Magyar rendszámmal Németországban

Több
12 éve 6 hónapja #19039 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Magyar rendszámmal Németországban

DECOTEXT írta:

Attila_BRD írta: A legjobb üzlet egy 3 éves kocsi ami nem futott még 100.000 km-t. Az kipofozva (nagyszerviz 100 és 120 ezer között) még 3 évre jó mintha uj lenne. Ilyet találni persze idö is kell.

Szerintem újat kell venni és mindig 6-8 évig használni. Igy semmi lutri, javitás gyakorlatilag nulla, s még jól átveszi a kereskedő ha ott veszel megint.
A toyo' most 6 éves 155 ezer dizel km (mind tőlem). A kereskedő hat éve átvett egy passátot tőlem 7 ezerért, amit ötért sem tudtam volna eladni. (Szintén 150 ezer volt benne, de benzines és 4 éves, Ez volt az utolsó használt kocsink. Csak gond volt vele!)
Mi sem vagyunk gazdagok, hogy a használt kütyüket állandóan javittassuk!
Az új, hosszútávon sokkal olcsóbb!

Akkor leforditva a szamok nyelvere a te es Attila peldajat. Vegyuk a Toyotadat. Mobile.de szerint 3 evesek, jol felszereltek, 70-80e km-el 15e EUR-ert vagyogatnak, 6 evesek ugy kb. 7e EUR.
Tehat te vettel egy autot 33e EUR-ert, ami 6 ev utan er 7e EUR.
Attilanak van szinten 33e EUR-ja, de o maskepp okoskodik es vesz egy 3 eves autot 15e EUR-ert, majd a maradekot beteszi a bankba 2% kamatra. Mivel ez mar egy 3 eves auto, a szervizre szamol nemi tobblet penzt (a te szervizedhez kepest. Az alap szerviz koltseggel most nem szamolok, mert az mindket esetben egyforma. Uza es biztositasok is. Tehat most csak a kulonbsegre fokuszalok) a 3 evre es nemi penzt az auto eladasara. Ez legyen az elso 3 evre plusz 4000 EUR. Azaz Attila vett egy 3 eves autot, felretett a szerviztobbletre es meg mindig maradt 14000 EUR-oja, amit betesz a bankba. 3 ev utan a bankban lesz 14900 EUR-oja. Eladja a mar 6 eves autojat es vesz egy ujabb 3 eves autot. Itt mar nem szamolok szerviztobblettkoltseget, mert a te autod is 3 eves. Tehat eladja 7e EUR-oert es hozzacsap meg 8e EUR-t a tartalekabol, igy lesz ujbol egy 3 eves autoja. De kozben a bankban marad 6900EUR-ja, amit betesz ujbol 2% kamatra. Eltelik ujbol 3 ev!
Mind a ketten egy a piacon teljesen ekvivalens,6 eves, hasonlo kb. 7e EUR-t ero kocsiban ultok, ellenben Attila zsebeben ott VAN MEG 7300 EUR!! a kezdeti penzbol, a tiedbol pedig elamortizalodott.
A pelda kedveert nem szamolok jovoertekkel inflacioval, de azt hiszem jol mutatja, hogy az a megallapitasod, hogy az uj mindig olcsobb hosszutavon,altalanos igazsagkent nem igaz! HA meg hitelt is vettel fel, akkor az mar a mely szivas. Egyszer mar irtuk neked, hogy egy autonal, de ugy altalaban semminel, nem szamolunk amortizacio nelkul.
Ha meg a kereskedo az 5e EUR ero autodat beszamolja 2e EUR-al dragabban, az ugy lehetseges, hogy az uj auton volt annyi marzs (azaz amugy alkudhato lett volna) es/vagy hitelt vettel fel, majd a hitel jutalekabol visszadotalt teged a kereskedo. Se igy, se ugy nem jartal jobban, csak elhitted. HA majd egyszer elolvasod azt a konyvet amit ajanlottam a masik topicban, akkor rajossz, hogy az emberek sokszor fognak kezet az "atb@szoikkal", ugy, hogy azt meg is koszonik!

