Külföldi rendszám, magyar állampolgár
- Szilvi
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 296
- Köszönetek: 160
A paradoxon oka, hogy ugyan arra autóvásárló körre vezeted le a dolgot, holott nem ugyan arról van szó. Aki kimegy dolgozni most a BRD-be - főként az utóbbi időben - eltekintve pár extrém esettől ( nagy fizetés, autó, lakás a munkáltató részéről biztosítva), az örül, hogy egyáltalán van magyar rendszámos autója, és nem tud abban gondolkozni (még), hogy németet vegyen. Teszi ezt azért, mert a kezdeti költségek a lakásra/megélhetésre/iskolára stbstb mennek el, tehát egy német rendszámos autó szóba sem jöhet. Tudom, 6 hónap után már nem közlekedhetnél a magyarral, ugyanakkor szűk azoknak a köre, akik össze tudnak ennyi idő alatt annyi pénzt szedni, hogy a szabályokat maradéktalanul betartsák és német rendszámos autóval közlekedjenek. Gondolj vissza, mikor Te kimentél, mennyi idő telt el a kimeneteled és az első autód vásárlása között, tudva azt, hogy Te prímán felkészültél anyagiakkal, de a mostani kitelepülők ezzel nem rendelkeznek.DECOTEXT írta: Gyerekek. Itt nem arról van szó, hogy mennyi egy új kocsi és mennyi az amortizáció! A kocsit Mo-on is éppen úgy öregszenek, s értéktelendenek mint itt. Egy használt kocsi mindenhol romlik, s mindenhol lehetnek javitási költségek. Az alap vitánk az, hogy itt miért magyar rendszam, s otthon miért külföldi? (Ezt szeretném megérteni.)
Az viszont, aki külföldi (szlovák, német stb.) rendszámos autóval jár itthon, az két csoportba osztható minimum: 1.) akinek házastársa kint dolgozik, és kint vásároltak autót a kinti szabályok maradéktalan betartásával . 2.) Azok a cégek, akik megtehették eddig, akár azért, mert leányvállalatuk volt kint és kedvező konstrukcióban kaptak hitelt, akár ezért, mert a magas regadót és egyéb, a magyarországi forgalombahelyezéshez kapcsolható - nevezzük egységesen őket - adókat kikerülték, így a cégük számra megtakarítással vásároltak autót.
Nem, nem lesz olcsóbb így, csak bizonyos körnek. A mo-i átlagember nem vesz külföldi rendszámos autót, Ő inkább alacsony KW-os és kis fogyasztású autót vásárol, mert számára ez éri meg. Ettől lesz olcsóbb az átírás, és ettől lesz olcsóbb a kötelező.DECOTEXT írta: Azt értem tehát, hogy ha valaki vesz egy új kocsit, akkor Mo.-on inkább külföldi rendszámot akar, mert minden olcsóbb lesz igy.Ha azonan itt él, akkor miért nem itt vesz új kocsit, miért ragaszkodik a magyar rendszámú autóhoz! Ebben nem értem a logikát!
Éppen azért nem vesz kint, mert egyrészt nem tudja megfizetni a kinti autóárakat ( inkább hazahozza az €-t, és átváltja, mert abból tud itthon autót vásárolni) , másrészt nem tudja megfizetni a kinti biztosítást, harmadrészt nem tudja megfizetni a szerelési árakat.
Nos, ha gond van az autóval legritkább esetben tudsz azzal hazajönni, de nyilván vannak mágusok, akiknek ez sikerül.DECOTEXT írta: Rádasul nem mindenki lakik Passauban, hogy "gyorsan hazaugorhat" ha gond van a kocsival. Mi van ha a munkahely változik? Kapkodás?
Igen egyetértünk, amennyiben van rá pénze vegyen német új autót, mert ha nincs, marad a magyar rendszámos régi. Nem értek minden kijelentéseddel egyet, melyet az autók szerívigényével kapcsolatban teszel. Tapasztalatom szerint a legújabb autókkal néha több a gond, lényegesen szervízigényesebbek, mint a 6-8 éves autók. Napi munkám a javításra váró autók alkatrészeinek beszerzése, hidd el, tudnék mesélniDECOTEXT írta: Én azt mondtam, kezdettöl fogva, hogy ha valaki itt él a BRD-ben, az itt vegyen új kocsit és járjon német rendszámmal. Még az is jobb, ha már van magyar kocsija, ha otthon eldja és itt vesz használtat! Idös, sokat futott kocsit viszont sehol nem éri meg venni! 6-8 éven felüli autóknál már kezdödhetnek a javitási opciók! Az viszont tény, hogy az új kocsinál több az értékvesztés az elsö évben, mint egy 1 éves használtnál! Viszont nem erröl volt szó!
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Természetesen ez butaség, mert ahogy itt a BRD-ben, Mo.-on is van kötelező biztsoítás igy semmit nem takaritanál meg, legfeljebb valami csekély árkülönbséget amit megenne a hazajárás pl ha műszakiztatni kell!peteratde írta: mert az egy évi kötelező biztosításon megspórolnám.
Amúgy a levezetéseddel csak másokat ismételgettél! Ezt már leírták, de ez nekem nem tűnik elég nyomós indoknak! Amikor mi kijöttünk 1200 km-re voltunk a magyar határtól! Otthon azonnal eladtuk a 2 éves wartburgunkat és itt vettünk egy használt passatot (némete rendszámmal) mert ezzel drasztikusan csökkentek a kiadásaink, pedi nekünk mér nem is volt regisztrációa adónk akkor!
