Magyar rendszámmal Németországban
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Kedves Tomi!Tomi írta: Kedves Mindnyájan!Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de úgy láttam, nem volt senkinek hasonló élethelyzete, mint nekem. Ha mégis lenne, megköszönném, ha leirná tapasztalait.Üdv Tomi
Biztosan így van! Úgy látszik, a mi figyelmünket is elkerülte az
élethelyzeted! Szórakoztass már el bennünket néhány részlettel!!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tomi
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 62
- Köszönetek: 2
Nem szórakoztatásnak szántam, csupán egy kérdést próbáltam meg feltenni, s várnék rá - legalábbis a németektől megszokott módon elvárható - udvarias választ, persze, csak ha van. Igaz, hogy ez magyar fórum.
" Kedves Mindnyájan!
Nagyon sokat írtatok a rendszámcseréről, azaz magyarról németre, s sok igazság van benne, ugyanúgy mint azok álláspontjában, akik inkább maradnak a magyar mellett.
Az én helyzetem talán egy kicsit különbözik, hátha lesz valaki, aki tud rá választ. 8-ik hónapja dolgozom és élek Németországban, bejelentett lakásom és állásom van. Magyarországon ugyancsak rendelkezem bejelentett lakással, állandóval és ideiglenessel is.
Feleségem Magyarországon tartózkodik, az Ő NEVÉN van a gépkocsi, amit itt IS használok, néha hazamegyek vele. Szerintetek mi a megnyugtató megoldás a kötelező biztosítási fedezet és a német szabályok szempontjából, egyaránt? Üdv.: Tomi "
Theát ezt írtam. Üdv.: Tomi
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Mert még mindig nem olvasol figyelmesen és még csak horzsolásod sincs, miről írtam!peteratde írta: DCT, a szemellenzősséged néha már hihetetlen. Ha nem ismered az amortizáció fogalmát, próbálkozz meg az értékvesztéssel
Na, még egyszer röviden: nem az a célom, hogy nyerjek a bolton, hanem az, hogy nem bukjak használt kocsival!(S biztonságos, gyors, és kényelmes kocsim legyen) Ez nagy különbség! Elmondom a szomszédom esetét, s akkor talán megérted talán Te is! Vett egy renault cliot vagy mit, használtan, állítónag csak 3 éves volt. Bement a bankba és finansziroztatta, mert semmi kp. Úgy melékszem, hogy 780 ezer volt az ára. (Ne kontrázz, lehet, hogy nem pontos az összeg, csak a szemléletéshez irom) A bankon keresztül, mivel hitel volt és alacsony törlesztést kért, mire vége 1,18 millió Ft lesz az ára. S most jön a java. Egy év alatt 7x (hétszer!) volt szervizbe. Hol a vizpumpa, hol a fék, hol a kormány..... szerintem már mindent javitottak a gépen, de most is a garázsban áll, mert nincs pénze a kilyukadt (!!) tankot megjavvíttatni! (A hölgy tapolcai, szivesen megadom privát üzenetben a cimét) Na ilyenekről beszéltem! Hosszútávon az új kocsi sokkal olcsóbb, még az amortizáció ellenére is! Arról nem is beszélve, hogy a régi kocsi más E kategóriás és a tartása drágább. Többet is fogysztanak rendszerint mint az újak s szinte mind rozsdásodik.!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Megkövetlek benneteket, és valóban van jó renault is!
A Renault Mégan Grandtour GT DCI 160 szuper kocsi!
Ez alatti kategóriát viszont ne vegyetek ebből a tipusból!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zigeuner
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 417
- Köszönetek: 169
Ha a 30.000,-€ - ós Avensis kigurult a szalonból, már aznap sem lehetne többért, mint ca. 26-27.000,- € - ért eladni, eddig volt új. De így van ez minden típusnál, kis eltéréssel.peteratde írta: DCT, a szemellenzősséged néha már hihetetlen. Ha nem ismered az amortizáció fogalmát, próbálkozz meg az értékvesztéssel
Megnéztem a mobile.de-en, egy 2005-ös Toyota Avensis max. 7000 Euro. Ha 30 000-ért vetted, akkor az értékvesztése 23000 euró mondjuk 80 hónap alatt, vagyis 287,5 euró havonta. Ez mindenképpen a te zsebedet terheli, akkor is ha NEM folyamatában fizeted, havonta mikor használod, hanem előre fizeted ki. Ahhioz való jogodat soha senki nem fogja vitatni, hogy te válaszd meg milyen preferenciákkal választasz a különböző lehetőségek közül, csak nem akard mindenáron bebizonyítani, hogy a te megoldásod a legjobb.