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
12 éve 6 hónapja #19049 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Magyar rendszámmal Németországban

mahlzeit írta: Se igy, se ugy nem jartal jobban, csak elhitted. HA majd egyszer elolvasod azt a konyvet amit ajanlottam a masik topicban, akkor rajossz, hogy az emberek sokszor fognak kezet az "atb@szoikkal", ugy, hogy azt meg is koszonik!

Kedves Mahlzeit! Ilyen elemzést már írtál. Akkor mondtam, hogy nem érdemes ilyen politikával enned sem, mert magadba tömsz 5-10 euróért napota egy halom élelmet és este kisz@rod. Mekkora ráfizetés ez neked? Utána számoltál ár! MIlyen egy pocsékolás ez??Sokan cigiznek. 5 euró/nap ami elszáll füstként ráadásul azért fizet hogy az egészsége kipurcanjon!

Ezek mind ilyen elemzésre váró adatok! A Te rendszered szerint még használt kocsi sem éri meg, mert az egészet beteheted jó kamatra, és még a benzined sem fogy mert nem veszel.....Szuper 5-let mi? Ne is haragudj, de ez meglehetősen hülye elmezés!

Egy szóval sem mondtam, hogy "jól akarok járni" csak azt, hogy nem akarok használt kocsival ráfizetni! Ez nem ugyan az! A 30 € ezres toyoban 156 ezer dizel km van (most) és megy zokszó és javitások nélkül a 6. éve. (Idén decemberben lesz 7) Kényelmes, gyors, takarékos, biztonságos! Ezek az érveim! Aztán majd ha egy crash után megnézel egy ilyet vagy egy renaultot esetleg egy szétrohadt 15 éves akármit, akkor majd gondolkozz el a "nyereseg" és "jól jártál e" dolgon! Az sem mindegy, hogy a használt kocsidon ki mennyi km-t csavart vissza, miközben Te "kevés kilóméterrel" megveszed.... Nekem volt már használt kocsim is, s pontosan azért nem lesz, legalább is nem veszek ilyet! Más meg megkaphatja, amit én használtam!

DCT

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 6 hónapja #19064 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Magyar rendszámmal Németországban

DECOTEXT írta:

mahlzeit írta: Se igy, se ugy nem jartal jobban, csak elhitted. HA majd egyszer elolvasod azt a konyvet amit ajanlottam a masik topicban, akkor rajossz, hogy az emberek sokszor fognak kezet az "atb@szoikkal", ugy, hogy azt meg is koszonik!

Kedves Mahlzeit! Ilyen elemzést már írtál. Akkor mondtam, hogy nem érdemes ilyen politikával enned sem, mert magadba tömsz 5-10 euróért napota egy halom élelmet és este kisz@rod. Mekkora ráfizetés ez neked? Utána számoltál ár! MIlyen egy pocsékolás ez??Sokan cigiznek. 5 euró/nap ami elszáll füstként ráadásul azért fizet hogy az egészsége kipurcanjon!

Ezek mind ilyen elemzésre váró adatok! A Te rendszered szerint még használt kocsi sem éri meg, mert az egészet beteheted jó kamatra, és még a benzined sem fogy mert nem veszel.....Szuper 5-let mi? Ne is haragudj, de ez meglehetősen hülye elmezés!

Egy szóval sem mondtam, hogy "jól akarok járni" csak azt, hogy nem akarok használt kocsival ráfizetni! Ez nem ugyan az! A 30 € ezres toyoban 156 ezer dizel km van (most) és megy zokszó és javitások nélkül a 6. éve. (Idén decemberben lesz 7) Kényelmes, gyors, takarékos, biztonságos! Ezek az érveim! Aztán majd ha egy crash után megnézel egy ilyet vagy egy renaultot esetleg egy szétrohadt 15 éves akármit, akkor majd gondolkozz el a "nyereseg" és "jól jártál e" dolgon! Az sem mindegy, hogy a használt kocsidon ki mennyi km-t csavart vissza, miközben Te "kevés kilóméterrel" megveszed.... Nekem volt már használt kocsim is, s pontosan azért nem lesz, legalább is nem veszek ilyet! Más meg megkaphatja, amit én használtam!

Hulye elemzes, mert nem erted, majd megint idekevered a vilag veget is, tetejeben hibasan ervelsz.
Ezt irtad:

Az új, hosszútávon sokkal olcsóbb!

