Autóvásárlás Németországban
- kfz
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 596
- Köszönetek: 208
forsterh írta: Nos a topik címéhez tartva a hozzászólást elmondanék néhány dolgot......
A legfontosabb, hogy a vadi új gépkocsik Németországban rettentően drágák és ebben a német márkák élen járnak. Ha mindenképpen új autót keres valaki, akkor lényegesen olcsóbb áron és gazdagabb extra felszereltséggel valamint 5-7 éves garanciával a Hyundai, a KIA és egyéb távol keleti autómárkák piacán nézzen körül Mazda, Toyota és egyebek.
Azt tudni kell, hogy minden Németországban forgalmazott új autó hatéves korában éppen felezi az adott autómárka új beszerzési árát. Vagyis akinek esze van az nem új autót, hanem használtat vesz Németországban az új autó árának feléért. A hibátlan és karbantartott német utak, valamint a rendszeres és kötelező ellenőrzések és vizsgáztatások eredményeképpen a német használt autók kitűnő műszaki állapotnak örvendenek, ha csak korábban nem törték össze. A törött autókat viszont nem nagyon javítják, hanem irány a bontó.
Használt autóban is a nem német márkák az olcsóbbak, a hazai piac védelmében a német autómárkák árai érdemtelenül magasan vannak tartva, de nem érik meg az árukat.
Tudomásul kell venni, hogy a Északon és a volt NDK területén az életszínvonal lényegesebben alatta van a Déli részekének, ezért itt az autókért is lényegesebben kevesebbet kérnek.
Érdemes tehát az interneten kinézett autóért akár 800 km-t is utazni teszem azt Hamburgba, Dortmundba vagy Stuttgart környékére, mert nagyon szépen megbecsült és olcsó autót tudunk így vásárolni. Az ár - érték arányban itt érhetők el a legnagyobb differenciák. További árcsökkentő tényező lehet, ha kihagyod a hivatalos autókereskedőket és magán személy által kínált autót vásárolsz.. Ezen nincs rajta a kereskedői haszonrés és így eleve olcsóbb árajánlattal találod magad szemben, azonos évjáratú és márkájú autó esetében. Ráadásul minden magánszemély szívesen enged az általa árult használt autója árából, amivel az utazási költséged teljesen nullára futhat.
Németországban a rendszám a tulajdonoshoz és nem az autóhoz kötődik, ezért a használt autóról a rendszámot eladás előtt leveszi a volt tulajdonos. Ha egy városban laktok, akkor azt megteheti, hogy utolsó útjával még elviszi az autót a Zulassungsbehörde-hez, és akkor te a kiváltott új rendszámoddal már mehetsz is az autóval. Az átírás a nevedre 22 €, a forgalmi 19 € az új rendszám pedig 20 €-ba kerül.
Ha messzi körzetből kell elhoznod az autót akkor a vásárlás helyén illetékes Zulassungsbehörde-nél
úgynevezett Kurzzeitkennzeichnen,-t vagyis ötnapos ideiglenes rendszámot kell váltani valamint az ehhez járó ötnapos ideiglenes kötelező biztosítást is be kell szerezned. Ezeknek együttes összege 80 €.
Van még egy említésre méltó kategória a tízévesnél idősebb használt autók kategóriája. Itt nagyon fontos az érvényes és minél tovább érvényben lévő HU és AU vizsgálatok érvényességének megléte.
Ebben a kategóriában 1000 és 3000 € közötti összegért meglepően jó állapotú használt autókat lehet vásárolni. természetesen itt is csak magánszemélytől éri meg, mert a kereskedő kiglancolja a szart is és drágán szabadul meg tőle.
Ez a kategória a bevándorlói autópiac kategóriája. ha nem lennének bevándorlók akkor, több százezer ilyen autót vihetnének a bontóba, mert ilyen korú autókat az echte német már elvből sem akar vezetni.
Az autópiacnak ezt a szegmensét a bevándorlók tartják fent, ők adnak munkát a TÜV-öknek, a hivataloknak, és további bevételeket biztosítanak a német államnak a rendszámcserék, a gépkocsi adók és a kötelező biztosítások befizetésével. Ha ez a kategória nem létezne az érzékenyen érintené a német gazdaságot. Munkába és haza járni ezek az autók tökéletesen megfelelnek, ráadásul itt Németországban az a gyakorlat, hogy a használt autókhoz egy garnitúra könnyűfémfelnire szerelt nyári gumi és egy garnitúra acélfelnire szerelt téli gumi dukál. Ha ilyet nem kínálnak az eladandó kocsival, akkor eleve hatalmasat lehet a vételárból alkudni. És utolsó tanács, hogy gyakori márkájú autót vásároljunk, amelyekkel tele van a bontó és centekért bontottan bármi beszerezhető hozzá. A szervizekben elfogadják a bontott alkatrészeket és beszerelik azokat, persze a rezsórabér így is tetemes, mert olyan 80 €/óradíj körüli.
