Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép Témaindító
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
11 éve 7 hónapja #30294 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

attesz86 írta: Jo, de akkor hol van a Te nemet szamolasi trukkod? Akkor most a tied kevesebbet fogyaszt? Akkor az, hogy en egy hasonlo kategoriaju barmilyen autohoz kepest eves szinten 4-500E-t sporolok csak a benzinen, az veszteseg vegulis? Vagy hogy pl. 150ezer km-enkent cserelek fekpofat, nincs valto, se finomporszuro, injektor stb., ezek sem koltsegek?

Természetesen a kocsi ára (pl ha új), jóval magasabb, de szeretném felhivni a kedves figyelmedet a topic cimére: "Gazdaságos autó, olcsó fenntartás". Nem olcsón vett autókról beszélgetünk! Egyébként szerintem az üzembetartás ezt messze kompenzálja, legalább is nálam. Most már 175 ezer van benne (8. éves), de eddigi kültségek amit direkt a kocsira forditottunk az: TÜV (müszaki), fékbetétek, gumik, olaj és légszürö csere. Ennyi. Soha semmi baja nem volt! Azért ez nem mindegy. (Ja, és ha nem hajtom, akkor volt már 5,8 literes fogysztásom is, persze akkor csak 130-al megyek hosszútára no de 177 paci van benne!)Beismerem azonban, hogy ez nálam 6,6-7 liter mert nem járok lassan, de ez ugyebár szubjektiv dolog s tölem függ!!)

Hiába na, 5 ember csomagokkal utazhat egy ilyen kocsival!
Ez nálnuk nyomós indok, mert nem egyszer utazunk igy!
Egy vagy két embernek valóban lehet egy Prius is elég nagy,
ha nem is feltétlenül olyan gazdaságos, ahogy azt reklámozzák!

DCT
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30295 Írta: sleepygti
sleepygti válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Legalább olyanokkal ne példálózz, amihez nem értesz.... Prius váltó meg injektor nélkül? :laugh: a "finomporszűrőről" meg ne is vitatkozzunk...
A fékkel az intelligens fékszervórendszer miatt valóban kevesebbet kell foglalkozni, de szerintem nem lövök mellé nagyon, ha azt mondom ezt is csak hallottad valahonnan és még sosem cserélted.

Neked van türelmed kivárni, míg odaérsz valahová, nem hordasz annyi csomagot, nem érdekel a vezetési élmény, környezetkímélő az autód, mikor áll...
A kisebb szervízköltségek meg az első meghibásodásig igazak.
Ettől még a Prius is egy szerethető kocsi lehet, ahogy a spenót is egészséges, finom és tápláló egyeseknek.
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30296 Írta: sleepygti
sleepygti válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Ahhoz pedig, hogy alsóhangon is 40-50000 km/ éves autózáshoz egy ilyen motorizáltságú autót választottál külön gratulálok (vagy a te számolásodban akad némi hiba...)
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30297 Írta: Miklós
Miklós válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Én állítom, hogy egy nagyobb kocsi ami dizel mindent beszámítva (biztositás, terhelhetőség, volumen, idő, stb) kilóméterenként sokkal olcsóbb mint egy kis kocsi!

Erősen félre vagy tájékozódva :) :) :)
Alapfelállás ugye, hogy dízel van kisebb autóban is, nem a nagy kaszni privilégiuma a dízel motor. Sok más mellett - csak hogy a Toyotánál maradjunk - lásd. pl Corolla / Auris 1.4 D4d. Nem nézek utána, de saját tapasztalatom szerint az ún Golf kategóriás kombik és az eggyel nagyobb kategóriások között térfogatban nincs nagy különbség. Főleg mióta divatba jött a sportkombi stílus.
Üzemeltetési költségnél alapfeltétel tudni, hogy mennyi időre/kilóméterre szeretnéd az adott autót használni. Ha van lehetőséged a drágább hibák beállta előtt ( kb. 250.000 km ) cserélned autót, olcsóbb lehet a dízeled fenntartása, egyébként meg bukta.

Gondolom a vezetesi elmenye egy 130-140 LE-s TDI-nek (vagy D-4D nem tudom) sokkal jobb, mint a Priusnak - mar akit ez erdekel.

