Autóvásárlás Németországban

Több
12 éve 4 hónapja #21654 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Autóvásárlás Németországban

@forsterh: Jol osszefoglaltad:) De azert par komment. 10 ev feletti autokat boven hasznalnak echte nemetek is! Persze nem 10evesen vettek meg, hanem kozel ujonnan. De egy jol mukodo hasznalt autot, nem cserelnek le csak ugy, ha amugy megbizhato.
Az, hogy anemet premium autok dragak, az eleg relativ.
A kereskedotol autovasarlasnak meg van egy nagy elonye. Garanciat kell adjon hasznalt autora! Privat elado ezt nem biztositja, igy ezt is bele kell kalkulalni az arba.
Az autok egyebkent nem csak Nemetorszagban veszitik el az aruk felet 6 eves korukra (bar szerintem a felezopont inkabb 3-4 eves korban van) hanem ugy altalaban mashol is. De ez az ertekvesztesi gorbe exponencialis es fugg a markatol is. Itt jon be a nemet auto relativ ara, mert kisse laposabb az ertekvesztesi gorbeje. Tehat ha autot vesz az ember, nem csak azt kell kalkulalni, hogy mennyi a vetelara, hanem azt is, hogy mikor szandekozik eladni es marka fuggoen, osszegszeruen mennyi ez az ertekvesztes. Mert egy 5-6 eves KIA pl. itt fogja megdobni a vegen az arat a nagyobb ertekvesztessel. Meg persze a szerviz. Idosebb auto szervizigenyesebb es a japan, tavol keleti csodaknak magasabb a szervizkoltsege. Meg itt jon kepbe, hogy ugye dizel vagy benzines. Mert a nagyon keves fogyasztasu dizel azonnal bazi draga lesz ha idosebb korban jon egy komolyabb problema.
(Es nemsokara jon Deco aki elmondja, hogy minden hasznalt auto egy rom:) )

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 4 hónapja #21672 Írta: kfz
kfz válaszolt a következő témában: Autóvásárlás Németországban

mahlzeit írta:

DECOTEXT írta:

kfz írta: Használd egészséggel.... de ez a kb 65 eurós költség :woohoo: itthon az eredetvizsga se jönne ki belőle. Vitáztunk már itt azon, hogy de a biztosítás de drága BRD-ben....sztem, ha mindent összeadunk (még a sztrádamatrica éves díját is) ugyan ott vagyunk....(basszus)
Csak a német módszer annyival szebb, hogy max 1-2 órádat viszi el nem egy-két napodat.
Bár itthon úgy is tele vagyunk szabadsággal :evil:

Én azon akadok ki, hogy az egyik ismerősöm Ausztriából, szaküzletből (Toyota kereskedés és szakszerviz) vett egy kis kocsit, haza vitte és otthon "eredetiség vizsgálat" kellett. Szóval ezen is látszik, hogy milyen görény törvények vannak Mo.-on! Minden papirja új és eredi volt, de "bevizsgálták" neki. Mert ma Mo.-on mindenki jobban ért mindenhez, mint au EU-ban....
Én nem is tudom, hogy miért kezdek megcsömörleni!

Olyanert morogsz megint ami teged nem erint, raadasul pont az eredetisegvizsgalat egy alapvetoen jo dolog lenne. (Az mas kerdes, hogy vegzik es mennyiert..)
Mo.-ra iszonyat sok otvar torott auto kerult be vagy lopott kulfoldon vagy fodarab lopott vagy loptak Mo.-on es atutottek a motor es alvazszamot stb.. Ehhez pedig boven partnerek voltak a kulfoldi kereskedok is. Igy teljesen jogos, hogy megneznek barmilyen kulfoldrol bekerult autot!
Az, hogy eladasnal be kell vizsgaltatni az auto eredetet, az egy teljesen jo dolog. Mert ha egyszer mar megvetted, utana senki be nem bizonyitja, hogy esetleg nem te manipulaltal valamit.
Emlekszem meg 6-7 eve mikor melom miatt jartam egy MErcedes szalon telephelyen Mo.-on. Hivatalos MErcedes szakszerviz, markakereskedo. Na a telephely hatso reszen volt egy zugmuhely, ahol szepen fabrikaltak a MErciket nyugatrol behozott donorokbol. Epp egy karosszeriat mutogattak, amit 2 autobol heggesztettek ossze. 1 elol es egy hatul torottbol.