Akkor a második vesézés :
1, bár ez még az előzőhöz tartozik, de a magyar nyelvben olyan hogy "engemet" nem létezik. Olyan hogy "engem" az viszont igen (ennyit a nevetségessé tételről, a többi komoly lesz!)
2, Németországban mihez képest drágák az autók? USA vagy Spanyolország? Mert Magyarországon minden új német szgk kb 20-30% felárral érhető csak el. (téves infó I.)
Távolkeleti autók olcsók németben és 5-7 év a garancia( Richtig!) De majd ha anya nekimegy a kukának tolatás közben, vegyél már alkatrészt hozzá. Tudom a biztosító majd fizet. De Ő se hülye, gondolom a casco-d tartalmazza az eszetlen távolkeleti alkatrész árak hatását.
No meg nem mindegy hogy panelban laksz vagy családi házban. Mindkettő lakóépület, de micsoda különbség!
3, Ne viccelj! Szerinted Magyarországon mennyi a 6 éves autó ára az új listaárhoz képest? (téves infó II.) Aki használt autót vesz jól jár (partei informationen) Mennyi idős, mennyi kilométer, ki használta, hányszor és ki javította? Ez a teljes tájékoztatás!
A törött autókkal kapcsolatban valószínűleg kevered Angliát és Németországot. Persze bontanak, de öreg vagy totálkáros autókat. A többit megveszed javítva a bevándorló nepperektől, illetve kiviszik külföldre.
4, Ha egy autó drágább új korában és nem egy ipari hulladék akkor nyilván való, hogy használtan is drágább. Szerinted a Német állam beavatkozik a használt GK kereskedelembe? Vagy valamilyen árhivatal? Ha valami keresett, jó és presztízs értéke van az naná, hogy drágább használtan is.
Tudod: kínálat-kereslet törvénye!
5, Ez az utazzunk keletre meg északra dolog vicces kicsit. Utazz! Idő, üzemanyag, szállás (mert nem kicsi az ország!) Aztán majd a 3000 euros autónál egy berlini kerekedőnél, vagy magán személynél sikerül is 100-150 eurot alkudni (ez sicher!) Ez a kereskedő-magánszemély dolog sánta kicsit. Van kereskedő aki nagyban vásárol, olcsók az autói és vettem jó néhány járművet magánszemélytől....a németnél spúrabb ember nem sok van. Nem engednek 5%-nál többet! Ha igen akkor kuka a verda !
6, Rendszám kérdés: igen a rendszám a tulaj tulajdona....a világ színes. Van aki, ha "német fejed van" hajlandó odaadni a rendszámot, hogy haza érj és sofort per post feladd neki a táblákat, de ez ritka. A kurzzeitkennzeichen ára 30-80 euro között van és a biztosítók ajándékaként tartalmazza a biztosítás összegét arra az 5 napra. Ha cascot akarsz az már fizetős. A rendszám ára közti eltérés a helyi sajátosságok miatt van.
Az átírás összege is a zulassungsbehörde-nél tartományonként eltérő lehet (a helyes infó, hogy érdeklődj!)
7, A 10 évesnél idősebb autók rész egy teljes szintaktikai störung...egyfelől írod, hogy jó állapotúak, másrészt ebben a szakaszban azt, hogy fontos a HU és AU vizsga megléte...mi a francnak, ha jó állapotú. 15 perc egy TÜV egy jó állapotú autóra, ha meg nem TÜV képes, mi a fenéről beszélsz?
A kereskedő "kiglancolt szart" árul a magánszemély meg hülye és odaadja neked koszosan ár alatt? Ne már. Ismered Te a német embert?
8, Mi ez a bevándorló történet? Nem értem, hisz Te is az vagy! Mi van a szegényebb pár milliós Német lakossággal? Azok akkor, bár csórók még is illatos új autókkal járnak?
Ha nem lennének pl török, lengyel, ukrán bevándorlók akkor összeomlana a német gazdaság? Van fogalmad arról, hogy mennyire kis összeg ez a német gazdaság mindennapjaiban?
Ráadásul kevered a villogós szakadt ülepű magyart a takarékos némettel, aki csak azért cseréli a régi cuccait, mert eltörik, elszakad, tönkremegy vagy adózási szempontból.....és nem divatból!
9, Az alufelnis álmodról annyit, hogy ha öreg verdát veszel legtöbbször valami útszóró sótól kivirágzott eldobni való alu "csodát" kapsz, veszélyes hulladék kivitelű gumival. Bár a legtöbb esetben az évszaknak megfelelő garnitúra a nyereményed ami a járművön van. Maradjunk ennyiben!
