Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Több
11 éve 7 hónapja #30301 Írta: attesz86
attesz86 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

A prius automata valtoja sokkal egyszerubb, mint egy fokozatos manualis, en erre ertettem, nem tudom te mit ertettel. Nincs nagyon kopas, nincs kupplung - ezek is koltsegek hosszu tavon!

"A fékkel az intelligens fékszervórendszer miatt valóban kevesebbet kell foglalkozni, de szerintem nem lövök mellé nagyon, ha azt mondom ezt is csak hallottad valahonnan és még sosem cserélted."

A fek a generatoror fekezes miatt kopik kevesebbet, es igen, ezt is csak ugy hallottam, prius tulajoktol. Eddig megbizhato forrasnak tartottam, de ugy tunik, te nagyon okos vagy, ugyhogy elkezdek most jol ketelkedni :)

"Neked van türelmed kivárni, míg odaérsz valahová, nem hordasz annyi csomagot, nem érdekel a vezetési élmény, környezetkímélő az autód, mikor áll..."
Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy meg mindig nem eleg olcso a benzin :) nyomd a gazd amig tudod, nem hiszem hogy sokaig fog ez meg tartani...

"A kisebb szervízköltségek meg az első meghibásodásig igazak." Egy benzines auto kotelezo szervizei mindig olcsobbak, mint a dizeleke, ha nem is nagy mertekben. En erre utaltam foleg. Egy suzuki olcsobb, igazad van! Egyebkent az akkucsomagon es a spec valton kivul semmi plusz nincs egy priusban, elegge egyszeru szerkezet, szoval nem hinnem hogy dragabb lenne egy feltoltos dizelnel a szerelese, meg nagyobb hiba eseten sem - persze a hibatol fugg.
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30303 Írta: attesz86
attesz86 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

sleepygti írta: Ahhoz pedig, hogy alsóhangon is 40-50000 km/ éves autózáshoz egy ilyen motorizáltságú autót választottál külön gratulálok (vagy a te számolásodban akad némi hiba...)


Erdekes, vannak ezen a forumon ilyen latnok jellegu emberek, akik 2 poszt alapjan megmondjak, hany km-t megyek egy evben. A lottoszamokat is tudod? Elkuldod privibe' ? :woohoo:

Ezt figyuzd: 500E-s a sporolasom a benzinen egy evben, feltetelezve, hogy 2l/100 km -el kevesebb a fogyasztas mas autohoz kepest, 1.5e a benzin litere, azaz mondjuk 3euro/100km: 500/3=166, 166*100km=16.600km évente! Egyébként a benzin ennél általában drágább, illetve a hosszútávú áltag fogyasztás (város, pálya, országút, rövidtáv stb) 5l/100km, tehát még kevesebb futás alatt megvan az 500euróm a benzinen (az 500e példa, csak az arányok kedvéért).

Tudom, hogy itt vannak sokan, akiknek ez nem pénz. A számítást azoknak ajánlom, akiknek igen :wasntme:
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30304 Írta: attesz86
attesz86 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Miklós írta:

Gondolom a vezetesi elmenye egy 130-140 LE-s TDI-nek (vagy D-4D nem tudom) sokkal jobb, mint a Priusnak - mar akit ez erdekel.

Vezetési élmény egy középkategóriás, dízel családi kombinál ???? :) :) :) :)


:laugh: hidd el, a Priushoz képest egy versenyautó az a 170lovas kombi, ezt nem vitatja senki! Komolyabb vezetési élményű autót sajnos még nem vezettem, bár érdekel, de valahogy az elveimmel szemben áll. Durva, hogy közben meg felsőkategóriás autókat gyártó cégeknek végzek fejlesztéseket...

Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30305 Írta: attesz86
attesz86 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

kfz írta: Attesz86! Ezt a kretén beszólást hogy gázolajjal járjanak a teherautók felejtsd el gyorsan...mikor szaros kölök voltam Én is hasonló baromságokat nyomattam. Hogy még nem volt pénzed normális gázolajos verdára az nem azt jelenti, hogy az "úriemberek" ( :laugh: :laugh: :laugh: ) benzinessel járnak.
Az úriemberek nem kezdenek fikázni...maradjunk ennyiben.
Ezt a baromi nagy költségtakarékoskodásodat meg csak körbe tudom röhögni...majd jön a kis nyilvántartott bűnöződnek (prius) az elektromos nyűgje, meg az akku cseréje, meg bármi baja....megnézném az arcod a fizetésnél. Eléggé japános lesz majd...amolyan citromfej B)
Aztán, majd ha kiszámolod az értékvesztést ,a szerviz költséget rájössz, hogy bele és felültél egy agyonreklámozott baromságba. A prius pont olyan vicce az autóiparnak mint a smart vagy a newbeetle, esetleg a Fiat Multipla. HA megvetted, hát egészségedre...majd villoghatsz mint a multiplások a szembejövő másik multiplásnak..."Te is ekkora balfék vagy"
Tudod barátom a benzines és a gázolajos verdák közt ma már szinte semmi különbség...de a hybrid az egy vicc...pont mint egy transzvesztita. Se nem fiú, se nem lány...csak néhány perverz izgul miatta.
Amíg a konkrét elektromos hajtást nem engedi az olajlobby addig csak ilyen babakocsikkal rohangásztok és még osztjátok is az észt....egy Audi A4 1.9 pdtdi pont ezeket a fogyasztási adatokat produkálja chippelés után, mint a totojád. Elmegyek melletted, kiröhöglek és a végén majd szipogva azt mondod: "bunkó vagyok mert diesel Audiban pöffeszkedem" .Pedig feléből javíttatom, jó ránézni és kényelmes vele utazni....
De hát vettél egy halálra reklámozott távol-keleti szörnyszülöttet, csúnya is, lassú is , veszti is az értékét rendesen, drága is az alkatrész és a szerviz...de a tiéd!!

