Gázautó fórum
- Gergoo
- Nem elérhető
- Administrator
- Working on it
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3246
- Köszönetek: 1145
10 éve 4 hónapja - 10 éve 4 hónapja #36705
Írta: Gergoo
Gergoo válaszolt a következő témában: Gázautó fórum
Az én "környezetvédő" és "olcsó" közlekedésem (megközelítőleg) 2013-ban:
12 000 km repülővel 1000 EUR
4 000 km bicajjal 0 EUR
3 000 km telekocsival 300 EUR
2 000 km bérelt robogóval 150 EUR
1800 km bérelt autóval 300 EUR
1 500 km tömegközlekedéssel 200EUR
200 km taxival 300EUR
Nem untatok senkit a számolgatással, ez kb. 9 juró és 20 cent százon ami kb. kevesebb mint zolném üzemanyag költsége, gaspos "teherautóját" meg sem saccolom és ami a lényeg, nekem nincs további költségem, az autósok (legyen az bármilyen üzemű) viszont éves szinten még kidobnak erre + arra néhány ezrest! Milyen megtakarításról beszéltek?
12 000 km repülővel 1000 EUR
4 000 km bicajjal 0 EUR
3 000 km telekocsival 300 EUR
2 000 km bérelt robogóval 150 EUR
1800 km bérelt autóval 300 EUR
1 500 km tömegközlekedéssel 200EUR
200 km taxival 300EUR
Nem untatok senkit a számolgatással, ez kb. 9 juró és 20 cent százon ami kb. kevesebb mint zolném üzemanyag költsége, gaspos "teherautóját" meg sem saccolom és ami a lényeg, nekem nincs további költségem, az autósok (legyen az bármilyen üzemű) viszont éves szinten még kidobnak erre + arra néhány ezrest! Milyen megtakarításról beszéltek?
Német hitel 2,9%
---
Német biztosítások
---
Németországi álláshirdetések
---
Autóbiztosítás
---
Németországi társkereső
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gaspos
- Nem elérhető
- Felhasználó blokkolva
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 25
- Köszönetek: 2
10 éve 4 hónapja #36706
Írta: gaspos
gaspos válaszolt a következő témában: Gázautó fórum
Nem teherautóval járok, még csak nem is puttonyossal, megint az előitéleteid, a régebbi astra kombim semmivel sem volt kisebb a grand cherokeenál beltérben, de nekem kell a 4WD, ennyi.
nem számolok 20%kal, ha 10 év alatt a tapasztalatom 5-10% többletfogyasztás benzinhez képest, és ne megint légbőlkapott 20%ról beszélj.
Nem átlag 15ekm-t megyek, hanem 50-60ekm-t, sztem manapság egy autónál, amit melóhoz használnak nem csak disznek a garázsban a 20-25ekm az átlagos futás évente.
Nem szervizelem a gázt máshol, egyrészt mert nem kell, a rendszer érdekes módon működik, egy elkoszolódott 10 eurós termosztátot pedig kicserélek magam, ha kell.
Amennyiben szerviz kell, olajcsere, karbantartás a motorhoz, váltók, fékek, minden pontosan ugy folyik, mint egy normál autónál.
A másik, beszélhetünk itt amortizációról, megtérülésről, de az igazság a következő: egy kocsit ha megveszel, az értékét hatványozottan veszti el, ezért nem veszek üj autót régóta, pedig megtehetném. Számomra a jó autó egyszerűen csak működik, a 12000es szervizeket (grand cherokee) betartom, azt kapja a kocsi, amit kell.
Nem az autó a szerviznél a kulcskérdés, hanem maga a szerviz. Sajnos németeknél is 10 szervizből 1, ha nem lehúzós, én megtaláltam azt az egyet, ha máshol van szükségem szervizre netán, ott vagyok a szervizelő melós mellett, és figyelem. Csak ez volt célravezető, a szakszervizeknek annyira vadászni kell a kuncsaftot, hogy szinte programozható a lenyúlás.