Próbálj meg a könnyűfém felni hiányára hivatkozva alkudozni ...sok sikert hozzá! (lesz ott egy kis arschloch-ozás hidd el)
10, Legvégül, a végső tanácsod az 100%-os. Gratulálok hozzá!
Na ,nem tudom megérte e ennyit foglalkozni veled. Remélem érted a különbséget a tapasztalat meg a tapasztalás között
Nem fogok vitázni erről a továbbiakban veled, de ha félre próbálod vezetni az olvasókat mindig kötözködni fogok. Csak ahhoz szólj hozzá amihez értesz....persze csak ha nem sértelek meg.
üdv. kfz
"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul... "
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
No, persze ez sok mindent megmagyaráz, de a legfontosabb, hogy ettöl még messze nem biztos, hogy értesz is a kocsikhoz (söt)! Nézd! Te ha 130 kocsit importáltál a sok bénának, akkor ezeket a kocsikat nem a saját használatodra hanem, ELADÁSRA "gyüjtötted magad köré".....! Igy már nekem is sok minden világos lett!kfz írta: persze, ki foglak vesézni, ha már követeled, de....nézd már meg a kis házikót a nevem mellett. Még nem vándoroltam ki. Viszont kb 130 db német autót hoztam kis hazánkba, így a helyzet 2 aránylik a 130 hoz
A sok mazsola, persze, hogy elhiszi ha beetetsz.....nincs más választása, ha ott áll elötte a kisuvickolt öt éves rom (álmai kocsija), visszatekert kilóméterórával.....amikor "nagyvonaluan" engedsz az árból 200 ezer forintott, észre sem veszi, hogy pont ekkor szeded ki mosolyogva a lét a zsebéböl!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kfz
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 596
- Köszönetek: 208
DECOTEXT írta: No, persze ez sok mindent megmagyaráz, de a legfontosabb, hogy ettöl még messze nem biztos, hogy értesz is a kocsikhoz (söt)! Nézd! Te ha 130 kocsit importáltál a sok bénának, akkor ezeket a kocsikat nem a saját használatodra hanem, ELADÁSRA "gyüjtötted magad köré".....! Igy már nekem is sok minden világos lett!
A sok mazsola, persze, hogy elhiszi ha beetetsz.....nincs más választása, ha ott áll elötte a kisuvickolt öt éves rom (álmai kocsija), visszatekert kilóméterórával.....amikor "nagyvonaluan" engedsz az árból 200 ezer forintott, észre sem veszi, hogy pont ekkor szeded ki mosolyogva a lét a zsebéböl!
Jó öreg Deco! ismét nem figyeltél!
Eredetvizsga kb 10.000 bevizsgált jármű 10 éven át.
Autó behozatal, csak németből! 130 db (kb)
Autójavítás 7 éven keresztül, független szervizben. Karambolos javítás, biztosítás, hitelezés...
5 év logisztika. Kamionok üzemeltetése egész europa területén....
Ha Én nem értek az autókhoz akkor ki? A napközis tábor az autós újságokkal az uzsonnás táskájában?
(bocs, de nehéz napom volt....)
"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul... "
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Hmm, azert ez tapasztalat Es miert hagytad abba? JA es adsz e tanacsot?kfz írta:
DECOTEXT írta: No, persze ez sok mindent megmagyaráz, de a legfontosabb, hogy ettöl még messze nem biztos, hogy értesz is a kocsikhoz (söt)! Nézd! Te ha 130 kocsit importáltál a sok bénának, akkor ezeket a kocsikat nem a saját használatodra hanem, ELADÁSRA "gyüjtötted magad köré".....! Igy már nekem is sok minden világos lett!
A sok mazsola, persze, hogy elhiszi ha beetetsz.....nincs más választása, ha ott áll elötte a kisuvickolt öt éves rom (álmai kocsija), visszatekert kilóméterórával.....amikor "nagyvonaluan" engedsz az árból 200 ezer forintott, észre sem veszi, hogy pont ekkor szeded ki mosolyogva a lét a zsebéböl!
Jó öreg Deco! ismét nem figyeltél!
Eredetvizsga kb 10.000 bevizsgált jármű 10 éven át.
Autó behozatal, csak németből! 130 db (kb)
Autójavítás 7 éven keresztül, független szervizben. Karambolos javítás, biztosítás, hitelezés...
5 év logisztika. Kamionok üzemeltetése egész europa területén....
Ha Én nem értek az autókhoz akkor ki? A napközis tábor az autós újságokkal az uzsonnás táskájában?