Egyébként én egy autószerelő mestertől vettem az autót. Ha valaki ismer ilyet, és megbízhatónak tartja, az egyik legjobb alternatíva lehet. Ahol én vettem, nem a km óra állás alapján adta el, hanem az általános műszaki állapota szerint. Eddig kb 7000 km-t mentem vele, a termosztát cseréjén kívül (40 euró) semmit nem költöttem rá, a tankoláson kívül. Az összes extra működik benne, még az eső érzékelő is. 155 lovas, benzines, és lehet vele 7,5 l-el járni.
Mindezt vettem 700 euróért. Ha csak egy évig tudnám használni és "eldobnám", ami teljesen irreális, mert olyan jó állapotban van, akkor volt érték vesztésem 700 euro.
Neked évente átlagban minimum 3,500!. Cserében persze vadiúj autóban ültél. Igaz meddig is?
Meddig tekinted újnak az autódat. Most 6 évesen is új még?
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Peter tokeletesen megertette, mas is, en is.Te irogatosz struccpolitikaval ertelmetlensegeket 3 emelet magasbol. A bukas-nyeres definicio teljesen pontosan kifejezheto Ft-ban, EUR-ban. Addig mig egy szimpla "ertekvesztes", amortizacio definicot nem tudsz ertelmezni felesleges barmilyen tovabbi vita.DECOTEXT írta:
Mert még mindig nem olvasol figyelmesen és még csak horzsolásod sincs, miről írtam!peteratde írta: DCT, a szemellenzősséged néha már hihetetlen. Ha nem ismered az amortizáció fogalmát, próbálkozz meg az értékvesztéssel
Na, még egyszer röviden: nem az a célom, hogy nyerjek a bolton, hanem az, hogy nem bukjak használt kocsival!(S biztonságos, gyors, és kényelmes kocsim legyen) Ez nagy különbség! Elmondom a szomszédom esetét, s akkor talán megérted talán Te is!
Az ervelestechnikad meg tovabbra is un. "bizonyitas kivalasztott peldakkal". VAn egy elkepzelesed, amire keresel valami peldat, mikozben nem nezed ennek a peldanak pl. az elofordulasi valoszinuseget, hitelesseget, altalanossagat.. A hasznalt autos tortenet melle azt is tedd melle, hogy az uj autok pl. hany szazalekat zuzzak le szallitas kozben. Lattad mar milyen karosszerias muhelyekkel rendelkeznek az uj autokat szallito cegek? Tudos hany uj bemutato auto km orajat tekerik ugyanugy vissza es adjak el? Tudod mennyi rejtett hibaval keruhet ki egy uj auto. A gari miatt penzedbe nem fog kerulni, de ha 1 evbol felet traileren all, mert lerohadt aladtad akkor kenheted azt is a hajadra. (ELo peldakrol beszelek, ceges flotta tapasztalat). Az altalanos kep nem arrol szol, hogy a legujabb hibamentes uj autot osszehasonlitunk egy ronccsal. A kep ettol arnyaltabb.
Egy auto ertekvesztese exponencialis, kb. 3 evente van felezopont. Azt hogy kinek mi eri meg azt sok minden donti el. Alap penzugyi kulturaval ember NEM vesz hitelre autot. CSak ha ezzel termel vagy van ra vmi business case, hogy igy olcsobb a lakhatas es esetleg mas modon megterulo. Egesz csalad ezzel jar, stb. Ami penze van az embernek azt kell raillesztenie erre az exponencialis gorbere es kitalalni, hol eri meg ar-ertek aranyban. Itt jon kepbe az, hogy te nem akarsz hasznalt autoval jarni. Ez egy dontes, te akartad. De olyan altalanos igazsagokat allitani amiket irtal a temaban, szvsz botorsag!
Itt egy LINK szamszerusitve , uj auto hitelre, hasznalt hitel nelkul, 10 ev utan:) NEM en irtam, de a kedvenc blogom!
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!