Nekem továbbra is ugy tűnik, hogy innen onnan összeolvasott tézisek alapján felállitod az elméleted, az előitéleteid, de nem látsz bele valójában, mégis meggyőzöd magad, ó ez igy szuper, ez igy történik, ennek igy kell lennie.
Egy érdekességet azért még leirok, a VW, Ford, meg lassan a többi gyártó is kijött a saját LPG modelljeivel, és érdekes módon a BRC és Landi Renzo gázrendszerekkel. A beszerelés pontosan ugy történik, a technika ugyanaz, a részegységek ugyanazok, csak házon belül valósitják meg. Egy golfot láttam a minap, és beszélgettem a tulajjal, mert megkért, mutassam meg hogyan is kell lpg-t tankolni, vadiúj autót vett pár nappal előtte.
Itt nincs más megoldás, nincs más technika, a VW is a bevált rendszert alkalmazza, mert nem áll neki fejleszteni, amit mások már 10 éve megtettek.
Ezért nincs értelme a buherálós sztorinak, ma már nem ez folyik.
A csomagtartó kérdése kicsi autónál ott van, de ezért is választom a grand cherokeet, a pótkerék helyén van a 80 literes tank, a spray a pótkerekem (uj autóknál is igy van rengetegnél vw touran pl) hosszabb utakra pedig beteszem rögzitve a csomagtérbe.
Ez az én kompromisszumom, eddig nem volt rá szükségem, de felkészültem rá az elejétől kezdve.
Összegezve én nem fogadom el azt a fajta közelitést, hogy az autó mindenképpen egy szükséges rossz költség, és a hivatalos szervizekkel, javitásokkal el kell fogadjuk, hogy a kényelemért és célért cserébe mindenképp szopnunk kell. Ma a nagy többség igy fogja fel a dolgot. Amig egy vezérműszij csere(nekem dupla láncom van) hivatalos szervizben 1000 euro fölött, egy kicsi lelkiismeretes szervizben pedig 200 körül van az azonos beszerzett, hozott, gyári alkatrészből, addig nekem a szakszerviz egy kókány banda. Meg kell találni azt az egyet, akikben megbizol.
A gáz nekem csak jót hozott, könnyebbséget, egy baromi jól működő rendszer számomra.
Kinek a pap, kinek a papné, ez már csak ilyen...
nem számolok 20%kal, ha 10 év alatt a tapasztalatom 5-10% többletfogyasztás benzinhez képest, és ne megint légbőlkapott 20%ról beszélj.
Nem átlag 15ekm-t megyek, hanem 50-60ekm-t, sztem manapság egy autónál, amit melóhoz használnak nem csak disznek a garázsban a 20-25ekm az átlagos futás évente.
Nem szervizelem a gázt máshol, egyrészt mert nem kell, a rendszer érdekes módon működik, egy elkoszolódott 10 eurós termosztátot pedig kicserélek magam, ha kell.
Amennyiben szerviz kell, olajcsere, karbantartás a motorhoz, váltók, fékek, minden pontosan ugy folyik, mint egy normál autónál.
A másik, beszélhetünk itt amortizációról, megtérülésről, de az igazság a következő: egy kocsit ha megveszel, az értékét hatványozottan veszti el, ezért nem veszek üj autót régóta, pedig megtehetném. Számomra a jó autó egyszerűen csak működik, a 12000es szervizeket (grand cherokee) betartom, azt kapja a kocsi, amit kell.
Nem az autó a szerviznél a kulcskérdés, hanem maga a szerviz. Sajnos németeknél is 10 szervizből 1, ha nem lehúzós, én megtaláltam azt az egyet, ha máshol van szükségem szervizre netán, ott vagyok a szervizelő melós mellett, és figyelem. Csak ez volt célravezető, a szakszervizeknek annyira vadászni kell a kuncsaftot, hogy szinte programozható a lenyúlás.
Nekem továbbra is ugy tűnik, hogy innen onnan összeolvasott tézisek alapján felállitod az elméleted, az előitéleteid, de nem látsz bele valójában, mégis meggyőzöd magad, ó ez igy szuper, ez igy történik, ennek igy kell lennie.