(bocs, de nehéz napom volt....)
Tetszett amit leirtal, habar a stilust egy kicsit kemenyre vetted.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- forsterh
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 41
- Köszönetek: 42
Na akkor szervusz....kivesézem ezt az irományodat is és bár baromi sok idő lesz, a másikat is, lépésről lépésre...jó?
1, nem igazán emlékszem, hogy az ominózus írásodban megemlítetted e azt a tényt miszerint 1 éve vagy kint és 2 azaz két darab jármű adás-vétele van a hátad mögött. Enyhén szólva is zöldfülű vagy.
2, mi a fene köze van az ADAC tagságnak az általam említett írott és internetes sajtóorgánumokhoz???? 2 azaz kettő darab bogrács adás-vétele után még senki sem lesz vendéglátóipari szakértő...igaz? Nem emlékszem, hogy a lakóhelyed régióját említetted a beírásodban, ezért igen félrevezető voltál, hisz ahány régió annyi változat. Ez tényleg nem Magyarország....
3, persze, ki foglak vesézni, ha már követeled, de....nézd már meg a kis házikót a nevem mellett. Még nem vándoroltam ki. Viszont kb 130 db német autót hoztam kis hazánkba, így a helyzet 2 aránylik a 130 hoz
4, hohooo...most jön a kedvencem: ...."Vagy tele vagy lével, ezért neked minden jó ahová a lábad beteszed vagy ahelyett, hogy építenéd ennek a Fórumnak a használhatóságát, jó magyar szokás szerint a békétlenséget gerjeszted."
Na, ha tipikus magyar szokásról beszélünk: -mi a fene közöd van az anyagi helyzetemhez? A németeknél ezt meg se próbáld, mert páros lábbal hazaküldenek! Én építem a fórumot, hisz a téveszméket próbálom helyrehozni a szóláskényszerrel rendelkezőknél. Amihez nem értek bele sem szólok...ezt itt igen sokan tudják bizonyítani. Így Te se tedd!
5, Nem érdekel mivel foglalkozol. A kitelepültek jelentős része nem a szakmájában dolgozik...ez gondolom érthető. Jogod van hozzászólni! Ez egy nyílt, bárki által látogatható fórum, ami segíteni szeretne a kivágyakozóknak és kapcsolatot jelent a a kint lévők és a hazaiak közt.
Ismét egy kedvenc: "Nagyon kérlek, hogy ne fikázd itt mások hozzászólásait, amennyiben építő jellegű javaslataid hiányában mással nem tudsz előrukkolni, mert ismerek egy országot, ahol ez össznépi játék és ezért is jöttem el onnan."
Ha már nem értesz meg akkor egy kis neoliberális "nem értelek meg ezért megpróbállak nevetségessé tenni" játékot játszol? Nem "fikáztam" csak nem bírom a dezinformációt!!!!
Ha ezért költöztél, sivár lehetett az életed eddig.
6, ismét csak ismétlem magam. Kérlek, ha "építő jellegű" beírásod van ami szerinted mindenki számára segíthet, az elején közöld, hogy 1 éve élsz ott és van némi tapasztalatod amit leírsz, de az csak tájékoztató jellegű, hisz semmi közöd a szakmaisághoz. Ha professzor vagy a témában akkor az más... A fene se kényszerít senkit se a saját véleményére. De már bocs, az írásod több mint félrevezető, tele közhelyekkel és az autós média "okosságaival"
Végezetül egy közhely: "minden férfi azt hiszi magáról, hogy ért az autókhoz, a focihoz és a nőkhöz"
Én ebből talán kettőt vállalok
(tök jó ez a sorszámozás... ...DECO-tól tanultam )"
"Színház az egész világ"
Nos igen, a kibicnek semmi sem drága, Te aztán nagyon érthetsz ehhez a dologhoz.... Mondjuk, ha itt élnél Németországban szavahihetőbb lehetne amit mondasz. Így a partvonalon túlra szorulva, beordibálva a meccs eseményébe ez eléggé gáz. a részedről.....
Mindjárt gondoltam a hozzászólásod tartalmából, hogy "érintett" vagy a témában és a "tyúkszemedre tapostam" a németországi autóvásárlások legolcsóbb lehetőségeinek közlésével.
Elhiszem, hogy te is tisztában vagy ezekkel a dolgokkal évek óta, hiszen személyesen tapasztaltam, hogy a Németországból Magyarországra behozott és autókereskedésben eladásra kínált személyautók vételárából a kereskedő akár 300-500 ezer jó magyar Ft-ot is hajlandó lett volna engedni, csak végre elvigyék a portékáját. Ezt a hatalmas nagy "szórást" az árrésben pedig a beszerzési forrás olcsósága teszi lehetővé. Bizonyára nem fogja feldobni az üzletmeneted forgalmát, ha most sokan azzal szembesülnek, hogy még az általad kínált ár alá is tudnak menni, ha saját maguk bonyolítják a vásárlást.
