Gazdaságos autó, olcsó fenntartás
- DECOTEXT
- Témaindító
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Elismerem! Sőt! Egy nagy különbség azért van. Én autóról beszéltem nem játékszerről! Volt egy hétig nálunk egy ilyen hybrid toyota! Hát szép szép, surran a városban, hangja sincs, csak nekünk ez nem jó, mert én a mienkkel 8,5-9 óra alatt otthon vagyok -1200 km-, (miközben meg van pakolva mint egy málhás ló) 6,5 literes dizel fogysztással! Te meddig zümmögsz az 1400-as benzinfalóval? (Mert ugye azt tudod, hogy ez a szuper fogysztás csak szépre kalkulálás, mert hosszútávon -autópályán- szivás van, ha nincs elektromos meghajtásod!) Nekünk egy autóban sok hely kell, kényelmes és gyors legyen, ez a lényege egy gépkocsinak! Ha takarékoskodni akarok akkor sétálni megyek!attesz86 írta: Tehát a németországi prius ugyanannyiba fáj, mint a magyar, tehát ez sem mindig igaz, amit írsz. Kicsit elfogultnak tűnsz.
Továbbra sem vagyok meggyőződve arról, hogy azonos tipusú kocsinál, a vételtől, a tartáson keresztül, az eladásig, Mo.-on olcsóbb ez! Én továbbra is tanácsolom mindenkinek, hogy ha kijön, vegyen itt autót, mert ez hosszútávon kedvezőbb! Természetesen ha valaki a szülők kocsiját használja itt, s nem fizet sehol semmit az olcsóbb!
DCT
- attesz86
- Nem elérhető
- New Member
- Hozzászólások: 18
- Köszönetek: 6
Én autóról beszéltem nem játékszerről! Volt egy hétig nálunk egy ilyen hybrid toyota! Hát szép szép, surran a városban, hangja sincs, csak nekünk ez nem jó, mert én a mienkkel 8,5-9 óra alatt otthon vagyok -1200 km-, (miközben meg van pakolva mint egy málhás ló) 6,5 literes dizel fogysztással! Te meddig zümmögsz az 1400-as benzinfalóval? (Mert ugye azt tudod, hogy ez a szuper fogysztás csak szépre kalkulálás, mert hosszútávon -autópályán- szivás van, ha nincs elektromos meghajtásod!) Nekünk egy autóban sok hely kell, kényelmes és gyors legyen, ez a lényege egy gépkocsinak! Ha takarékoskodni akarok akkor sétálni megyek!
Igen, ezt valoszinuleg azert gondolod igy, mert csak 1 hetet volt nalad, es fogalmad sincsen rola. Masfelol en is mondhatnam, hogy uriember benzinessel jar, a dizelt hasznaljak a teherautok - de nem süllyedek ide le
Mert ugye azt tudod, hogy ez a szuper fogysztás csak szépre kalkulálás, mert hosszútávon -autópályán- szivás van, ha nincs elektromos meghajtásod!)
Tudom 4 szemellyel, csomaggal, teli gumival ,130-as atlaggal 5.5l-es atlagot csinaltam husvetkor autopalyan, volt meg havas eso is, plusz a hegyek az alpokban. Fouton kb 4.2-es atlagot csinalok, klimaval. Eddigi maximum Balaton deli part 40 fokban, 2 fo klimaval, 3.8l. Cserebe sokkal kisebb az ado, kevesebb a szervizkoltseg, es kisebb a legszennyezes is. 2 fonek akkora hely van benne, hogy 3 biciklit berakok a csomagterbe, ha lehajtom a hatso uleseket, tehat kb. atalakitom kombira. Teny, hogy egy 5 fos csaladnak kicsi lenne, de egy tetoboxszal ez is athidalhato.
Ha takarékoskodni akarok akkor sétálni megyek!