Egy érdekességet azért még leirok, a VW, Ford, meg lassan a többi gyártó is kijött a saját LPG modelljeivel, és érdekes módon a BRC és Landi Renzo gázrendszerekkel. A beszerelés pontosan ugy történik, a technika ugyanaz, a részegységek ugyanazok, csak házon belül valósitják meg. Egy golfot láttam a minap, és beszélgettem a tulajjal, mert megkért, mutassam meg hogyan is kell lpg-t tankolni, vadiúj autót vett pár nappal előtte.
Itt nincs más megoldás, nincs más technika, a VW is a bevált rendszert alkalmazza, mert nem áll neki fejleszteni, amit mások már 10 éve megtettek.
Ezért nincs értelme a buherálós sztorinak, ma már nem ez folyik.
A csomagtartó kérdése kicsi autónál ott van, de ezért is választom a grand cherokeet, a pótkerék helyén van a 80 literes tank, a spray a pótkerekem (uj autóknál is igy van rengetegnél vw touran pl) hosszabb utakra pedig beteszem rögzitve a csomagtérbe.
Ez az én kompromisszumom, eddig nem volt rá szükségem, de felkészültem rá az elejétől kezdve.
Összegezve én nem fogadom el azt a fajta közelitést, hogy az autó mindenképpen egy szükséges rossz költség, és a hivatalos szervizekkel, javitásokkal el kell fogadjuk, hogy a kényelemért és célért cserébe mindenképp szopnunk kell. Ma a nagy többség igy fogja fel a dolgot. Amig egy vezérműszij csere(nekem dupla láncom van) hivatalos szervizben 1000 euro fölött, egy kicsi lelkiismeretes szervizben pedig 200 körül van az azonos beszerzett, hozott, gyári alkatrészből, addig nekem a szakszerviz egy kókány banda. Meg kell találni azt az egyet, akikben megbizol.
A gáz nekem csak jót hozott, könnyebbséget, egy baromi jól működő rendszer számomra.
Kinek a pap, kinek a papné, ez már csak ilyen...
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gaspos
- Nem elérhető
- Felhasználó blokkolva
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 25
- Köszönetek: 2
10 éve 4 hónapja #36707
Írta: gaspos
gaspos válaszolt a következő témában: Gázautó fórum
Azért ne egyszerűsits ennyire, mert ez igy eléggé nevetésre ingerel...
1800km bérelt autóval 300 ? az üzemanyag nincs a bérlésben, illetve esetleg minimálisan, 1500km-rel számolva az ugye önmagában 150-250 euro, a bérlés költsége pedig ha ez nem 1 ut volt szintén üti a 150 akár 450 eurót ? a repülőhöz eljutni ? taxi ? busz? eléggé alábecsülted itt az értékeket...
De a saját autó adta szabadságot, hogy akkor és ugy jutsz el bárhová, ahogyan te akarsz, semmi nem köt semmihez, stb...
Ez a nem mindegy...
1800km bérelt autóval 300 ? az üzemanyag nincs a bérlésben, illetve esetleg minimálisan, 1500km-rel számolva az ugye önmagában 150-250 euro, a bérlés költsége pedig ha ez nem 1 ut volt szintén üti a 150 akár 450 eurót ? a repülőhöz eljutni ? taxi ? busz? eléggé alábecsülted itt az értékeket...
De a saját autó adta szabadságot, hogy akkor és ugy jutsz el bárhová, ahogyan te akarsz, semmi nem köt semmihez, stb...
Ez a nem mindegy...
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gejza
- Nem elérhető
- Elite Member
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 686
- Köszönetek: 464
10 éve 4 hónapja #36708
Írta: gejza
Szia gázember,
kezdjük úgy, hogy nem mi akartunk meggyözni arról, hogy dobd el a gázos autódat, hanem Te próbálod nekünk megmagyarázni, hogy hülyék vagyunk.
Ajánlanám a figyelmedbe az általam itt korábban belinkelt üezemköltség táblázatot. Jól látszik abból is, hogy egy autó km-költségében nem a legnagyobb tétel az üzemanyag. Ok, lehet használt autónál a szervízen spórolni, én sem viszem az autómat rögeszmésen márkaszervízbe, söt...