És akkor menjünk sorba, ha DECO a számozásával hagyományt teremtett:
1. Nem igazán értem, hogy mi köze ennek a témához., Életemben volt már vagy 15 autóm, újak is de döntő részben használtak. Tehát nem "ül" a megállapításod, hogy "zöldfülű" lennék ebben a témában.
És ne félj lesz is még egy pár autóm, hiszen alig telt el egy év és Németországban is már a másodikat nyüstölöm. Ez egy hatásvadász fogáskeresés a másikon, de ezzel nem hengereltél le
2. Nos itt van ám egy nagyfokú szakmai hozzá nem értés. Az ADAC tagság előnyei nem csak abban merülnek ki, hogy a lepukkant gépjárművedet költségmentesen vagy díjkedvezménnyel a sárga angyalok elvontatják a legközelebbi szervizig, Minden ADAC -tag heti aktualitással elektromos hírlevelet kap, amelyben teljes körűen tájékoztatják a németországi autósokat érintő minden alapvető változásról.Én innen tájékozódom és nem a Te általad említett bulvár lapok kacsa cikkeiből.
A bogrács hasonlatnál maradva én megettem ami bennük főtt és így nem vagyok tapasztalatok nélkül....sőt a tapasztalataim ebben a témában csak egyre bővülnek
3. Igen én is így látom, sok autót be kell még hoznod, hogy a németországi autópiac teljes skáláját át tudjad tekinteni és ne csak a magadnak kialakított, egy szűk vevőkör igényeit elégítsd ki.
4.Hidd el, hogy a magam módján értek én az autókhoz, olyan szinten, hogy tisztában vagyok vele, hogy az igényeimnek megfelelően hogyan vásároljak autót Németországban. Semmi olyan javaslatod nem volt, ami nekem ebben a témában újat adott volna. Akkor miért is szóltál hozzá?
Azért hogy megtudjam, hogy 130 autót már behoztál? Kit érdekel? Mert engem bizony nem.
A téveszméket te terjeszted, egy egészen más országból osztod az észt, hogy Németországban hogyan kell autót vásárolni. Ez azért jellemzi azt, hogy ki az önjelölt szófosó gép.Legalább költözzél már ki ide, és első kézből tapasztalj, ha értelmesen hozzá szeretnél szólni a dolgokhoz.
5.A politikai fejtegetésed meg számomra nem időszerű, mert ezzel valószínűleg topikot tévesztettél.
Én nem kívánlak nevetségessé tenni, a hozzászólásod tartalma az, amely ezt megteszi helyettem is....
6.Ahhhhh nem volt kitétel, hogy ide csak professzorok írhatnak. Elnézést kedves Uram, ha neveletlen póriasságommal megsértettem volna. Egyébként, ha visszaolvasod a hozzászólásodat, az minden szakmaiságot nélkülöz. Mit is tudtunk meg belőle? Azt hogy te vagy a Mindentudó János, a szakember, csak épp szakmailag nem tettél hozzá semmit.
Das Leben ist schön, wenn du es leben kannst!
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- forsterh
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 41
- Köszönetek: 42
kfz írta:
kfz írta:forsterh írta: Nos a topik címéhez tartva a hozzászólást elmondanék néhány dolgot......
A legfontosabb, hogy a vadi új gépkocsik Németországban rettentően drágák és ebben a német márkák élen járnak. Ha mindenképpen új autót keres valaki, akkor lényegesen olcsóbb áron és gazdagabb extra felszereltséggel valamint 5-7 éves garanciával a Hyundai, a KIA és egyéb távol keleti autómárkák piacán nézzen körül Mazda, Toyota és egyebek.
Azt tudni kell, hogy minden Németországban forgalmazott új autó hatéves korában éppen felezi az adott autómárka új beszerzési árát. Vagyis akinek esze van az nem új autót, hanem használtat vesz Németországban az új autó árának feléért. A hibátlan és karbantartott német utak, valamint a rendszeres és kötelező ellenőrzések és vizsgáztatások eredményeképpen a német használt autók kitűnő műszaki állapotnak örvendenek, ha csak korábban nem törték össze. A törött autókat viszont nem nagyon javítják, hanem irány a bontó.
Használt autóban is a nem német márkák az olcsóbbak, a hazai piac védelmében a német autómárkák árai érdemtelenül magasan vannak tartva, de nem érik meg az árukat.
