Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Több
11 éve 7 hónapja #30340 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Ha mar gazdasagossag. En sokat agyaltam az ugyon. Ki kell talalni egy "uzleti tervet" es ahhoz megtalalni a megfelelo autot. A havi koltseget ugy kell nezni, hogy a teljes uzembentartasi ido alatti koltseg visszaosztva es persze kalkulalva kicsit a kamatkisesekkel, minth abankban maradt volna a suska. Ha van hitel akkor a hitel koltsege is. Nyilvan sok koltseg csak nagyjabol tervezheto. Ha visszaszamoljuk akkor nem annyira meglepo, de a nagy koltseg nem az uzemanyag. (Bar ha valaki evi 200e km-t megy akkor mar az)
En evi 20-25ekm hasznalatra szamolgattam. Nyilvan az auto valasztast a hol hasznalom foleg, hany emberrel, mi a minimalis meret szulkseglet, mi az amit megengedhetek. Kell e benzines v. dizel inkabb..
Varosban szaladgalos autonak teljesen felesleges egy nagydizel, autopalyas hasznalatnal meg sok Mo.-i hazauttal meg egyertelmuen kell egy nagyobb meretu auto es inkabb dizel.
A nagy koltseg az mindig az amortizacio, az auto kb. 3evente veszit 50%-ot az ertekebol igy exponencialisan csokken az erte kaphato osszeg. Egy nagyobb autonal, nagyobb erteknel eleg jelentos az ertekvesztes. Mondjuk egy 30e-t ero uj auto, 6 eves kb. 7e, ami 21e EUR bukta 6 ev alatt. Azaz havi 300EUR az auto ertekvesztese. Ehhez ha meg egy kis kieso kamatot is szamol az ember, akkor foghatja az ember a fejet!:) Ehhez kepest, hogy havi atlag 80EUR vagy 120EUR a benzinkoltseg, mar nem egy nagy dolog.:)
Gyakorlatilag azt kell eldontenie mindenkinek, hogy hol van az a beszallasi pont egy auto eleteben amit neki megeri kifinanszirozni. Ez nagyon nagyban fugg a tervezett hasznalati idotol es celtol. Csinalni kell egy tablazatot es osszeirni mindent! Hasznalt autonal nyilvan ami kiszamithatatlan az a szervizkoltseg, marmint a nem tervezett szervizek. A tervezett szervizek egy uj autonal is ugyanugy nem keves. De egy hasznalt dizelnel ha a turbo betojik az barmilyen autonal 2000EUR-tol indul a javitas:)
Szoval ez a szamok mit mutatnak?? Na az mindenkinel mas lesz:)

En amugy luzer vagyok az autokhoz muszakilag, de szerencsere kfz-tol kaptam jo tanacsokat:) En gazdasagilag kozelitettem meg az autovalasztast, meg volt egy kis Mercedes preferencia:) Ami egyebkent a premiumok fele dontheti esetleg a kerdest, hasznalt autoknal, az az, hogy egyedul a BMW es a Mercedes ad komolyabb 2 eves (utana evente meghosszabithato, kb. evi 400-600EUR), teljes koru hasznalt auto garit, egy akar 5-6eves autora is. Uj autonal nem tudom mit vennek, nalam a lelektani hatar egy max 3eves also-kozep meretu (nemet es nem magyar szemmel nezve a meretet:) ) auto indulo koltsege volt. Meg ez a minimum meret amivel elindulok 1200km-re biztonsagi es pakolhatosagi szempontokbol..
Téma zárolva.
  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép Témaindító
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
11 éve 7 hónapja #30341 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

mahlzeit írta: Ha mar gazdasagossag. En sokat agyaltam az ugyon. Ki kell talalni egy "uzleti tervet" es ahhoz megtalalni a megfelelo autot. A havi koltseget ugy kell nezni, hogy a teljes uzembentartasi ido alatti koltseg visszaosztva es persze kalkulalva kicsit a kamatkisesekkel, minth abankban maradt volna a suska. Ha van hitel akkor a hitel koltsege is. Nyilvan sok koltseg csak nagyjabol tervezheto. Ha visszaszamoljuk akkor nem annyira meglepo, de a nagy koltseg nem az uzemanyag. (Bar ha valaki evi 200e km-t megy akkor mar az)
En evi 20-25ekm hasznalatra szamolgattam. Nyilvan az auto valasztast a hol hasznalom foleg, hany emberrel, mi a minimalis meret szulkseglet, mi az amit megengedhetek. Kell e benzines v. dizel inkabb..
Varosban szaladgalos autonak teljesen felesleges egy nagydizel, autopalyas hasznalatnal meg sok Mo.-i hazauttal meg egyertelmuen kell egy nagyobb meretu auto es inkabb dizel.
..

Szépen levezetted, sok igazságod vagyon, de azért alapból egy kicsit sántít a dolog! Most képzeld el, hogy van egy négytagú család, egy halom kacattal akik évente 4x is hazautaznak egy "drága értékvesző" kocsival.(Sőt bejárják Európát is ezzel a "qrvadrága" kocsival.) Most ez a család ugyan ezt nem ilyennel tenné, hanem mondjuk vonattal netán repülővel és vonattal! Szerinted hol állnának meg költségben, az általad felhozott 300 eurós értékvesztéssel szemben? (Négy felnőttről van szó!)
:chuckle: ...

(Azt inkább nem is merem elmliteni, hogy sem a DR sem a MÁV nem tudja a menetrendet betartani, s bizony nem egyszer van probléma a "levegőben is". Ehez tehát lényegesen nagyobb költséghez, egy irgalmatlan várakozási együttható is jön azzal együtt, hogy hülyére cipekedi magát az ember. (Jó, néha az ember beleszalad egy torlódásba is, ez igaz.)