De ne is haragudj, pont egy 4.2-es V8-as, 4WD-s amerikai autónál (szervíz 12e km-ként), akármilyen használtan vetted és akármilyen olcsón szervízeled, az értékvesztés, szervíz, biztosítás, gumi, adó költségek teszik ki a km-költség legnagyobb hányadát. Ebben a pakliban csak az adó az, ami a gázos autónál kevesebb, az összes többi ugyanannyi, vagy több. Ha ezek után az üzemanyagod (legyen...) feleannyiba kerül, az az összköltségen lényegesen kisebb százalékot javít. Jó ha az lesz 15-20%, de akkor az olcsó szervíz, meg a kisebb értékvesztés is figyelembe van véve.
Az a 200 eurós vezérmülánccsere meg nekem egy kicsit legendaszagú. 100-ban benne van az alkatrész (ugye nem csak lánc kell...), a rezsióradíj meg sufniszervízben is van már 50 €. Tehát két óra alatt láncot cserélnek neked? (Nem ismerem a Cherokee-t, tehát gözöm sincs, de igen meg lennék lepve..) Max. M.o.-n és/vagy amolyan "számlamentes" szervízben tudom elképzelni. Da ha így is van: milyen gyakran kell láncot cserélni ? Három évente ?
Szóval nyugodtan meséld be magadnak, hogy neked feleannyiba van egy kilométer, csak ne akarj engem arról meggyözni, hogy hülye vagyok, ha nem szaladok azonnal átszereltetni (a nem mellékesen dízel) autómat..... Tudtommal egyébként az LPG-s autó is benzinüzemben indul be és csak utána áll át a gázüzemre. A környezetvédelemröl meg annyit, hogy a te 4.2-es, V8-as benzines indításod károsanyagkibocsájtásából én egy high-tech dízelmotorral valószínüleg egy hónapig eljárok...
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
gejza válaszolt a következő témában: Gázautó fórum
gaspos írta:
Szia gázember,
kezdjük úgy, hogy nem mi akartunk meggyözni arról, hogy dobd el a gázos autódat, hanem Te próbálod nekünk megmagyarázni, hogy hülyék vagyunk.
Ajánlanám a figyelmedbe az általam itt korábban belinkelt üezemköltség táblázatot. Jól látszik abból is, hogy egy autó km-költségében nem a legnagyobb tétel az üzemanyag. Ok, lehet használt autónál a szervízen spórolni, én sem viszem az autómat rögeszmésen márkaszervízbe, söt...
De ne is haragudj, pont egy 4.2-es V8-as, 4WD-s amerikai autónál (szervíz 12e km-ként), akármilyen használtan vetted és akármilyen olcsón szervízeled, az értékvesztés, szervíz, biztosítás, gumi, adó költségek teszik ki a km-költség legnagyobb hányadát. Ebben a pakliban csak az adó az, ami a gázos autónál kevesebb, az összes többi ugyanannyi, vagy több. Ha ezek után az üzemanyagod (legyen...) feleannyiba kerül, az az összköltségen lényegesen kisebb százalékot javít. Jó ha az lesz 15-20%, de akkor az olcsó szervíz, meg a kisebb értékvesztés is figyelembe van véve.
Az a 200 eurós vezérmülánccsere meg nekem egy kicsit legendaszagú. 100-ban benne van az alkatrész (ugye nem csak lánc kell...), a rezsióradíj meg sufniszervízben is van már 50 €. Tehát két óra alatt láncot cserélnek neked? (Nem ismerem a Cherokee-t, tehát gözöm sincs, de igen meg lennék lepve..) Max. M.o.-n és/vagy amolyan "számlamentes" szervízben tudom elképzelni. Da ha így is van: milyen gyakran kell láncot cserélni ? Három évente ?