Tudomásul kell venni, hogy a Északon és a volt NDK területén az életszínvonal lényegesebben alatta van a Déli részekének, ezért itt az autókért is lényegesebben kevesebbet kérnek.
Érdemes tehát az interneten kinézett autóért akár 800 km-t is utazni teszem azt Hamburgba, Dortmundba vagy Stuttgart környékére, mert nagyon szépen megbecsült és olcsó autót tudunk így vásárolni. Az ár - érték arányban itt érhetők el a legnagyobb differenciák. További árcsökkentő tényező lehet, ha kihagyod a hivatalos autókereskedőket és magán személy által kínált autót vásárolsz.. Ezen nincs rajta a kereskedői haszonrés és így eleve olcsóbb árajánlattal találod magad szemben, azonos évjáratú és márkájú autó esetében. Ráadásul minden magánszemély szívesen enged az általa árult használt autója árából, amivel az utazási költséged teljesen nullára futhat.
Németországban a rendszám a tulajdonoshoz és nem az autóhoz kötődik, ezért a használt autóról a rendszámot eladás előtt leveszi a volt tulajdonos. Ha egy városban laktok, akkor azt megteheti, hogy utolsó útjával még elviszi az autót a Zulassungsbehörde-hez, és akkor te a kiváltott új rendszámoddal már mehetsz is az autóval. Az átírás a nevedre 22 €, a forgalmi 19 € az új rendszám pedig 20 €-ba kerül.
Ha messzi körzetből kell elhoznod az autót akkor a vásárlás helyén illetékes Zulassungsbehörde-nél
úgynevezett Kurzzeitkennzeichnen,-t vagyis ötnapos ideiglenes rendszámot kell váltani valamint az ehhez járó ötnapos ideiglenes kötelező biztosítást is be kell szerezned. Ezeknek együttes összege 80 €.
Van még egy említésre méltó kategória a tízévesnél idősebb használt autók kategóriája. Itt nagyon fontos az érvényes és minél tovább érvényben lévő HU és AU vizsgálatok érvényességének megléte.
Ebben a kategóriában 1000 és 3000 € közötti összegért meglepően jó állapotú használt autókat lehet vásárolni. természetesen itt is csak magánszemélytől éri meg, mert a kereskedő kiglancolja a szart is és drágán szabadul meg tőle.
Ez a kategória a bevándorlói autópiac kategóriája. ha nem lennének bevándorlók akkor, több százezer ilyen autót vihetnének a bontóba, mert ilyen korú autókat az echte német már elvből sem akar vezetni.
Az autópiacnak ezt a szegmensét a bevándorlók tartják fent, ők adnak munkát a TÜV-öknek, a hivataloknak, és további bevételeket biztosítanak a német államnak a rendszámcserék, a gépkocsi adók és a kötelező biztosítások befizetésével. Ha ez a kategória nem létezne az érzékenyen érintené a német gazdaságot. Munkába és haza járni ezek az autók tökéletesen megfelelnek, ráadásul itt Németországban az a gyakorlat, hogy a használt autókhoz egy garnitúra könnyűfémfelnire szerelt nyári gumi és egy garnitúra acélfelnire szerelt téli gumi dukál. Ha ilyet nem kínálnak az eladandó kocsival, akkor eleve hatalmasat lehet a vételárból alkudni. És utolsó tanács, hogy gyakori márkájú autót vásároljunk, amelyekkel tele van a bontó és centekért bontottan bármi beszerezhető hozzá. A szervizekben elfogadják a bontott alkatrészeket és beszerelik azokat, persze a rezsórabér így is tetemes, mert olyan 80 €/óradíj körüli.
Akkor a második vesézés :
1, bár ez még az előzőhöz tartozik, de a magyar nyelvben olyan hogy "engemet" nem létezik. Olyan hogy "engem" az viszont igen (ennyit a nevetségessé tételről, a többi komoly lesz!)
2, Németországban mihez képest drágák az autók? USA vagy Spanyolország? Mert Magyarországon minden új német szgk kb 20-30% felárral érhető csak el. (téves infó I.)
Távolkeleti autók olcsók németben és 5-7 év a garancia( Richtig!) De majd ha anya nekimegy a kukának tolatás közben, vegyél már alkatrészt hozzá. Tudom a biztosító majd fizet. De Ő se hülye, gondolom a casco-d tartalmazza az eszetlen távolkeleti alkatrész árak hatását.
No meg nem mindegy hogy panelban laksz vagy családi házban. Mindkettő lakóépület, de micsoda különbség!
3, Ne viccelj! Szerinted Magyarországon mennyi a 6 éves autó ára az új listaárhoz képest? (téves infó II.) Aki használt autót vesz jól jár (partei informationen) Mennyi idős, mennyi kilométer, ki használta, hányszor és ki javította? Ez a teljes tájékoztatás!