Vezetési élmény egy középkategóriás, dízel családi kombinál ???? :) :) :) :)

Na, egy hibrid Deconak: Porsche Panamera E-Hybrid

"Én elszabtam, te elszabtad, ő elszabta, mi elszabtuk;
ha elszabtuk, hát elszabtuk, utólag már szabhatjuk. - Hofi Géza
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30298 Írta: kfz
kfz válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Háátt ez Qva jó...nem voltam itt pár napig és tessék....két ciromfej imádó "szakember" egymásnak esik.

Attesz86! Ezt a kretén beszólást hogy gázolajjal járjanak a teherautók felejtsd el gyorsan...mikor szaros kölök voltam Én is hasonló baromságokat nyomattam. Hogy még nem volt pénzed normális gázolajos verdára az nem azt jelenti, hogy az "úriemberek" ( :laugh: :laugh: :laugh: ) benzinessel járnak.
Az úriemberek nem kezdenek fikázni...maradjunk ennyiben.
Ezt a baromi nagy költségtakarékoskodásodat meg csak körbe tudom röhögni...majd jön a kis nyilvántartott bűnöződnek (prius) az elektromos nyűgje, meg az akku cseréje, meg bármi baja....megnézném az arcod a fizetésnél. Eléggé japános lesz majd...amolyan citromfej B)
Aztán, majd ha kiszámolod az értékvesztést ,a szerviz költséget rájössz, hogy bele és felültél egy agyonreklámozott baromságba. A prius pont olyan vicce az autóiparnak mint a smart vagy a newbeetle, esetleg a Fiat Multipla. HA megvetted, hát egészségedre...majd villoghatsz mint a multiplások a szembejövő másik multiplásnak..."Te is ekkora balfék vagy"
Tudod barátom a benzines és a gázolajos verdák közt ma már szinte semmi különbség...de a hybrid az egy vicc...pont mint egy transzvesztita. Se nem fiú, se nem lány...csak néhány perverz izgul miatta.
Amíg a konkrét elektromos hajtást nem engedi az olajlobby addig csak ilyen babakocsikkal rohangásztok és még osztjátok is az észt....egy Audi A4 1.9 pdtdi pont ezeket a fogyasztási adatokat produkálja chippelés után, mint a totojád. Elmegyek melletted, kiröhöglek és a végén majd szipogva azt mondod: "bunkó vagyok mert diesel Audiban pöffeszkedem" .Pedig feléből javíttatom, jó ránézni és kényelmes vele utazni....
De hát vettél egy halálra reklámozott távol-keleti szörnyszülöttet, csúnya is, lassú is , veszti is az értékét rendesen, drága is az alkatrész és a szerviz...de a tiéd!!

DCT!

Már párszor elmondtam neked...örülj a totojádnak...de nem etalon! (ugye nem kell ismét részleteznem...)

Uraim! Bárki is említette nektek, elmondanám, hogy a férfi nem úgy születik, hogy alapból ért az autókhoz....rengeteg tapasztalat és szívás kell, hogy egyáltalán meg merj szólalni a témában!!!!!!
Mindenki örüljön a vásárlásának....de ne próbálja a nagyérdeműt győzködni. Értelmetlen.... :wait:
(főleg ne autós újságok cikkei alapján)

"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul...;-) "
Téma zárolva.
Több
11 éve 7 hónapja #30299 Írta: attesz86
attesz86 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

"Természetesen a kocsi ára (pl ha új), jóval magasabb, de szeretném felhivni a kedves figyelmedet a topic cimére: "Gazdaságos autó, olcsó fenntartás". Nem olcsón vett autókról beszélgetünk!' En nem beszeltem olcson vett autorol. Tudtommal egy uj prius dragabb mint a tobbi toyota, de javits ki, ha tevedek.

En nem vitatkozom azzal, hogy egy jo diesel is koltsegkimelo, sot, ha nem hibridem lenne, valszeg egy kisebb, 1.6-1.8 koruli TDI-t vennek, bar valoszinuleg az a plusz evi 300 euro a gepjarmuadoban itt (nalam legalabbis) pont behozna amit benzinen sporolok, tehat nemigen lennek elorebb.

"ha nem is feltétlenül olyan gazdaságos, ahogy azt reklámozzák!" igen, a reklamozott fogyasztas felett fogyaszt bo egy literrel, de a legtobb autonal ez igaz. az 1.6os benzines mazdank otthon laza 1.5-el eszik tobbet mint a gyari adat, nem szamit hogy vezetem...
Téma zárolva.