alá teszük. persze nem a németekét, hiszen 'az biztosan nayon tiszta"..... Ja és most szervezem, hogy a Vezuvot, az Etnát és Izlandon az összes vulkánt is bebetonozuk. (Emlékszel amikor az európai légiközlekedés tacsra ment az Eyjafjallajökull miatt?) Na, ez is adott egy nagy pofont a zöld plakettának! Egyébként teljesen mindegy, hogy oldtimer vagy sem! Ha előírás akkor előírás! Ha meg hatástalan akkor hatástalan!gejza írta: Te. azt úgy hívják, hogy Feinstaubplakette, utcánkénti behajtásról szó nincs már, komplett városokba, városrészekbe nem lehet nélkülük bemenni. Mint a neve is mutatja, csak a porterhelés ellen "hatásos", más károsanyagokról nem szól (arra ott az AU). A benzines/gázos autók alanyi jogon, külön vizsgálat nélkül megkapják, jelentösége csak a dízeleknél van, ott gyakorlatilag a katalizátor még kevés, részecskeszürönek is kell általában lennie az autóban (az újabbaknál nem is téma). Az Oldtimerek pedig azért kivételek, mert számuk olyan elenyészö a normál autóparkhoz képest, hogy az a pár darab nem oszt-nem szoroz. Rádásul a müszaki fejlettségi szintjük miatt vagy eleve lehetetlen, vagy horribilis árú lenne pl. a részecskeszürö utólagos beumbuldálása (bár a dízelek ráadásul az Oldtimerek között még kisebb arányt képviselnek).
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
Mellesleg a szél inkább hígitja a porterhelést, mint hogy a porfelhöt egyben átfújja a szomszéd városba....
Pont Stuttgart egy példa arra (mivel egy "lavórban" fekszik), hogy milyen szintre fel tud dúsulni a por a levegöben (az eü. határérték többszörösére). Mióta oda már csak zöld plakettével lehet behajtani, javult a helyzet, az más kérdés, hogy közel sem olyan arányban, mint az várható volt (persze enélkül még valószínüleg emelkedett volna tovább). Szóval az ügy továbbra is erösen vitatott, de azért szerintem az apró lépések is hasznosabbak, mint a semmi.
Az oldtimereknél meg nem értünk egyet. Ezekkel az autókkal valahol egy müszaki kultúrát örzünk meg az utókornak, többnyire nem is mindennapos használatban vannak ezek. Számuk elhanyagolhatóan kevés, a klasszikus oldtimer pont attól nem egy vén roncsautó, hogy néhányan idöt-pénzt-fáradtságot nem kímélve korhüen helyreállítják ezeket. Na most egy 30+ éves autón enyhén szólva is hülyén adja ki magát egy utólag aláumbuldált katalizátor és/vagy részecskeszürö. Ha ezekre is a mai környezetvédelmi szabványok lennének érvényesek, gyakorlatilag halálra lennének ítélve. Jó ez a "szabály az szabály" elmélet, de gondolom, ha te lennél nagy oldtimerrajongó, akkor az elsö sorban kiabálnál ugyanekkora vehemenciával, hogy "le a katalizátorral" stb.
Tudod: más farkával könnyü verni a csalánt.....
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Bocs de ez a fele penzert tankolas egy kicsit amolyan magyaros "devizahiteles" logika. Egy atlag csaladi auto fenntartasaban nem az uzemanyag a szamottevo koltseg. BAr lehet egy 15eves autonal mar igen. Egy 2-5 eves autonal, nemet kozepkategorianal a nagy koltseg meg mindig az amortizacio/szerviz a huzos. Ha jol kiszamolom egy disel vs gaz, ott inkabb jo ha van 50cent/l-re vetitve a megtakaritas. Evi 15e km-en, 7l-es atlagfogyasztassal ez evi 525EUR megtakaritas.gaspos írta: Nyűgnek megélni, hogy fele pénzért tankolsz? Kifogásokat kitalálni, hogy egy rendszer, ami csak pozitivumokat hoz, miért szar? Nem erőszak a disznótor, de a német üzemanyag árak mellett ezt kihagyni vétek...