A törött autókkal kapcsolatban valószínűleg kevered Angliát és Németországot. Persze bontanak, de öreg vagy totálkáros autókat. A többit megveszed javítva a bevándorló nepperektől, illetve kiviszik külföldre.
4, Ha egy autó drágább új korában és nem egy ipari hulladék akkor nyilván való, hogy használtan is drágább. Szerinted a Német állam beavatkozik a használt GK kereskedelembe? Vagy valamilyen árhivatal? Ha valami keresett, jó és presztízs értéke van az naná, hogy drágább használtan is.
Tudod: kínálat-kereslet törvénye!
5, Ez az utazzunk keletre meg északra dolog vicces kicsit. Utazz! Idő, üzemanyag, szállás (mert nem kicsi az ország!) Aztán majd a 3000 euros autónál egy berlini kerekedőnél, vagy magán személynél sikerül is 100-150 eurot alkudni (ez sicher!) Ez a kereskedő-magánszemély dolog sánta kicsit. Van kereskedő aki nagyban vásárol, olcsók az autói és vettem jó néhány járművet magánszemélytől....a németnél spúrabb ember nem sok van. Nem engednek 5%-nál többet! Ha igen akkor kuka a verda !
6, Rendszám kérdés: igen a rendszám a tulaj tulajdona....a világ színes. Van aki, ha "német fejed van" hajlandó odaadni a rendszámot, hogy haza érj és sofort per post feladd neki a táblákat, de ez ritka. A kurzzeitkennzeichen ára 30-80 euro között van és a biztosítók ajándékaként tartalmazza a biztosítás összegét arra az 5 napra. Ha cascot akarsz az már fizetős. A rendszám ára közti eltérés a helyi sajátosságok miatt van.
Az átírás összege is a zulassungsbehörde-nél tartományonként eltérő lehet (a helyes infó, hogy érdeklődj!)
7, A 10 évesnél idősebb autók rész egy teljes szintaktikai störung...egyfelől írod, hogy jó állapotúak, másrészt ebben a szakaszban azt, hogy fontos a HU és AU vizsga megléte...mi a francnak, ha jó állapotú. 15 perc egy TÜV egy jó állapotú autóra, ha meg nem TÜV képes, mi a fenéről beszélsz?
A kereskedő "kiglancolt szart" árul a magánszemély meg hülye és odaadja neked koszosan ár alatt? Ne már. Ismered Te a német embert?
8, Mi ez a bevándorló történet? Nem értem, hisz Te is az vagy! Mi van a szegényebb pár milliós Német lakossággal? Azok akkor, bár csórók még is illatos új autókkal járnak?
Ha nem lennének pl török, lengyel, ukrán bevándorlók akkor összeomlana a német gazdaság? Van fogalmad arról, hogy mennyire kis összeg ez a német gazdaság mindennapjaiban?
Ráadásul kevered a villogós szakadt ülepű magyart a takarékos némettel, aki csak azért cseréli a régi cuccait, mert eltörik, elszakad, tönkremegy vagy adózási szempontból.....és nem divatból!
9, Az alufelnis álmodról annyit, hogy ha öreg verdát veszel legtöbbször valami útszóró sótól kivirágzott eldobni való alu "csodát" kapsz, veszélyes hulladék kivitelű gumival. Bár a legtöbb esetben az évszaknak megfelelő garnitúra a nyereményed ami a járművön van. Maradjunk ennyiben!
Próbálj meg a könnyűfém felni hiányára hivatkozva alkudozni ...sok sikert hozzá! (lesz ott egy kis arschloch-ozás hidd el)
10, Legvégül, a végső tanácsod az 100%-os. Gratulálok hozzá!
Na ,nem tudom megérte e ennyit foglalkozni veled. Remélem érted a különbséget a tapasztalat meg a tapasztalás között
Nem fogok vitázni erről a továbbiakban veled, de ha félre próbálod vezetni az olvasókat mindig kötözködni fogok. Csak ahhoz szólj hozzá amihez értesz....persze csak ha nem sértelek meg.
üdv. kfz
Nos mivel kétszer is írtál nekem mielőtt az elsőre is tudtam volna válaszolni azért a második vesézésre sem maradok adós:
1. WOW. Te aztán magyar vagy onnan a nagy székesfővárosból...
Na tudálékos, kákán is csomót kereső, okító nagymesterem.... nem megyek messzire... Olvastad már azt a Petőfi Sándor verset, hogy " Egy gondolat bánt engemet..."
Ha nem akkor nagyon gyorsan pótold, mielőtt saját magad gyönyörűségére új magyar nyelvi reformációkat vezetsz itt be mindenki derültségére....
