Külföldi rendszám, magyar állampolgár
- Eva10
- Látogató
Ez a törveny egy eszement elme szülemenye szerintem, de sajnos be kell tartani. En a legutobbi hazautazasom elött megkerdezten egy, a közlekedesrendeszeten dolgozo alezredest, es sajnos nekünk kell bizonyitani, hogy eletvitelszerüen külföldön tartozkodunk. A lakas bejelentö nem eleg. Kell meg munkaszerzödes, ezek hiteles forditasa, mert az intezkedö rendör nem biztos, hogy megerti egyebkent. Nekem ugy irta az ur, hogy eleg a masolat, es a hiteles forditas, nem kell az eredetit magaval hurcolnia az embernek.
Nekem, mint vallalkozonak -ill. "Freiberuflich", kellett meg egy csomo papir, mivel munkaszerzödesem ertelemszerüen nincs.
Hat ezt egyszer csinaltam meg, es sürgösen ki is jelentkeztem.
sziasztok:
Eva
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Miklós
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 495
- Köszönetek: 172
És Magyarország is ?? Vagy esetleg 2 Eu van, és a BRD az egyik, Magyarország a másik unióban van ???Nem mondod, hogy a BRD az EU része, hogy mik vannak
De félre a tréfát ( ?? ) a jogszabály alapból azok ellen szólna, akik a regisztrációs adók elkerülése miatt járnak külföldi rendszámos autóval. Az más tészta, hogy emellett parkolási díjat sem fizetnek és előszeretettel száguldoznak, mert ugye a külföldi rendszám tulajdonosától nem tudják behajtani. Ez a magyar állam zsenialitása, hogy egy roppant egyszerű dologból ( bírságbehajtás, és adóbehajtás ) csinált egy rettenetesen bonyolult és érthetetlen jogszabályt, ami ráadásul nem is azokat sújtja, akikre szerették volna szabni a törvényt. Ez vicc, de ez van.
Kedves DCT !
Tök mindegy, hogy hány országban van bejelentett lakcímed és hány országból van jogosítványod. Ha az előírt papírjaid nincsenek meg, magyarul nem tudod bizonyítani, hogy életvitelszerűen ott élsz, adócsaló vagy és slussz.Továbbra is merem állitani hogy a magyar hatóságoknak SEMMI esélye nincs hogy engem igy lenyúljanak, mivel én külföldön dolgozom! Ezenkívűl nyakig biztositva vagyok, többeközött jogi biztositásom is van és garatáltan az ENSZ-ig vagy az Amnesty Internationalhoz vinném az ügyet, hogy milyen "különleges jogszabályokkal" próbál egy EU állam egy másik EU állam tulajdonára jogot formálni!
Utána jöhet a jogvédő biztosításod, de előtte, ha autóval szeretnél visszamenni, fizetsz. Sokat.
Kiegészítés a razziás hírhez:
Külföldi rendszám ellenőrzés
Felhívnám a figyelmet a cikk utolsó bekezdésére:
Alapfelállás: bűnös vagy, amíg be nem bizonyítod az ellenkezőjét.
"Én elszabtam, te elszabtad, ő elszabta, mi elszabtuk;
ha elszabtuk, hát elszabtuk, utólag már szabhatjuk. - Hofi Géza
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Szilvi
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 296
- Köszönetek: 160
kezdem azt érezni, két EU van. Mikor pénz kell, akkor abban az EU-ban vagyunk, mikor nem kell, akkor meg ebben.
Tudod, sok-sok évvel ezelőtt még külkeresként dolgoztam. Már akkor voltak érthetetlenül alkalmazott "szabályok". A magánforgalomba behozott autóra pl. mindenhol a világon elfogadták az adás-vételit, vagy a számlát, kivétel Mo, ahol megbecsülték az autó értékét!!! A kereskedelmi forgalomban elfogadták, a magánforgalomban nem!!! Kivétel nélkül minden esetben túlzó számok jöttek ki, egy-egy esetben az autó valós értékével köszönő viszonyban sem volt a megállapított érték. Mindez csak és kizárólag azért történt, hogy minél több legyen a vám és az ÁFA. Ez a gyakorlat azóta sem változott. Ennek a szabálynak a hatására minden normális ember, ha az EU-n kívülről hoz be árut, akkor a legelső EU országban lezavarja a vámkezelést, mert pillanatok alatt megvan és mert olcsóbb és kész. Mondd van így értelme adókikerülésről vitázni akkor, amikor az állam önmaga hoz értelmetlen szabályokat, nem vizsgálva azt, hogy ennek mi lesz a valós hatása? S amikor bebizonyosodik, hogy egy kalap sárt sem ér, - mint ebben az esetben, azaz a magyar lakos kontra külföldi autó - akkor nem változtatja meg, hanem úgy hagyja? 1 nap alatt tudunk új törvényeket hozni, de ez mégsem megy???
Ami pedig a regadót illeti, önmagában gátolja a használtautó behozatalt, mert mértéke elképesztően magas. Semmi mást nem kellett volna tenni a jogalkotóknak, csak elővenni a józan paraszti eszüket, és kiszámolni,hogy ha a regadót csökkentik egy normál , kifizethető mértékre, akkor mennyi lenne a bevétel. Nem nehéz ezt kiszámolni, egy egyszerű számológép elég hozzá .
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kriemhild
- Nem elérhető
- Junior Member
- Hozzászólások: 47
- Köszönetek: 20
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Attila_BRD
- Témaindító
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 620
- Köszönetek: 204
27% AFA mellett jobban járna a marhája ha elhagyná a Regadót, és hagyná hogy hozzák az árut.Szilvi írta: Ami pedig a regadót illeti, önmagában gátolja a használtautó behozatalt, mert mértéke elképesztően magas. Semmi mást nem kellett volna tenni a jogalkotóknak, csak elővenni a józan paraszti eszüket, és kiszámolni,hogy ha a regadót csökkentik egy normál , kifizethető mértékre, akkor mennyi lenne a bevétel. Nem nehéz ezt kiszámolni, egy egyszerű számológép elég hozzá .
Egyébként a vámérték megsaccolása vicces volt régen. A számológépet a rajta található gombok száma alapján saccolták. Igy a qrva drága programozhatóakat olcsobb volt behozni mint a primitiv asztaliakat.
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- kfz
- Nem elérhető
- Elite Member
- Hozzászólások: 596
- Köszönetek: 208
kriemhild írta: A magyarok az EU ellen úszítanak, holott mi is benne lennénk, mások meg használják az elönyeit és jó gazdaságot épitenek vele.
Kedves kriemhild!
Szilvi hozzászólása szerintem nélkülözte azt a kitételt miszerint a magyarok az EU ellen uszítanának.
Még is szerinted hol írt efféle marhaságot?
Az, hogy a gazdaságunkat és adópolitikánkat eszetlen, nem hozzáértő félemberek határozzák meg, nem egyenlő az EU elleni uszítással.
Gondolom arról nem hallottál még, hogy a regadót már szerették volna megszüntetni, de az új autó importőrök (Neményi elvtárs) nyomására piacvédelem miatt maradt.
Attilának igaza van az ÁFA kérdésben...de sajnos igen erős a márkakereskedői lobbi.
A piacot meg a sok szeméttől nem tudja, vagy "akarja" megvédeni a helyi TÜV.....
Sajnos sokrétű kérdés ez, pont mint a vöröshagyma
üdv kfz
"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul... "
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!