Eleg egyszeruen levezettem, ha nem latod at mi az, hogy amortizacio, kerdezz meg valakit aki elmagyarazza. Tehat a fenti kijelentes altalanos ertelemben nem igaz! Felesleges ragozni. Az, hogy neked milyen szemelyes preferacioid vannak az nem relevans a koltsegmegitelesben. Mindenki eldonti maga, hogy kifizeti e ezt a penzt a plusz kenyelemert vagy nem.

2., az atvagosdirol. Azok akik raugranak egy hulye hirdetesre, azoknak szemrebbenes nelkul leirod, hogy "maradt volna otthon". Mint irtam ez a "baleksag" relativ. En azokat szoktam megmosolyogni aki kepes ilyennel dicsekedni, hogy a kereskedo bevette az autojat piaci ar felett 2e EUR-al.:) Mas szemeben a szalkat, magadeban a gerendat se..:)

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
12 éve 6 hónapja #19065 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Magyar rendszámmal Németországban

mahlzeit írta: az atvagosdirol. Azok akik raugranak egy hulye hirdetesre, azoknak szemrebbenes nelkul leirod, hogy "maradt volna otthon". Mint irtam ez a "baleksag" relativ.

Még én is manipulálom a kocsim kilóméterét ha akartom, pedig nem vagyok profi ezen a téren, s annak ellenére, hogy minden digitális! Az interneten meg találsz olyat aki 150 euróért akár a felét is kiveszi a kocsidból úgy, hogy csak akkor tudják kideriteni ha a morort is szétszedik....! Veszek rá egy új kormányt és a pedálokra új gumit, és máris "50 ezer van" a romban, s Te leszel az első aki megveszi 15 ezerét!
Ezért nem veszek használt kocsit és ezért olcsóbb hosszútávon az új kocsi!

DCT

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 6 hónapja #19067 Írta: Tomi
Tomi válaszolt a következő témában: Magyar rendszámmal Németországban

Kedves Mindnyájan!
Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de úgy láttam, nem volt senkinek hasonló élethelyzete, mint nekem. Ha mégis lenne, megköszönném, ha leirná tapasztalait.
Üdv Tomi

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 6 hónapja #19072 Írta: peteratde
peteratde válaszolt a következő témában: Magyar rendszámmal Németországban

DCT, a szemellenzősséged néha már hihetetlen. Ha nem ismered az amortizáció fogalmát, próbálkozz meg az értékvesztéssel :)
Megnéztem a mobile.de-en, egy 2005-ös Toyota Avensis max. 7000 Euro. Ha 30 000-ért vetted, akkor az értékvesztése 23000 euró mondjuk 80 hónap alatt, vagyis 287,5 euró havonta. Ez mindenképpen a te zsebedet terheli, akkor is ha NEM folyamatában fizeted, havonta mikor használod, hanem előre fizeted ki. Ahhioz való jogodat soha senki nem fogja vitatni, hogy te válaszd meg milyen preferenciákkal választasz a különböző lehetőségek közül, csak nem akard mindenáron bebizonyítani, hogy a te megoldásod a legjobb.
Egyébként én egy autószerelő mestertől vettem az autót. Ha valaki ismer ilyet, és megbízhatónak tartja, az egyik legjobb alternatíva lehet. Ahol én vettem, nem a km óra állás alapján adta el, hanem az általános műszaki állapota szerint. Eddig kb 7000 km-t mentem vele, a termosztát cseréjén kívül (40 euró) semmit nem költöttem rá, a tankoláson kívül. Az összes extra működik benne, még az eső érzékelő is. 155 lovas, benzines, és lehet vele 7,5 l-el járni.
Mindezt vettem 700 euróért. Ha csak egy évig tudnám használni és "eldobnám", ami teljesen irreális, mert olyan jó állapotban van, akkor volt érték vesztésem 700 euro.
Neked évente átlagban minimum 3,500!. Cserében persze vadiúj autóban ültél. Igaz meddig is?
Meddig tekinted újnak az autódat. Most 6 évesen is új még?

“Nem akkor leszünk magabiztosak, ha mindig igazunk van, hanem akkor, ha nem félünk a tévedéstől”
A következő felhasználók mondtak köszönetet: mahlzeit

Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!