DCT
Mellékletek:
Téma zárolva.
  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép Témaindító
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
11 éve 7 hónapja #30342 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Pardon, nem DR (Deutsche Reichsbahn) hanem DB (Deutsche Bundesbahn)!

DCT
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30345 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

DECOTEXT írta: Ma megrendeltük az új avensist. Szállitás idő 2,5 hónap.
Messze veri a "Preis-Leistung Verhaelnis" a BRD-ben
a kapható, hasnoló kategóriájú kombi kocsikat! (Executive)



PS: egyébként a nejemet megkérdeztem és 357 eurót
fizetünk / év, a biztositásra! 2,2 D-CAT Avemsis 177 PS.
Én nem tudom, hogy akik 500-600 euróról beszéltek
mennyit törik a kocsikat, hogy ilyen drágán kapják!

A téma nálam kifújt, mert az adatok magukért beszélnek!

Es hol rendelted meg? Annal a cegnel(eknel) akiket anno linkeltel? (30-40% kedvezmenyek) vagy Toyota kereskedotol?
Téma zárolva.
  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép Témaindító
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
11 éve 7 hónapja #30346 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

mahlzeit írta: Es hol rendelted meg? Annal a cegnel(eknel) akiket anno linkeltel? (30-40% kedvezmenyek) vagy Toyota kereskedotol?

Toyota kereskedőnél. Annak ellenére, hogy tüzetesen tanulmányoztuk és utána néztünk a 12neuwagen.de cégnek, nagyon bizalmatlanok vagyunk és nem náluk rendeltük. S most kapaszkodj meg. Ugyan azzal a exekutive konfigurációval a végső ár között 560 euró van, de ez a kereskedő itt van 40 km-re a szomszédban. Ettől van a mostani kocsi is. Listaáron (bárhol, a toyota.de-n is) 35700 (+-350) az ára. Mivel ma valamilyen új kocsit vezettek be a toyotánál (valamilyen kis dzsip vagy mi) minden kedvezményes volt. A vége 28.552,75 euron! Mi is alig hittük, de ennyi! Igaz KP. nincs hitel rajta mert azzal (most a toyota bakn 2,2%-os akamtot szmol) 32 ezer lenne! (Lichtpacket, matallakk, szőnygek, az árban) Lehet, hogy nevetséges és piti dolog, de egy ebédet is adtak.... az "ünnep" alkalmából.

DCT
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30348 Írta: mahlzeit
mahlzeit válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

DECOTEXT írta:

mahlzeit írta: Ha mar gazdasagossag. En sokat agyaltam az ugyon. Ki kell talalni egy "uzleti tervet" es ahhoz megtalalni a megfelelo autot. A havi koltseget ugy kell nezni, hogy a teljes uzembentartasi ido alatti koltseg visszaosztva es persze kalkulalva kicsit a kamatkisesekkel, minth abankban maradt volna a suska. Ha van hitel akkor a hitel koltsege is. Nyilvan sok koltseg csak nagyjabol tervezheto. Ha visszaszamoljuk akkor nem annyira meglepo, de a nagy koltseg nem az uzemanyag. (Bar ha valaki evi 200e km-t megy akkor mar az)
En evi 20-25ekm hasznalatra szamolgattam. Nyilvan az auto valasztast a hol hasznalom foleg, hany emberrel, mi a minimalis meret szulkseglet, mi az amit megengedhetek. Kell e benzines v. dizel inkabb..
Varosban szaladgalos autonak teljesen felesleges egy nagydizel, autopalyas hasznalatnal meg sok Mo.-i hazauttal meg egyertelmuen kell egy nagyobb meretu auto es inkabb dizel.
..

Szépen levezetted, sok igazságod vagyon, de azért alapból egy kicsit sántít a dolog! Most képzeld el, hogy van egy négytagú család, egy halom kacattal akik évente 4x is hazautaznak egy "drága értékvesző" kocsival.(Sőt bejárják Európát is ezzel a "qrvadrága" kocsival.) Most ez a család ugyan ezt nem ilyennel tenné, hanem mondjuk vonattal netán repülővel és vonattal! Szerinted hol állnának meg költségben, az általad felhozott 300 eurós értékvesztéssel szemben? (Négy felnőttről van szó!)
:chuckle: ...

(Azt inkább nem is merem elmliteni, hogy sem a DR sem a MÁV nem tudja a menetrendet betartani, s bizony nem egyszer van probléma a "levegőben is". Ehez tehát lényegesen nagyobb költséghez, egy irgalmatlan várakozási együttható is jön azzal együtt, hogy hülyére cipekedi magát az ember. (Jó, néha az ember beleszalad egy torlódásba is, ez igaz.)

Az, hogy milyen alternativak vannak es az mennyibe kerul az az "uzleti terved" resze. Mivel nalunk a kopcsihasznalat km-einak 70% kb a BRD-Mo hazaut es Mo-i hasznalat, ezert nyilvan kiszamoltam mennyibe faj mindez repulovel, taxival, berautoval etc..
A mi esetunkre, hangsulyozom ez az en konkret peldam, a legolcsobb a berauto-repulo kombinacio volt:)(Mivel nem hasznalom napi szinten az autot csak max heti es van lehetosegem erosen kedvezmenyes berautokhoz, ezert az volt a legolcsobb.) De az idotenyezot is figyelembe veve (repjegy nem akkor "olcso" mikor te akarod mar nyilvan az auto kerult elso helyre.
(De lehet mar tulspirazom ezeket a kalkulaciokat:) )
Téma zárolva.