Nemetorszagban ez meg ugy mukodik, hogy az emberek nagyresze kereskedotol vasarol, aki valoban felelos az autoert amit elad. Megvan a jogi hatter! A kereskedok meg ezt az eredetisegvizsgalatot ugyanugy megcsinaljak maguk, csak nem te intezed es fizetsz erte kulon. Hanem egyben fizetsz az auto megemelt vetelaraban!! Privat eladotol nem nagyon vesznek itt autot, igy nincs nemzeti szintu problema az auto hamisitasbol, amit ilyen torvennyel kellene orvosolni..


szóval.....épp 10 évig eredetvizsgáltam másodállásban. Ez alatt az idő alatt kb 10.000 db autót volt szerencsém bevizsgálni.
Az eredetvizsga szükségessége annak idején egyértelmű volt...hogy a gondot ki okozta ne firtassuk, de nem Ti kedves itt lévők...ne másszunk bele mert nem óhajtok politizálni! (vagy még is?)
A magyar jogrendszer, a felderítés, a hivatalok kompetenciája gondolom mindenki előtt ismert. Az Ausgangspunkt innen indul. Akik kitalálták 1999-ben azt óhajtották, hogy relatíve kis költséggel az állampolgár számára biztosítsák, hogy a magyarországon vagyontárgyként nyilvántartott járművek adás-vétele során ne érje anyagi kár a feleket, illetve a röhejes központi adatnyilvántartást hivatalszerűvé tudják tenni végre. Ezen felül ugye a bűnözés visszaszorítása is a fő célok egyike volt.
Ez sikerült is hiszen már a második évben a 10 db ellopott autóból ami statisztikai átlag, már csak 1,8db volt az eredmény. Az hogy az eredetvizsga kormányról kormányra, pénzügyi körökről pénzügyi körökre folyamatosan mint malacpersely és újabb milliárdos "csap" kezdett el működni.....hagy ne részletezzem. Hogy egy behozott vadi új autóra miért kell eredetvizsga :evil:
Miért? DECO! azt tudtad, hogy a kivitt autókra is kellett. Egészen addig amíg a bankok a sok beborult eszközüket nem tudták már csak csomagban külföldre eladni....na akkor másnap megszüntették rendeletileg ezt a szabályt :P
Itt is...ha tudsz a soraim közt olvasni...tetten érhető, hogy mennyire "emberközpontú" a mai magyar valóság ;)
De aki nem érti az eredetvizsga eredeti célját az sztem igen csak a szürkületi zóna lakója.
BRD-ben is van eredetvizsga, csak az önkéntes!
Kérdezzetek utána (DEKRA, TÜV)

Mahlzeit! Az a Merci gondolom Kecskeméten volt B)

"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul...;-) "

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 4 hónapja #21673 Írta: kfz
kfz válaszolt a következő témában: Autóvásárlás Németországban

Miklós írta: Kedves mahlzeit !

Az, hogy valaki ranez az autora eladasnal, hogy nem lopott, 2 reszbol osszerakott etc..

Ugye ezt nem komolyan írtad :) :woohoo: :evil:
Kapásból eszembe jut csak az ismerőseim között 4-5 példa összeépített, behozott-karambolos-javított autó. Köztük a sajátom is pl. :blush:
Mind eredetvizsgás, mindet átnézették/tük szervízben a vásárlás előtt. :angry:


Miklós!