Uraim! Bárki is említette nektek, elmondanám, hogy a férfi nem úgy születik, hogy alapból ért az autókhoz....rengeteg tapasztalat és szívás kell, hogy egyáltalán meg merj szólalni a témában!!!!!!
Mindenki örüljön a vásárlásának....de ne próbálja a nagyérdeműt győzködni. Értelmetlen.... :wait:
(főleg ne autós újságok cikkei alapján)


Hu, akkor ki is a kreten? Es ha esetleg jobban elolvasod amit irtam (szovegertes, altalanos iskola), irtam is, hogy NEM mondom ezt a dizeles/benzines baromsagot. Az autogepesz kollegak hasznaltak ezt, de en soha nem is osztottam ezt a velemenyt - foleg hogy egy dizel motor jobb hatasfoku is.

Viszont akkor neked rengeteg tapasztalatod van, es sokat szivtal, hogy egyaltalan meg mertel szolalni a temaban? :laugh: Ez nem egy forum, ahol el lehet mondani a velemenyeket? Valoszinuleg nem erted, mi Decotext-el probaljuk egymas szempontjait megerteni vitan keresztul (en legalabbis ezt teszem, o nem tudom), es en senkit nem akarok meggyozni a hibridrol - ellentetben veled, aki jopar soron keresztul fikazod le az autot. Te lattad azt, hogy en valahol lefikazom ennyire az Audidat? Tudod, a hozzaertes es az uriemberseg itt kezdodik: nem fikazunk olyat, amihez nem ertunk, foleg ugy, hogy komoly technikakrol beszelunk mindket esetben.

Ez az egesz egyebkent valahol oda vezet, hogy mindket autotipusnak van elonye es hatranya, mindenki a sajat autojat vedi es a tobbi szar, aztan a vegen kiderul, hogy senkinek sincs igaza, es a bicikli a menő :lol:
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30306 Írta: Miklós
Miklós válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

hidd el, a Priushoz képest egy versenyautó az a 170lovas kombi, ezt nem vitatja senki!

A toyota autói önmagukban nem a vezetési élményükről híresek, az hogy valami gyors, csak egy dolog.

Durva, hogy közben meg felsőkategóriás autókat gyártó cégeknek végzek fejlesztéseket...

A sok csuklás között tudsz aludni ?? :) :) :) :) :)
Na, vissza az alapokhoz.
Ami gazdaságos és olcsó, nem biztos, hogy nagy, és főleg nem biztos, hogy dízel. És itt jön le az, hogy nincs két egyforma ember, tehát már a topic címének értelmezése sem lesz egyértelmű. Kinek mi a gazdaságos, és kinek mi az olcsó. Mire kell az autó ??? Egy személynek - több személynek; városon belül dolgozni / vásárolni - hosszú utakra; stb.stb.stb.
Az igénybevételtől függően más és más a gazdaságos autó fogalma. A fenntartás meg ugye ennek függvénye.
És akkor lehet vitázni, de boritékoltan nem lesz két egyforma vélemény.
És hát ugye még nem beszéltünk az egoról.......

"Én elszabtam, te elszabtad, ő elszabta, mi elszabtuk;
ha elszabtuk, hát elszabtuk, utólag már szabhatjuk. - Hofi Géza
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30307 Írta: attesz86
attesz86 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

A toyota autói önmagukban nem a vezetési élményükről híresek, az hogy valami gyors, csak egy dolog.

Ja, ez igaz!

A sok csuklás között tudsz aludni ?? :) :) :) :) :)

Egyebkent foleg aerodinamika es akkusztika a terulet, ahol dolgozom, szoval pl. elektronika es motor teruleten eleg suger vagyok :dry:

Ami gazdaságos és olcsó, nem biztos, hogy nagy, és főleg nem biztos, hogy dízel. És itt jön le az, hogy nincs két egyforma ember, tehát már a topik címének értelmezése sem lesz egyértelmű. Kinek mi a gazdaságos, és kinek mi az olcsó. Mire kell az autó ??? Egy személynek - több személynek; városon belül dolgozni / vásárolni - hosszú utakra; stb.stb.stb.
Az igénybevételtől függően más és más a gazdaságos autó fogalma. A fenntartás meg ugye ennek függvénye.
És akkor lehet vitázni, de boritékoltan nem lesz két egyforma vélemény.
És hát ugye még nem beszéltünk az egoról.......


Pont ezert irtam az elobb, hogy ez egy ilyen "endless" vita, mindenki azt a par autot vedi, amije eddig volt, a tobbi meg ezert meg azert szar - neki! Akinek fontos, hogy "az emelkedon a hatso lampajat nezzek", vagy "korberohogje a masikat, amikor megelozi", vegyen olyan autot. Ha neki ez az igenye, ezen belul is lehet gazdasagossagot definialni: loero/fogyasztas arany ezeknel az autoknal jobb, mint a kisebb benzinesnel, tehat Neki ez gazdasagosabb, es lehet, hogy neki ezt jelenti az olcso! Ha nagy a csalad, csak autopalyan megyek, gyorsan haza akarok erni, sok a cucc: diesel kombi, senki nem vitatja.
En csak azon dobbentem le, hogy milyen fogadtatasa volt annak, hogy en Priust hasznalok :blink:
Téma zárolva.