Szóval nyugodtan meséld be magadnak, hogy neked feleannyiba van egy kilométer, csak ne akarj engem arról meggyözni, hogy hülye vagyok, ha nem szaladok azonnal átszereltetni (a nem mellékesen dízel) autómat..... Tudtommal egyébként az LPG-s autó is benzinüzemben indul be és csak utána áll át a gázüzemre. A környezetvédelemröl meg annyit, hogy a te 4.2-es, V8-as benzines indításod károsanyagkibocsájtásából én egy high-tech dízelmotorral valószínüleg egy hónapig eljárok...
Milchreis wird super lecker, wenn man es kurz vor Ende der Garzeit durch ein saftiges Steak ersetzt.....
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- gaspos
- Nem elérhető
- Felhasználó blokkolva
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 25
- Köszönetek: 2
10 éve 4 hónapja #36709
Írta: gaspos
gaspos válaszolt a következő témában: Gázautó fórum
Gyorsan átfutottad amit irtam, és nem értelmezve megint elkezdtél irni...
Vezérműszij cseréről irtam, mellékesen odairtam, nekem dupla láncom van (amit sosem kell cserélni) és igen, a hozott szett 100 euro, és 2 óra alatt cserélte a kedvenc szervizem a másik autónk (opel astra, erről is irtam korábban) sziját, és pontosan 2x50 euro volt a mutatvány... Ezzel szemben az opel szakszerviz 1200 euroért vállalta volna be. Erről ennyit.
De ez megint a szerviz kérdése, amiről érdemes lenne külön topicot inditani.
Nagyon megmoshatták a fejed egy dizellaborban, de itt hús-vér emberek beszélgetünk arról, hogy mi lenne a jó, és az utolsó generációs dizelmotorral szerelt autókra pont talán csak neked lesz összegyűjtött pénzed, az igazság viszont az, hogy a géppark itt az emberek 95%nál kb 5-15 év lesz, és ezek a dizelmotorok nem kapják meg a zöld matricát, de sokszor még a sárgát sem a 4,7es V8as motorom meg vigan viseli a zöldet... és ezt sem te, vagy én találtuk ki, hanem nálunk jóval okosabb emberek. Amilyen motorokkal példálózol, az az emberek, és különösen a külföldre költözőknek elérhetetlen kategória, senki sem fog bevállalni hitelre 25-50000 eurot, a cél pont az otthoni vagy itteni élet jobbá tétele, nemde ?
Nézzük a nem 4,2 hanem 4,7es autóm költségeit amiket felsoroltál, értékvesztés nincs, sosem lesz, mert azt már más kifizette, ugyanennyiért elviszik amennyiért vettem (tény, jól vettem), ezzel a legfontosabb tétellel egyáltalán nem, vagy csak minimálissal kell számolnom, szerviz, leirtam, korrekt helyre viszem, az olajat és alkatrészeket én veszem, ott munkadijat fizetek, biztositásom a százalékom miatt magyarországi szinten, gumi a legjobb tétel, mivel a gumijaimat 1,2-1,6cm profillal veszem ujonnan, 2-3 komplett szezont elmennek ugy, hogy irtam, 50-60000et megyek.
De ezek nem csak egy gázos, hanem minden más autón is létező költségek, megértetni azt próbálom, hogy a gáz többletköltséget nem jelent, mint ahogyan ti gondoljátok.
Az egész történettel nekem nem ott van bajom, hogy ti miért nem jártok gázzal, mindenki azt tesz, amit akar... A gond az, hogy ugy szóltátok le a gázüzemet, hogy általatok elgondolt tézisekre épititek a mondandótokat, nem tényekre. Már nem PB palackból pumpáljuk át a gázt, és nem kőbaltával ütjük a szelepet, hogy nyisson !
Csak gondoljátok el, ha egy egész komoly iparág telepedett erre az üzemanyagra, a gáztankolás nagyon komoly szinten elterjedt, ma már sorok alakulnak ki a gáztankolás közben, és ugye az lpg gyári beszeréles csak max 1-2 éves, régen csak cng-t szereltek gyárilag (a cng tankban 20-30 bar nyomás van, az lpg 2-3 bar, ezért nem lehet utána beszerelni), akkor mire ez a nagy felhajtás ? Annak a szerintetek pár embernek, akik nem tudnak számolni ?