Már nem az a kérdés, hol van lpg, melyik kúton, hanem, hogy hol nincs... Mit is kell hajnal 2kor tervezgetni? Hogy hol tankoljak? Ahogy előttem irták 4-500km-t egy tankolással el lehet menni, és még ott a benzintank is... Emellett pl. az olaszoknál (épp innen írom a posztot) a 95ös 1,9-2 euró, a gáz viszont itt is 65-85 cent... Mint már irtam, gázból a többletfogyasztás 5-10% maximum, lehet számolni.
Még egy dolog, a földgáz cng rendszer gyárilag beépitett rendszer, az lpg utólag, viszont pont a németeknél elképzelhetetlen a fusi rendszerek használata, olyan erős a törvényi védelem, itt nincs ilyen olyan gagyi rendszer, mert különben nincs Tüv.
Az összes érv a gáz ellen inkább a félelemből, a témában való járatlanságból fakad, nem pedig tényleges ok.
Én inkább az osztrák területen élőket sajnálom, mert annyira erős az üzemanyag lobbi, hogy nem engedik terjeszkedni a gázt, de már sokkal jobb, mint régen, meg hát 1 tankkal (üzemanyag tankkal természetesen,és nem átvitt értelemben ) átmegyek Ausztrián.
Mennyibe kerul a beszereles? Passzolom, de itteni arakkal es oradijjakkal, kizart, hogy ez megvan 2-3e EUR alatt. Szoval csak a megterules, ha nem szamolok banki kamatokat, 4-6ev!
Es ekozben adtal az amortizacionak egy sallert, mert az auto egy tervezheto "allapotarol" attalt egy emberek szemeben problemas uzemme. Belenyultak, nem gyari, nem tudni hogy befolyasolja az auto elettartamat esatobbi. Rogton minusszal indulsz. Ugyanez a pofon a szerviznek. Nem akarki es akarhogy nyulhat bele. Amint van vmi problema egybol mutogat majd a gyari szerviz az atalakitasra. HA esetleg barmifele szavatossagi (nem garancialis) kerdes elojonne idosebb koraban az autonal, azt buktad, mert a gyarto elhajt. Ugyanaz mint barmilyen chip tuning, okossag a motorvezerlesben, CAN buszban.
Na ezt nevezem en nyugnek, nem mellesleg nincs akkora penzugyi elonye, hogy raugorjon az ember.
Egy taxinal ami valtott soforokkel napi 24oraban megy, evi akar 250-300e km-t, mindezt sajat szervizzel, az teljesen mas teszta. Nem veletlen, hogy ezek az autok gazosak.
Ha meg az embernek egy 10-15eves autoja van ahol mar mindegy az amortizacio, meg a szerviz is mehet fusiban, a motor nincs tele kicentizett vezerlesekkel, na ott ez valoban lehet erteknovelo tenyezo. Es olcsobb lesz az uzembentartas. De egy rendszer megterulese meg itt is szerintem evekben merheto hacsak nem mesz evi 50-80ekm-t.
Szoval sok tenyezos dolog ez, nem csak az arcimket kell nezni a benzinkuton.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gaspos
- Nem elérhető
- Felhasználó blokkolva
- Hozzászólások: 25
- Köszönetek: 2
Igen, 50-60000 km-t megyek egy évben, 10 év tapasztalatáról beszélek... A 10 év alatt 3 gázos autóm volt eddig, mindig grand cherokee, nekem nagyon bevált, igavonó állat, de mégis sok elérhető luxus van benne, stb. stb.
Egy kis éttermem van, naponta minimum 100-150km-t megyek, plusz hosszabb utak.
Szerviztapasztalat: egy hivatalosan beszerelt gázrendszerbe, dokumentált folyamatba bármelyik gázszerviz belenyul, nincs semmiféle fusimunka. Mivel már ennyi lpg-s autó van, versenyhelyzet alakult itt is ki, egy verdämpfer csere, ami a gáz lelke, agya, eltart ugy jó 1-2 órát és fizetek érte kb 80-150 eurót, de az alkatrészek is korrekt, olcsó árban vannak, érdeke a gyártónak, hogy tőle vegyél. Megsúgom, egy 8 hengeres beszerelés korrekt helyen 1500 euro 80 literes tankkal, brc, landi renzo stb rendszerekkel, garancia egyebek. A garancia akkor is él, ha más, erre szakosodott szerviz nyúl bele, mert kötöttek a technikai megoldások.