Ebben egyetertunk
- DECOTEXT
- Témaindító
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Nos, azért egy kicsit furcsa ez, mert ehez a 130 átlaghoz nem keveset kell 180-al menned ( priussal ??) Ehez jön ugyebár a a 130 max. Ausztriában, a 90 kmh a magyar utakon. Nos, ha még mindenhol túlléped a megengedett sebességet, akkor is nhéz ez egy ilyen kismotorú kocsival, mert közel szétesik annyira pörög. Ja, és ugyan akkor egy szünetet sem csináltál. Szerintem ennek számolj utána. A fogysztás az stimmel biztosan, de akkor számold már ezt ki a megmozgatott súlyra és hát nem áratna az ilyen "szuper fogysztást" ha köbcentire számolnád ki. Te 1400 ccm-el 5,5 liter szupert én 2225 ccm 6,6 liter dizelt. (Ugye azt tudod, hogy a dizel olcsóbb literenként?)attesz86 írta: 130-as atlaggal !
(0,39285 liter / 100 ccm nálad ) >> (nálam meg 0,29662 liter/100 ccm)
Azt most inkább nem emlitem, hogy a kombiba fér is valami mert végleg zokon veszed!)
Jó nagyot takarékoskodtál! Magyar számolási trükk ugye?
DCT
- mahlzeit
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Hozzászólások: 1452
- Köszönetek: 604
Komolyan mondom, hogy miota hozzaszolsz auto temaban, olyan szinten negativ kep alakult ki bennem minden toyotarol, foleg az avensisrol, hogy az eletben be nem ulok egy olyanba:)DECOTEXT írta:
Nos, azért egy kicsit furcsa ez, mert ehez a 130 átlaghoz nem keveset kell 180-al menned ( priussal ??) Ehez jön ugyebár a a 130 max. Ausztriában, a 90 kmh a magyar utakon. Nos, ha még mindenhol túlléped a megengedett sebességet, akkor is nhéz ez egy ilyen kismotorú kocsival, mert közel szétesik annyira pörög. Ja, és ugyan akkor egy szünetet sem csináltál. Szerintem ennek számolj utána. A fogysztás az stimmel biztosan, de akkor számold már ezt ki a megmozgatott súlyra és hát nem áratna az ilyen "szuper fogysztást" ha köbcentire számolnád ki. Te 1400 ccm-el 5,5 liter szupert én 2225 ccm 6,6 liter dizelt. (Ugye azt tudod, hogy a dizel olcsóbb literenként?)attesz86 írta: 130-as atlaggal !
(0,39285 liter / 100 ccm nálad ) >> (nálam meg 0,29662 liter/100 ccm)
Azt most inkább nem emlitem, hogy a kombiba fér is valami mert végleg zokon veszed!)
Jó nagyot takarékoskodtál! Magyar számolási trükk ugye?
- DECOTEXT
- Témaindító
- Nem elérhető
- Platinum Member
- Messziröl jött ember túl késön ér ide!
- Hozzászólások: 5301
- Köszönetek: 1407
Ne lövöldözz célzás nélkül, cáfolj meg!mahlzeit írta: Komolyan mondom, hogy miota hozzaszolsz auto temaban, olyan szinten negativ kep alakult ki bennem minden toyotarol, foleg az avensisrol, hogy az eletben be nem ulok egy olyanba)
Én állítom, hogy egy nagyobb kocsi ami dizel mindent beszámítva (biztositás, terhelhetőség, volumen, idő, stb) kilóméterenként sokkal olcsóbb mint egy kis kocsi! (Igaz én minimumon vagyok a bonusz számitásnál!) Nekünk volt egy nissan micránk. (1200 ccm butális 65 PS) 6 litert evett szuperből! Hol van ez arányaiban egy 2225 ccm es 6,6 literes fogyasztású (177 PS 400 nm-es meghajó erejű) diezel avesishez? (Egy Golf GTI 350 nm!! >> A kesseli emelkedőnél csak a hátsó lámpámat látja az ilyen!!) Sem pakolni, sem menni, sem kényelmesen utazni, sem semmit nem lehet egy ilyen kis kocsival csinálni, csak a szomszédos Realba vagy Aldiba bevásárolni menni, de ne sokat, mert nincs csomagtartója.... Hasonló a Prius is! Aztán ha a megmozgatott terhelt súlyt nézed a fogyasztás viszonyában, akkor Te lennél az első aki a nissánt a szakadékba tolná! Már pedig nem a liter számit, hanem az, hogy ezért mit kapsz cserébe! Liter / súly / idő. S itt most még a kényelmet nem is emlitem, mert én 1200 km után sem vagyok fáradt amikor otthon kiszállok a kocsiból....