Azt gondolom nem közölték veled kedves volt kollégáim, hogy az autó vágott, de mivel 51%-a eredeti, így a törvény értelmében az autó megfelelt.
Ha nem szóltak elvileg, hangsúlyozom, elvileg perelhetted volna a vizsgálóállomást, ha a vételár megfelelt a piaci átlagnak. Ha alatta volt akkor gyakorlatilag senkit, hisz "engedménnyel vetted" ;)
Én minden esetben közöltem a feltárt karosszériás munkák megtörténtét. Nem is szerettek a nepperek :laugh:
A szomorú, hogy a márkakereskedések is nyakig benne voltak az ügyfél meghintáztatásában....

"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul...;-) "
A következő felhasználók mondtak köszönetet: mahlzeit

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 4 hónapja #21676 Írta: kfz
kfz válaszolt a következő témában: Autóvásárlás Németországban

forsterh írta: Nos a topik címéhez tartva a hozzászólást elmondanék néhány dolgot......
A legfontosabb, hogy a vadi új gépkocsik Németországban rettentően drágák és ebben a német márkák élen járnak. Ha mindenképpen új autót keres valaki, akkor lényegesen olcsóbb áron és gazdagabb extra felszereltséggel valamint 5-7 éves garanciával a Hyundai, a KIA és egyéb távol keleti autómárkák piacán nézzen körül Mazda, Toyota és egyebek.
Azt tudni kell, hogy minden Németországban forgalmazott új autó hatéves korában éppen felezi az adott autómárka új beszerzési árát. Vagyis akinek esze van az nem új autót, hanem használtat vesz Németországban az új autó árának feléért. A hibátlan és karbantartott német utak, valamint a rendszeres és kötelező ellenőrzések és vizsgáztatások eredményeképpen a német használt autók kitűnő műszaki állapotnak örvendenek, ha csak korábban nem törték össze. A törött autókat viszont nem nagyon javítják, hanem irány a bontó.
Használt autóban is a nem német márkák az olcsóbbak, a hazai piac védelmében a német autómárkák árai érdemtelenül magasan vannak tartva, de nem érik meg az árukat.
Tudomásul kell venni, hogy a Északon és a volt NDK területén az életszínvonal lényegesebben alatta van a Déli részekének, ezért itt az autókért is lényegesebben kevesebbet kérnek.
Érdemes tehát az interneten kinézett autóért akár 800 km-t is utazni teszem azt Hamburgba, Dortmundba vagy Stuttgart környékére, mert nagyon szépen megbecsült és olcsó autót tudunk így vásárolni. Az ár - érték arányban itt érhetők el a legnagyobb differenciák. További árcsökkentő tényező lehet, ha kihagyod a hivatalos autókereskedőket és magán személy által kínált autót vásárolsz.. Ezen nincs rajta a kereskedői haszonrés és így eleve olcsóbb árajánlattal találod magad szemben, azonos évjáratú és márkájú autó esetében. Ráadásul minden magánszemély szívesen enged az általa árult használt autója árából, amivel az utazási költséged teljesen nullára futhat.
Németországban a rendszám a tulajdonoshoz és nem az autóhoz kötődik, ezért a használt autóról a rendszámot eladás előtt leveszi a volt tulajdonos. Ha egy városban laktok, akkor azt megteheti, hogy utolsó útjával még elviszi az autót a Zulassungsbehörde-hez, és akkor te a kiváltott új rendszámoddal már mehetsz is az autóval. Az átírás a nevedre 22 €, a forgalmi 19 € az új rendszám pedig 20 €-ba kerül.
Ha messzi körzetből kell elhoznod az autót akkor a vásárlás helyén illetékes Zulassungsbehörde-nél
úgynevezett Kurzzeitkennzeichnen,-t vagyis ötnapos ideiglenes rendszámot kell váltani valamint az ehhez járó ötnapos ideiglenes kötelező biztosítást is be kell szerezned. Ezeknek együttes összege 80 €.
Van még egy említésre méltó kategória a tízévesnél idősebb használt autók kategóriája. Itt nagyon fontos az érvényes és minél tovább érvényben lévő HU és AU vizsgálatok érvényességének megléte.
Ebben a kategóriában 1000 és 3000 € közötti összegért meglepően jó állapotú használt autókat lehet vásárolni. természetesen itt is csak magánszemélytől éri meg, mert a kereskedő kiglancolja a szart is és drágán szabadul meg tőle.
Ez a kategória a bevándorlói autópiac kategóriája. ha nem lennének bevándorlók akkor, több százezer ilyen autót vihetnének a bontóba, mert ilyen korú autókat az echte német már elvből sem akar vezetni.
Az autópiacnak ezt a szegmensét a bevándorlók tartják fent, ők adnak munkát a TÜV-öknek, a hivataloknak, és további bevételeket biztosítanak a német államnak a rendszámcserék, a gépkocsi adók és a kötelező biztosítások befizetésével. Ha ez a kategória nem létezne az érzékenyen érintené a német gazdaságot. Munkába és haza járni ezek az autók tökéletesen megfelelnek, ráadásul itt Németországban az a gyakorlat, hogy a használt autókhoz egy garnitúra könnyűfémfelnire szerelt nyári gumi és egy garnitúra acélfelnire szerelt téli gumi dukál. Ha ilyet nem kínálnak az eladandó kocsival, akkor eleve hatalmasat lehet a vételárból alkudni. És utolsó tanács, hogy gyakori márkájú autót vásároljunk, amelyekkel tele van a bontó és centekért bontottan bármi beszerezhető hozzá. A szervizekben elfogadják a bontott alkatrészeket és beszerelik azokat, persze a rezsórabér így is tetemes, mert olyan 80 €/óradíj körüli.