Bajoroknál dizel most 1,35-1,40 már egy jóideje, gázt 70 centért tankolok éppen, de max 80 cent télen a legmagasabb ár téli mischung esetén. Ha számolsz, és még a 10% többletfogyasztást is beleveszed, akkor is súlyos ezreket spórolok meg évente. Az adóm egy 4,7es motornál 393 lenne, 40 euro visszatérités a gáz miatt, 353, ami még mindig jobb a 3-10 éves dizelek esetén, a biztositásom kevés, mert jó százalékom van.
Az évek alatt a "ha" meghibásodik, elromlik, vmi történik feltevéseidből semmit nem tapasztaltam, a motorom ugyanugy szerelik, minden ugyanugy történik, a gáz veszélytelen, mivel 4 különböző biztonsági rendszer van beépitve, a relék, szelepek zárnak, soha nem volt problémám.
Ha leruccanunk az olaszokhoz, nem kell aggódjak, hogy a dizel 1,70, a super meg vmivel 2 euro alatt, mert a gáz majd minden kuton ott van (náluk még elterjedtebb) és 70-80 cent.
Semmilyen téren nem származott hátrányom 10 év alatt, talán inkább példamutató a szervizek összetartása...
Ezek a fullszekvenciális gázrendszerek a motort inkább kimélik, ez a "szar a motornak, nem erre lett tervezve" a messziről jött ember azt mond amit akar tudatlanságának tudható be, mert a tudásbeli fehér foltokra az emberek nagy többsége elméleteket gyárt... (ilyen az apple elleni felfogás is, szar a rendszer, drága, igaz, sosem használtam, de véleményem az azért van... és hasonló kategóriák.)
Az LPG és CNG lassan 10-15 éve önmagát fejleszti, régen voltak hiányosságok, ma nincsenek, a vizsgáztatott rendszerek kiválóak. Kihegyezve pedig a mai dizel és benzinmotorok vannak, amikor a határértékekkel játszva kell még pár lóerő...
Amikor belerakok egy autóba 150-200e km-t, és eladom, magam lepődöm meg, hogy mennyit ér még mindig, nincs előitélet az lpg-vel szemben.
Az a baj, hogy te kigondolod, hogy ez igy és igy lehet, és az elgondoltakat készpénznek véve azzal számolsz, elfelejtve azt a fránya fejlődést.
Én csak abban bizom, hogy nem fognak még hosszú ideig a gázzal, adójával, stb. trükközni.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Az amortizacio tovabbra is ervenyes fiatalabb csaladi autonal (Lehet ez a tudatlansag miatt van, de ha mindenki tudatlanul gondolkodik, akkor bizony az amortizacio ott van) es a szavatossagi igeny miatti esetleges problema is, bar ennek tenyleg kicsi az eselye. Az apple-t meg az "elkepzelem" dolgokat ne keverd ide, mert tisztan szalmabab erveles. Nem elkepzelem, kiszamoltam azt amit eddig "tudok" a gazos autorol. Tehat taxi, munkaeszkoz, evi 50-60ekm autokazas, oregebb auto egyertelmu.
Az, hogy egy tervezett mernoki rendszerbe raepitek valamit es az jobb lesz, nem lesz gyermekbetegsege azt igy bemondasra nem hiszem el. Azt vmi hibastatisztikaval ala kellene tamasztani.
Ami miatt irtam, az a "felebol" tankolsz logika. Nem ertek egyet vele. Reszemre evi 15ekm-el egy csaladi autoban amit 4-6 evig tervezunk hasznalni, 2,5ev megterulessel majd evi netto kb. 450-500EUR megtakaritasert, bizonytalan amortizacio es plusz szervizek, hely foglalas a csomagtartoban, nekem nyug. Ettol meg neked megeri.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!