Pusztán matematika: sosem jöhetsz ilyen tételekkel, mint biztositás, gumik, adó, szerviz, mert ez minden autónál jelen van, mindegy milyen üzemű, a lényeg, hogy attól hogy vkinek egy gázos autója van, az ezzel kapcsolatos költségek nem fognak emiatt megemelkedni, tehát mindenképpen olcsóbb üzemeltetésű lesz egy gázüzem. Márpedig a többi költséggel mindegyikünk ugy van, szükséges rossz, be kell fizetni, de nem mindegy mikor odaállok a kutra, hogy 45 eurobol fullon a tank, vagy éppen 120 eurobol !
Irtad, a gázautó is benzinnel indul. valóban, a régiek, az ujakhoz, lásd Landi Renzo Omega nem kell benzin sem már, indul bármikor gázzal, nekem még az eggyel régebbi van, 1 gázfröccs azért kell, kb 20 euro havonta amit benzint tankolok emiatt.
Olvassatok vissza amit irtatok, anélkül ment a leszólása a gázrendszernek, hogy tényleges tapasztalatotok lett volna, csak az elméletek, és fikció.
Teljesen mellékesen megjegyzem, a fórumnevem a rendszer adta, az előtag gas a gaststätte röviditése lett, és nincs gázszervizem vagy hasonló.
Egyszerűen a 10 éves tapasztalataim irtam le a ti elméleteitekkel szemben.
Csak egy tipp, kezdjétek el figyelni a töltőállomásokat mindenfelé, meg a vigyorgó embereket akik tankolnak. Ugyanazok a költségeik vannak, mint nektek, csak feleannyiért tankolnak, és nem mondját hétvégén otthon a családnak, hogy nem megyünk sehová, mert drága a benzin, vagy a dizel...
Isten ments hogy mindenki gázt akarjon, mert akkor ugyis kitalálnak vmit az adóztatásra, de aki elgondolkozik rajta, az lássa meg igenis a másik oldalt is, ne csak az elméletben kétkedők véleményét.
Vezérműszij cseréről irtam, mellékesen odairtam, nekem dupla láncom van (amit sosem kell cserélni) és igen, a hozott szett 100 euro, és 2 óra alatt cserélte a kedvenc szervizem a másik autónk (opel astra, erről is irtam korábban) sziját, és pontosan 2x50 euro volt a mutatvány... Ezzel szemben az opel szakszerviz 1200 euroért vállalta volna be. Erről ennyit.
De ez megint a szerviz kérdése, amiről érdemes lenne külön topicot inditani.
Nagyon megmoshatták a fejed egy dizellaborban, de itt hús-vér emberek beszélgetünk arról, hogy mi lenne a jó, és az utolsó generációs dizelmotorral szerelt autókra pont talán csak neked lesz összegyűjtött pénzed, az igazság viszont az, hogy a géppark itt az emberek 95%nál kb 5-15 év lesz, és ezek a dizelmotorok nem kapják meg a zöld matricát, de sokszor még a sárgát sem a 4,7es V8as motorom meg vigan viseli a zöldet... és ezt sem te, vagy én találtuk ki, hanem nálunk jóval okosabb emberek. Amilyen motorokkal példálózol, az az emberek, és különösen a külföldre költözőknek elérhetetlen kategória, senki sem fog bevállalni hitelre 25-50000 eurot, a cél pont az otthoni vagy itteni élet jobbá tétele, nemde ?
Nézzük a nem 4,2 hanem 4,7es autóm költségeit amiket felsoroltál, értékvesztés nincs, sosem lesz, mert azt már más kifizette, ugyanennyiért elviszik amennyiért vettem (tény, jól vettem), ezzel a legfontosabb tétellel egyáltalán nem, vagy csak minimálissal kell számolnom, szerviz, leirtam, korrekt helyre viszem, az olajat és alkatrészeket én veszem, ott munkadijat fizetek, biztositásom a százalékom miatt magyarországi szinten, gumi a legjobb tétel, mivel a gumijaimat 1,2-1,6cm profillal veszem ujonnan, 2-3 komplett szezont elmennek ugy, hogy irtam, 50-60000et megyek.
