Külföldi rendszám, magyar állampolgár
- peteratde
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 333
- Köszönetek: 141
segítek, hogy megértsd. A legtöbben, akik itt magyar autót használnak, azoknak nem kell mindazt végig csinálni, amit Szilvi felsorolt, mivel már magyar rendszámú autóval jöttek ki. Mikor kijönnek, a legtöbb esetben 10-es bonuszban vannak (mint én is voltam), és pl. én évente fizettem annyi kötelezőt, mint itt havonta (pedig figyelembe vettek 7 évet, annyit tudtam eddig igazoltatni.)
Nekem ennek ellenére német rendszámú autóm van már, mert több mint 6 hónapja kint vagyok, és szeretem betartani a szabályokat. Többek között ezt sem tudom a magyar kormánynak megbocsátani, hogy lehetetlenné teszik a normáli, törvénytisztelő életmódot. Itt nem használhatnék 6 hónap után magyar rendszámú autót, némettel pedig nem mehetek haza.
Tehát a kötelező nagyságrenddel olcsóbb odahaza, az adó az eddigi tapasztalataim szerint nagyjából ugyanannyi, bár nagy köbcenbtis dizelre az is itt több.
És akik nemrégen jöttek ki, azoknak különösen fontos eleinte minden euró kiadás.
“Nem akkor leszünk magabiztosak, ha mindig igazunk van, hanem akkor, ha nem félünk a tévedéstől”
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Miklós
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 495
- Köszönetek: 172
Megpróbállak megvilágosítaniCsak tudnám, hogy akkor miért irták itt már páran,
hogy olcsóbb, ha magyar kocsit használnak.....!
Nos, ha már van egy Magyarországon forgalomba helyezett autód, a fizetni valód "csak" a súlyadó/teljesítményadó, kötelező biztosítás, baleseti adó és ugye az időszakos műszaki vizsga. Ezek így összességében állítólag olcsóbbak itthon, mint kint, tehát ezért nem érheti meg kint újra rendszámosítani. Mert akkor ugye még a forgalomba helyezés költségei is rárakódnak az egyéb fizetnivalóra+magasabb biztosítás.
Amit Szilvi írt, az a külföldről behozott autók forgalombahelyezése.
Adócsalást elvileg akkor követnél el, ha az alacsonyabb költségek miatt külföldön vásárolnád és helyeznéd forgalomba az autót, de Magyarországon használnád. Magyarul EU-s vásárlás esetén a regisztrációs adót, EU-n kívüli vásárlás esetén a vámot csalnád el + az egyéb forgalomba helyezési költségek, de ezek ugye nem adók.ha van tehát külföldi lakcimem (is) akkor semmi köze a magyar hatóságnak hozzá, mert kint biztositom, s adózom a kocsi után! A fennségjelzése is külföldi!
Ennek ellenére ez akkor is adócsalás, mert sok mindent nem tudnak kaszirozni a kocsi után....
"Én elszabtam, te elszabtad, ő elszabta, mi elszabtuk;
ha elszabtuk, hát elszabtuk, utólag már szabhatjuk. - Hofi Géza
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zigeuner
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 417
- Köszönetek: 169
Az alábbi idézet a külföldi (pl SK) rendszám előnyeire világít rá. Ez azoknak igen érdekes, akik nagyértékű autót Kp-ért vásárolnak. Normál "kisembert nem igazán érintiDECOTEXT írta:
Félreértettél! Én pontosan azt nem értem, hogy miért járnak azok magyar rendszámmal akik itt élnek és dolgoznak a BRD-ben! Az otthoni hercehurcát és különleges (EU törvényellenes) regadót és egyéb kiadást eddig sem értettem, s mindig az volt a véleményem, hogy én magam döntöm el, hogy osztrák, szlovák vagy magyar gépkocsival járok vagy sem! ha van tehát külföldi lakcimem (is) akkor semmi köze a magyar hatóságnak hozzá, mert kint biztositom, s adózom a kocsi után! A fennségjelzése is külföldi!Szilvi írta: Most mondd azt, hogy nem érted, miért járnak sokan külföldi rendszámos autóval, és miért fizetik ki a német magas biztosítási összegeket..
Ennek ellenére ez akkor is adócsalás, mert sok mindent nem tudnak kaszirozni a kocsi után....
Csak tudnám, hogy akkor miért irták itt már páran,
hogy olcsóbb, ha magyar kocsit használnak.....!
"A szlovák rendszám megszerzése pénztakarítást és sok további előnyt jelent az Ön számára !
Teljeskörű ügyintézést vállalunk !
Az autóregisztráció Szlovákiában megéri ,mert Szlovákiában :
0 % - nincs regisztrációs adó!!
0 % - nincs súlyadó -teljesítményadó
0 % - nincs cégautóadó
20 % - ÁFA
Szlovák cég ÁFA mentesen vásárólhat gépkocsit EU-tagországokban, abban az esetben, ha a szlovák cég rendelkezik EU -ADÓSZÁMMAL !!