Jegyzem, a hozzáállásunk is kezdettől fogva más volt, mivel nekünk otthon is jól ment, soha nem garasoskodtunk. S noha az elején nehéz volt, már akkor sem éltünk úgy, hogy minden pfenninget a fogunkhoz vertünk! Ez egy tipikus magyar betegség!
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Gondolom az keveske capex ami a 2 eves wartbburg Mo.-i eladasa es a hasznalt Passat nemetorszagi ara kozott volt, az kimaradt a szamitasbol:) Ugy mar talan nem is annyira drasztikus az a csokkenes, mint inkabb novekmeny.DECOTEXT írta: Amikor mi kijöttünk 1200 km-re voltunk a magyar határtól! Otthon azonnal eladtuk a 2 éves wartburgunkat és itt vettünk egy használt passatot (némete rendszámmal) mert ezzel drasztikusan csökkentek a kiadásaink, pedi nekünk mér nem is volt regisztrációa adónk akkor!
Amugy nem ertelek. Miert kell mindenaron megmagyarazni embereknek, hogy nekik tulajdonkepp nem is eri meg a magyar behozott auto, esetleg magyar rendszam.. Amig nem sert szabalyt nem teljesen mindegy? EU-ban elunk, ez mar nem a 90es evek. Onnan hozod ahonnan akarod, ha neked megeri es ugy tetszik. (Nem mellesleg a nemet kollegam mar nem egy kiseloadast tartott, hogy itt pl. Hollandiabol hoznak sokan autot. 30km a hatar..)
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- peteratde
- Nem elérhető
- Premium Member
- Hozzászólások: 333
- Köszönetek: 141
DECOTEXT írta:
Természetesen ez butaség, mert ahogy itt a BRD-ben, Mo.-on is van kötelező biztsoítás igy semmit nem takaritanál meg, legfeljebb valami csekély árkülönbséget amit megenne a hazajárás pl ha műszakiztatni kell!peteratde írta: mert az egy évi kötelező biztosításon megspórolnám.
Amúgy a levezetéseddel csak másokat ismételgettél! Ezt már leírták, de ez nekem nem tűnik elég nyomós indoknak! Amikor mi kijöttünk 1200 km-re voltunk a magyar határtól! Otthon azonnal eladtuk a 2 éves wartburgunkat és itt vettünk egy használt passatot (némete rendszámmal) mert ezzel drasztikusan csökkentek a kiadásaink, pedi nekünk mér nem is volt regisztrációa adónk akkor!
Jegyzem, a hozzáállásunk is kezdettől fogva más volt, mivel nekünk otthon is jól ment, soha nem garasoskodtunk. S noha az elején nehéz volt, már akkor sem éltünk úgy, hogy minden pfenninget a fogunkhoz vertünk! Ez egy tipikus magyar betegség!
Természetesen NEM butaság
Konkrét számokkal:
Otthon az éves kötelezőm (B10) 14 000 Ft!
Itt valamivel több, mint 600 euró, pedig 7 évet beszámítottak az otthoni balesetmentes vezetésemből. (hála a magyar biztosítók eléggé el nem itélhető hozzáálásának csak ennyit. két hónap nem volt elég, hogy megküldjék a kártörténeti igazolást)
Az, hogy itt simán ki tudom fizetni, az a másik topikban folyó vitánkhoz érv.
Az autómra valami 140 000 lenne a reg díj.
600 euró kb 180 000 Ft - 140 000 = 40000
Ez jóval kevesebb az ottani éves biztosítási díjnál.
Az pedig, hogy ezt elvinné a műszaki vizsgára való hazajárás? Ezt már nem lehet minősíteni sem. Két évente kell vizsgáztatni, hazautazás mondjuk 35000/2=17500 /év.
Miután kifizettem a reg díjat, a második évtől 180000-17500 a megtakarítás, de persze ennél sokkal jobb a helyzet, hoszen mindenképpen hazamennék. (ennél sokkal gyakrabban)
“Nem akkor leszünk magabiztosak, ha mindig igazunk van, hanem akkor, ha nem félünk a tévedéstől”
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Eva10
- Látogató
Nekem azt mondta meg annak idejen a biztositasi ügynököm otthon, hogy lehet olcso biztositast kötni, jo is, amig nincs baj, de ha baj van, akkor nemigen fog fizetni.
Nekem itt amikor nekem tolatott valaki - szerencsere ferden, ugyhogy latni lehetett a serülesen, hogy ö volt a hibas, akkor meg a csereautot is kifizettek,illetve mivel nem kertem, adtak helyette penzt. Ezt a masik fel kötelezöje fizette. Nem hiszem, hogy a te annakidejen között kötelezöd ilyen galans lenne, ha fizetni kell, akkor pedig te fizethetned ezeket a költsegeket.
Ja, es is B10-ben voltam.
szia:
Eva
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- DECOTEXT
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
No comment! Én 36 éve vezetek balesetmentesen. és számit! A lehetö legalacsonyabb minimumon vagyok! Ha kezdö autóvezetö vagy akkor értehtö...... Friss jogsival nem csodálom, hogy lenyúlnak!peteratde írta: Otthon az éves kötelezőm (B10) 14 000 Ft! Itt valamivel több, mint 600 euró, pedig 7 évet beszámítottak az otthoni balesetmentes vezetésemből.
DCT
Kérjük, hogy Belépés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!