Német adásvételi szerződés
- Julianna
- Nem elérhető
- Senior Member
- Hozzászólások: 175
- Köszönetek: 177
DECOTEXT írta: Egy forgalombol kivont kocsit sem otthon, sem itt nem lehet jól eladni!
Jaj…. Kedves DCT kérhetném, hogy elsö felindulásodban ne köss bele minden szóba, hanem próbálj meg türelmesen olvasni? Köszönöm.
Szóval: ahogy korábban is írtam, NEM adtam el forgalomból kivont autót. Az autón magyar rendszám volt, a német vevövel megegyeztünk egy mindkettönknek megfelelö árban, majd abban is, hogy néhány nap múlva történik az autó átadása és a fizetés. Ezalatt az idö alatt hazamentünk (nekünk 5-6 órányi út), és a kellemes, rokonlátogatással egybekötött napok egyikén kb 2 óra alatt elintéztük azt, hogy az autónkat kivonják a forgalomból. (Mert ezt ugye a külföldre való eladás miatt valakinek el kell végeznie!) Nekünk ez így gyors, praktikus és olcsó volt. Ezenkívül biztosak voltunk abban, hogy az autó miatt soha többé nem fog fájni a fejünk, bármit is csinál (vagy nem csinál!!) az új tulaj.
Ha te jobb megoldásnak találod azt, hogy minden hivatalnak tértivevényes ajánlott levélben bejelented, hogy az autó új tulajdonosa Mézga Géza, örá bízod az összes papírmunkát, majd a késöbb esetlegesen felmerülö adminisztratív és közlekedésbiztonsági mulasztások, nem frissített adatbázisok, viták, pereskedések kapcsán töretlenül magyarázod, hogy az autó már mondjuk 1 éve nem a te tulajdonod, ám tedd. Lehet, hogy ez téged szórakóztat. Engem nem. Nem vagyok boldogabb, ha pert nyerek X hatóság ellen, viszont erre ráment az életemböl legalább néhány óra vagy nap vagy hajszál.
Ha magam kivonattam a forgalomból az autómat, az új tulaj meg intézi magának az összes többi dolgot, az nekem a legjobb megoldás. Neked nem. Ebben megegyeztünk. A magam részéröl lezártam a témát.
Teréziának kívánom, hogy az eddigi hozzászólások, tapasztalatok, megoldások alapján válassza ki a neki legmegfelelöbbet!
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kisne
- Témaindító
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 343
- Köszönetek: 143
Leirom gyorsan mit mondott az okmányiroda a mkülfőldőn eladott kocsi ügyében Pécelen-oda tartozunk hozzá
Adásvételi szerződés 4 példányban kitőltve.--- bocsi de eggyik sem volt jo amit itt feltőltőttetek, csak azt fogadják el amit ,boltba árulnak és az okmányiroda honlapján van fel tőltve
"Rendszámmal és az autopapirjaival forgalmi, tőrzskőnyv- adásvételi eredeti, és a tulajdonos papirjaival és 2003-ft-tal menni az okmányirodába
itt kivonják ideiglenesen a kocsit forgalombol magyarországon."
Aztán már minden az uj vevő dolga itt németországban.
Hát ennyit tudtam meg, aztán ha két hét mulva megyek haza majd kiderül, hogy mint tovább.
Üdv Terézia
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Ennek semmi akadálya. Te döntesz! Én csak arra akartam felhivni a kedves figyelmedet, hogy ha mi végezzük el a munkát a szolgáltatók és a hivatalok helyett, akkor soha nem is fog müködni az "okmányirodai rendszer" sem.... Tudod, ha mindenki rákényszeritené öket arra, hogy gyorsan és percizen dolgozzanak akkor azért lenne ám változás!Julianna írta: .....Ha magam kivonattam a forgalomból az autómat, az új tulaj meg intézi magának az összes többi dolgot, az nekem a legjobb megoldás. Neked nem. Ebben megegyeztünk. A magam részéröl lezártam a témát.....
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kisne
- Témaindító
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 343
- Köszönetek: 143
Julianna jol csinálta.
Látod nekem is ezt javasolták, mondták ,igaz nem értem ha egyszer eladom a kocsimat miért kell a rendszámot leadnom miért kell a forgalmit is meg tőrzskőnyvet is.
Mert ugye ez az auto mellé jár az eladáskor, de állitolag vissza adják és akkor oda adhato az uj tulajnak
Mert ugye ekkor az uj tulajnak csak egy adásvételi papir marad itt kint Németországban.
Ez igy megy Magyarországon ez az eljárás.
Üdv.Terézia
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Ez igy nem korrekt! Én adtam el már német rendszámú kocsit Magyarországon! Azon kivül, hogy a papirokat és a slusszkulcsot odaadtam, semmit nem csináltam, csak itt a BRD-ben bejelentettem, hogy eladva! Egy adásvételit adtam le, másolatként.kisne írta: Szio DECOTEX Julianna jol csinálta.Látod nekem is ezt javasolták, mondták ,igaz nem értem ha egyszer eladom a kocsimat miért kell a rendszámot leadnom miért kell a forgalmit is meg tőrzskőnyvet is.Mert ugye ez az auto mellé jár az eladáskor, de állitolag vissza adják és akkor oda adhato az uj tulajnak Mert ugye ekkor az uj tulajnak csak egy adásvételi papir marad itt kint Németországban.Ez igy megy Magyarországon ez az eljárás. Üdv.Terézia
Otthon a kocsi még ma is forgalomban van, 14. éves, és magyar rendszámú! Hogy az új tulaj hogyan csinálta, azt nem tudom, mert soha nem foglalkoztam vele. (A német rendszámról én csak a TÜV és az ASU matricát kapartam le, de még csak le sem csavaroztam!!)