Kedves Forsterh!

Tudod, Én vagyok az a manus itt aki mindenkinek beszólogat. Sokak szerint neveletlen vagyok...lehet ;)
De! Könyörgöm a BUNTE-t, a Der Spiegelt, az AUTO BILD-et a YAHOO aktuális autós pletykarovatát ha idézgeted...bár le a kalappal, gyönyörű a retorikád...közöld lábjegyzetben a forrást is.
Ha mindezt amit leírtál magadtól ötlötted ki, akkor meg sürgősen válassz politikusi pályát mert a 20% részigazság tartalmú értekezésed kivitele példaszerű, a tudatlan megvezetésére alkalmas, tálalásának módja pazar. Könnyen fogyasztható, emészthető és sokunkat mint látod megelégedéssel töltött el :P
Szerintem politikus vagy papi pálya a neked való...tényleg tiszta szívből mondom (nehogy félre értsd) ritka képességgel rendelkezel.
Nem kívánom írásod kivesézni, Mahlzeit már belekezdett (csak Ő úriember Én meg csak szeretnék :woohoo: )

"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul...;-) "

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 4 hónapja #21679 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Autóvásárlás Németországban

kfz írta: Mahlzeit! Az a Merci gondolom Kecskeméten volt B)

Talalt, sullyedt!:)
A következő felhasználók mondtak köszönetet: kfz

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
12 éve 4 hónapja #21690 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Autóvásárlás Németországban

mahlzeit írta: (Es nemsokara jon Deco aki elmondja, hogy minden hasznalt auto egy rom:) )

Minden használt autó egy rom! :P

Elöször is, nem tudod, hogy ki és föleg, hogyan hajtotta! Nálunk a cégnél vannak szolgálati (céges) kocsik amit 150 ezer km után a roncstelepre visznek, mert motorikusan gyakorlatilag hullák a karosszérián több a horpadás mint a lakk. Nem tudod, hogy hány és milyen balaeset volt velük. (Elvileg és a törvény szerint ez követhetö,.... elvileg!) S ha mindez nem üt be, akkor jönnek a javitgatások. Hol ez rossz, hol az purcant ki.... s rakatod bele az új alkatrészeket miközben ugyan az a rom marad! Persze ha kocsi mondjuk egy nagyobb merci vagy BMW lenne, akkor ott nincs gond félmillió kilóméter után sem... na de ezt én nem érem el!
:S

DCT

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!