DCT
- attesz86
- Nem elérhető
- New Member
- Hozzászólások: 18
- Köszönetek: 6
Nos, azért egy kicsit furcsa ez, mert ehez a 130 átlaghoz nem keveset kell 180-al menned ( priussal ??) Ehez jön ugyebár a a 130 max. Ausztriában, a 90 kmh a magyar utakon. Nos, ha még mindenhol túlléped a megengedett sebességet, akkor is nhéz ez egy ilyen kismotorú kocsival, mert közel szétesik annyira pörög. Ja, és ugyan akkor egy szünetet sem csináltál. Szerintem ennek számolj utána. A fogysztás az stimmel biztosan, de akkor számold már ezt ki a megmozgatott súlyra és hát nem áratna az ilyen "szuper fogysztást" ha köbcentire számolnád ki. Te 1400 ccm-el 5,5 liter szupert én 2225 ccm 6,6 liter dizelt. (Ugye azt tudod, hogy a dizel olcsóbb literenként?)
(0,39285 liter / 100 ccm nálad ) >> (nálam meg 0,29662 liter/100 ccm)
Azt most inkább nem emlitem, hogy a kombiba fér is valami mert végleg zokon veszed!)
Jó nagyot takarékoskodtál! Magyar számolási trükk ugye?
Na vegul csak megtalaltam az athelyezett irasomat.
A 130-as atlag termeszetesen az autopalyara vonatkozik, ami azt jelenti, hogy ahol lehet csapatni Nemetorszagban tobb, a korlatozasoknal kevesebb. De ez talan nem is tul lenyeges, en nem vennek masik autot csak azert, mert fel oraval elobb hazaernek vele.
Visszaterve a motorra, 1500ccm-rol beszelunk egyebkent, es a meredekebb alpoki emelkedokon kivul nem porog, ugyanolyan halk mint varosban 50nel.
A "megmozgatott suly" inkabb tomeg, es szep is lenne, ha egy feltoltott dizel motor fajlagos fogyasztasa nagyobb lenne egy benzinesenel de mivel amit te megerzel es kifizetsz, az a teljes fogyasztas, ezert szerintem teljesen irrelevans, hogy mennyi is ez.
Gondolom a vezetesi elmenye egy 130-140 LE-s TDI-nek (vagy D-4D nem tudom) sokkal jobb, mint a Priusnak - mar akit ez erdekel. Igaz elismerem, hogy a Toyota D-4D-s modelljei eleg jol fogyasztanak es alacsony a szennyezesuk is.
Tenyleg? Mik vannak! En meg mar azt hittem, nem fer be semmiAzt most inkább nem emlitem, hogy a kombiba fér is valami mert végleg zokon veszed!
Jo, de akkor hol van a Te nemet szamolasi trukkod? Akkor most a tied kevesebbet fogyaszt? Akkor az, hogy en egy hasonlo kategoriaju barmilyen autohoz kepest eves szinten 4-500E-t sporolok csak a benzinen, az veszteseg vegulis? Vagy hogy pl. 150ezer km-enkent cserelek fekpofat, nincs valto, se finomporszuro, injektor stb., ezek sem koltsegek?Jó nagyot takarékoskodtál! Magyar számolási trükk ugye?