Forgalmi adó csak 19 %,
Kötelező biztosítás is olcsóbb mint Magyarországon
Tankolásból (benzinből is!!) visszaigényelhető az áfa. (személykocsinál is)
Tekintettel az adózás különbségére milliókat(Ft) lehet megtakarítani a gépjárművek forgalomba helyezésével Szlovákiában!"
Most a magyar, vagy német rendszám közti külömbségek.
Az én példámon.
2900 cm CRDI (2050 Kg) KFZ Steuer
Magyar:
Éves !!! súlyadó 24.380,- Ft. (ca 80,- €)
Biztosításom Éves !!! díja: 17.600,- Ft (Bonus/malus: B10) (ca 58,- €)
Casco teljeskörű, üvegkárral!!! 154.000,- Ft (ca 513,- €)
Műhely óradíja ca 8-10.000,- Ft/ó (ca 33,- €/ó)
Alkatrész: mivel régi "kunde vagyok, - 15-20 % kedv. Pl. utolsó nagyobb javítás : sor injektor cseréje, komplett vezérmű szíj görgőkkel cseréje, ékszíjak, olajcsere, szűrőkkel, és klímatisztítással + munkadíj ( Műhely óradíja ca 8-10.000,- Ft/ó (ca 33,- €/ó )
Összesen: 485.000,- Ft. (ca 1.620,- €)
Német:
KFZ Steuer : dieselnél 9,50 € minden 100 cm után az 29x9.5 = 275,50 € (ca 82.600,- Ft)
Biztosítás: pontos infóm nincs, de az éves díjam, hasonló feltételekkel ca 1.300 - 1.600,- € lenne. A Casco lehet olyan másik 2.000,- €. A kettő együtt ca 1.000.000,- Ft, ezt meg kell rágni!!! egy milkó!!!! (Biztos van olcsóbb is, de még ha csak 600.000,- a kettő, akkor is SOK !!)
A fentebb leírt javítás alaphangon is ca 2.500,- € lenne, (ami ca 750.000,- FT)
(Werkstatt Stundensätze: 50 - 150,- € legyen átlag 80,- €, az ca 24.000,- Ft.)
Költség összesen:
Magyar: 681.400,- Ft (ca 2.270,- €)
Német: 1.432.600,- Ft (ca 4.775,- €)
Nos ekkora külömbségnél belefér a magyar rendszám, még akkor is, ha évente mondjuk kétszer haza kell menjek. Összekötöm a kellemest a hasznossal.
Más költséget nem érdemes tovább nézegetni, ott többé kevésbé hasonló a felállás.
Ennyi és nem több. Eccerü ez kéremszépen.
Akkor mostmár tudod?
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Hát valami nagyon nem stimmel. A toyota avensisre (2,3 Disel/177 PS) a "Vollkasco" 130€/negyedév, az az 520€/év . Az egyéb (Haftpflicht) biztositásom is minimális! Ezért a többit ki sem keresem, mert valószinű, hogy azok az értékek sem stimmelnek, s valahol valamilyen elméleti számokkal igyexel bizonygatni! (Friss jogsival, 20 éves 275%-on??)zigeuner írta: )Biztosítás: pontos infóm nincs, de az éves díjam, hasonló feltételekkel ca 1.300 - 1.600,- € lenne. A Casco lehet olyan másik 2.000,- €. A kettő együtt ca 1.000.000,- Ft, ezt meg kell rágni!!!
Sőt, most neten, egy másik biztosítónál
(nekem Allianz van) még olcsóbb lenne >> forrás
Kicsit több tárgyilagosságot kérek!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- zigeuner
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 417
- Köszönetek: 169
DECOTEXT írta:
Hát valami nagyon nem stimmel. A toyota avensisre (2,3 Disel/177 PS) a "Vollkasco" 130€/negyedév, az az 520€/év . Az egyéb (Haftpflicht) biztositásom is minimális! Ezért a többit ki sem keresem, mert valószinű, hogy azok az értékek sem stimmelnek, s valahol valamilyen elméleti számokkal igyexel bizonygatni! (Friss jogsival, 20 éves 275%-on??)zigeuner írta: )Biztosítás: pontos infóm nincs, de az éves díjam, hasonló feltételekkel ca 1.300 - 1.600,- € lenne. A Casco lehet olyan másik 2.000,- €. A kettő együtt ca 1.000.000,- Ft, ezt meg kell rágni!!!
Sőt, most neten, egy másik biztosítónál
(nekem Allianz van) még olcsóbb lenne >> forrás
Kicsit több tárgyilagosságot kérek!
Nos, mint írtam is, nincs pontos infóm a biztosítást illetően, de a többi, az sajna valós számok, bármennyire is próbálod, mellémagyarázni. Pl. Steuer, munka ill alkatrész, stb. De amit Te írsz biztosítást olcsót, még mindíg jóval drágább, mint az enyém. Akkor miről beszélünk?
http://www.kfz-steuer.de/kfz-steuer_pkw-text.php
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Eva10
- Látogató
Az en jelenleg autom egy tavaly ev vegi A3, sok extraval, 33000 euro az uj ara. Reszletre vettem, es nincs 35 euro a havi biztositas cascoval.
sziasztok:
Eva
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!