Ez ugye az újabb fogáskeresés kategóriája volt, ami nagyon nem jött be a számodra....
2. Szerintem maradjunk a konkrétumoknál, mert nem szeretem a csúsztatásokat. Olvass vissza!!!
Azt írtam, hogy a német márkájú gépkocsik árai a legmagasabbak. És ez bizony kőkemény gazdaságpolitika, hogy a hazai autógyártók termékei jó áron értékesüljenek. De ebből az is látszik, hogy a német autóipar drágán termel és nem azért nem csökkenti az árait, mert nem akarja, hanem azért mert nem akar az önköltségi ár alá csúszni vagyis ráfizetni.
Aztán mégis van egy kezdeményezés, hogy levizsgáztatják az új német autókat és rendszámmal, használtként, csökkentett áron kezdik el értékesíteni.Ezt is csak azért, hogy a német autógyárak termelését ne kelljen korlátozni. Erről itt olvashatsz....
3. A topik címe Autóvásárlás Németországban, hogyan kevered ide Magyarországot!????
A törött autókkal kapcsolatban nem adok neked igazat. Na te nem ismered a németeket. Ha valami összetört, persze azt meglehet javítatni, igen magas költségek mellett, amelyek megkérdőjelezik, hogy vajon megéri e? . Persze nem visszapillantó tükör cserére gondolok, hanem olyan esetekre, ahol fődarabok sérültek....
4. A kérdésedre a válaszom határozott igen
5. Na itt jön elő a lé kérdése annak megléte vagy csak korlátozottan rendelkezésre álló volta.
Aki egy egy hatéves megkímélt használt autóban gondolkodik amit Münchenben 7000 €-ért veszteget a kereskedő és ugyanazt a típust és évjáratot Hamburgban magánszemélynél 5000 €-ért megkaphatod. Ezen lehet gondolkozni, addig legalább az élelmese el is viszi.....
6. Hozzászólásodnak ez a fejezete számomra csak az én általam is leírtakat ismételgette.
Ebből mi újat tudtunk meg?
7. Látod ezért kellene kint élned, mert kevered a szezont a fazonnal. Hogy miért fontos a HU és AU lehetőleg sokáig tartó érvényessége a németországi autóvásárlásnál? Ugye nem érted? Akkor most én okítalak Mesterem.
Azért, hogy az autóval a közlekedésben legálisan részt vehessél. Az esetleges használat során kibukó hiányosságokat pedig tud javítatni, még azelőtt, hogy TÜV-re kellene menned. Javítani pedig az autót nem Németországban kell, ahol ötszörös szolgáltatási árakkal dolgoznak mint Magyarországon, hanem otthon. Ugye ehhez az autónak haza kell érkeznie. Egy példa a vásárolt autón komplett nyári gumikat cseréltettem. Ezt Németországban vásároltam interneten mert ez volt a legolcsóbb megoldás, kihozattam házhoz., majd hazautaztam és otthon szereltettem fel. Régi gumi le, új fel és centíroztatás darabonként 1500 Ft-ért mindösszesen 6000 Ft. Azonban sajnos a magyar szervízben kezdik még a szakmát is elfelejteni, mert az egyik felrakott gumi nem tartotta a levegőt és kénytelen voltam Németországban elvinni gumis szak szervízbe. Ot,t félóra alatt megcsinálták, nem volt lyukas, hanem a felni mellett nem dolgozott tisztán a magyar szakember és szemét került a gumi felfekvése és a felni közé. Végezetül pedig kért 25 €-t. megközelítőleg 7000 Ft-nak megfelelő összeget. Nos ennyiért otthon az összes kereket elrendezték, igaz nem szakszerűen.
Kapizsgálod már a lényeget?
8. Csak semmi cicó , bevándorlók már pedig vannak!!!!! A most megjelent aktuális kimutatás szerint Németországban a bejelentett lakcím által nyilvántartott bevándorlói létszám 16 millió fő. Ezek pedig nem a legjobban megfizetett réteget képviselik..... Miről is beszélsz te?
9. Az alu és acélfelnis történet nem álom, hanem valóság és itt helyben kell megtapasztalni. Persze jó üzlet ezt a kereskedésben a járműről leszedni és külön értékesíteni....Mint ahogyan a hat hangszórós rádióval rendelkező Magyarországon eladott külföldről behozott autóból a kereskedő kiszerelt két hangszórót még az értékesítés előtt, mert bizonyára sokallotta a hatot.
10.
Hát kicsit sok voltál nekem, az értetlenkedéseiddel, de szívesen rád szántam ezt a nem kis időt, talán tanultál tőlem is valamit.
Das Leben ist schön, wenn du es leben kannst!
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!