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szilvi
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 296
- Köszönetek: 160
DECOTEXT írta:
Ez igy nem korrekt! Én adtam el már német rendszámú kocsit Magyarországon! Azon kivül, hogy a papirokat és a slusszkulcsot odaadtam, semmit nem csináltam, csak itt a BRD-ben bejelentettem, hogy eladva! Egy adásvételit adtam le, másolatként.kisne írta: Szio DECOTEX Julianna jol csinálta.Látod nekem is ezt javasolták, mondták ,igaz nem értem ha egyszer eladom a kocsimat miért kell a rendszámot leadnom miért kell a forgalmit is meg tőrzskőnyvet is.Mert ugye ez az auto mellé jár az eladáskor, de állitolag vissza adják és akkor oda adhato az uj tulajnak Mert ugye ekkor az uj tulajnak csak egy adásvételi papir marad itt kint Németországban.Ez igy megy Magyarországon ez az eljárás. Üdv.Terézia
Otthon a kocsi még ma is forgalomban van, 14. éves, és magyar rendszámú! Hogy az új tulaj hogyan csinálta, azt nem tudom, mert soha nem foglalkoztam vele. (A német rendszámról én csak a TÜV és az ASU matricát kapartam le, de még csak le sem csavaroztam!!)
Látod DECOTEXT, ez a különbség a Németországi és a Magyarországi ügymenet között.Míg Neked csak annyi dolgod van, hogy ha eladtad, jelented, és az autódat törlik a rendszerből, addig Magyarországon koránt sincs így. Ezt próbáltuk meg sokan sokféleképpen elmondani Neked. Igen, mi is tudjuk, hogy ez nem normális, azonban ez van. Vagy megszoksz, vagy megszöksz .
Az pedig hiú ábránd, hogy ha sokan csapkodjuk az asztalt, azzal bármilyen normális munkára tudnánk ösztönözni azokat, akik az asztal túloldalán ülnek. Ha szankcionálnák azt, hogy szarul dolgoznak, vagy azt, ha az ügyfelek beírhatnának véleményeket az ügyintézésről, akkor talán lenne változás. De sajnos, amíg teljes szemléletváltás nincs e téren, addig erre csekély esélyt látok.
Elmondom Neked, hogy Nekem, mint Érdi lakosnak, hogy történik egy német autó magyarországi lepapírozása.
1.) Elmész a területileg illetékes vámhivatalba ( Nekem Pesten Csepelre kellett mennem ), és kérsz egy számot. Erre kb 1/2 órát kell várnod, mert az ablak addig volt zárva . Majd a másik ablaknál beadod azt a papírt, melyre ezt a számot is rá kell írd. A furcsaság az, hogy hiába érkeztél elsőnek, mert a vámhivatalban ügyet intéző, bérelt kuckókkal rendelkező cégek soronkívüliséget élveznek, így akár a 20-dik is lehetsz, mire sorra kerülsz. Ha végre sorra kerültél, kb 1/2 óra, míg mindent ellenőriznek ( adás-vételi, forgalmi, majd kapsz egy papírt, mellyel kb. 1 km-re lévő OTP kirendeltséget felkeresed, és kifizeted a regisztrációs adót. Majd azzal a papírral visszamész a vámhivatalba, és kb 1 órás várakozás után megkapod az igazolást, hogy befizetted az államnak, ami járt.
2.) Ezt követően, mivel a német rendszámmal nem közlekedhetsz, kibérelsz egy trailert ( jobb esetben és ha rendelkezel E kategóriás jogosítvánnyal) vagy megbízol egy autószállítással foglalkozó iparost és elszállít(at)od az autódat Szigetszentmiklósra a vizsgabázisra. ( megjegyzem, érdemes ismerőst keresned a vizsgabázison, mert kb. 1 hónap a várakozási idő.) Ha az autód levizsgázott ( 1 nap) , akkor kötnöd kell egy biztosítást, és már mehetsz is az okmányirodára átiratni.
4.) Ha szerencséd van, olyan autót vásároltál, melynek EU-s forgalmija van, s ez esetben kb 1 óra múlva rendszámmal együtt, távozhatsz, miközben már megjártad a postát és nem kevés pénztől szabadultál meg.
Ha nincs szerencséd, és régi típusú forgalmival vásároltál autót, akkor a forgalmid és ezzel együtt az autód adatait elküldik az illetékes államnak, mely leellenőrzi, hogy nem kőrözött-e az autó. Németországból viszonylag hamar visszaérkeznek az adatok, de Ausztria lassúbb, Nekik egy hónap is kell erre.
Szóval ha jól sikerül minden, és van csókosod a műszaki vizsgán, akkor is minimum egy nap megy el a vámhivatalnál, egy első forgalomba helyezéses vizsgánál, és egy fél nap az átírásnál.
Azt gondolom, BRD-ben mindez 1 nap, és egyetlen helyiségben intéznek mindent, kivétel a vizsga. Javíts ki, ha tévednék.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!