De ezek nem csak egy gázos, hanem minden más autón is létező költségek, megértetni azt próbálom, hogy a gáz többletköltséget nem jelent, mint ahogyan ti gondoljátok.
Az egész történettel nekem nem ott van bajom, hogy ti miért nem jártok gázzal, mindenki azt tesz, amit akar... A gond az, hogy ugy szóltátok le a gázüzemet, hogy általatok elgondolt tézisekre épititek a mondandótokat, nem tényekre. Már nem PB palackból pumpáljuk át a gázt, és nem kőbaltával ütjük a szelepet, hogy nyisson !
Csak gondoljátok el, ha egy egész komoly iparág telepedett erre az üzemanyagra, a gáztankolás nagyon komoly szinten elterjedt, ma már sorok alakulnak ki a gáztankolás közben, és ugye az lpg gyári beszeréles csak max 1-2 éves, régen csak cng-t szereltek gyárilag (a cng tankban 20-30 bar nyomás van, az lpg 2-3 bar, ezért nem lehet utána beszerelni), akkor mire ez a nagy felhajtás ? Annak a szerintetek pár embernek, akik nem tudnak számolni ?
Pusztán matematika: sosem jöhetsz ilyen tételekkel, mint biztositás, gumik, adó, szerviz, mert ez minden autónál jelen van, mindegy milyen üzemű, a lényeg, hogy attól hogy vkinek egy gázos autója van, az ezzel kapcsolatos költségek nem fognak emiatt megemelkedni, tehát mindenképpen olcsóbb üzemeltetésű lesz egy gázüzem. Márpedig a többi költséggel mindegyikünk ugy van, szükséges rossz, be kell fizetni, de nem mindegy mikor odaállok a kutra, hogy 45 eurobol fullon a tank, vagy éppen 120 eurobol !
Irtad, a gázautó is benzinnel indul. valóban, a régiek, az ujakhoz, lásd Landi Renzo Omega nem kell benzin sem már, indul bármikor gázzal, nekem még az eggyel régebbi van, 1 gázfröccs azért kell, kb 20 euro havonta amit benzint tankolok emiatt.
Olvassatok vissza amit irtatok, anélkül ment a leszólása a gázrendszernek, hogy tényleges tapasztalatotok lett volna, csak az elméletek, és fikció.
Teljesen mellékesen megjegyzem, a fórumnevem a rendszer adta, az előtag gas a gaststätte röviditése lett, és nincs gázszervizem vagy hasonló.
Egyszerűen a 10 éves tapasztalataim irtam le a ti elméleteitekkel szemben.
Csak egy tipp, kezdjétek el figyelni a töltőállomásokat mindenfelé, meg a vigyorgó embereket akik tankolnak. Ugyanazok a költségeik vannak, mint nektek, csak feleannyiért tankolnak, és nem mondját hétvégén otthon a családnak, hogy nem megyünk sehová, mert drága a benzin, vagy a dizel...
Isten ments hogy mindenki gázt akarjon, mert akkor ugyis kitalálnak vmit az adóztatásra, de aki elgondolkozik rajta, az lássa meg igenis a másik oldalt is, ne csak az elméletben kétkedők véleményét.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Gergoo
- Nem elérhető
- Administrator
- Working on it
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 3246
- Köszönetek: 1145
10 éve 4 hónapja - 10 éve 4 hónapja #36710
Írta: Gergoo
Gergoo válaszolt a következő témában: Gázautó fórum
Elméletben kétkedők? Hát, ne haragudj de ha valaki, hét Te igencsak átfutottál itt néhány szám felett vagy csak simán nem értelmeztél! A "számok" vs "neked így meg úgy" komolytalan "vita" pláne amikor megkérdőjelezel számokat!
Német hitel 2,9%
---
Német biztosítások
---
Németországi álláshirdetések
---
Autóbiztosítás
---
Németországi társkereső
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!