Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Több
11 éve 1 hónapja #30408 Írta: Tihike
Tihike válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Hali,
Nos még egyszer köszi mindenkinek a tanácsokat.
Kedves Dct, egyetértek, hogy az olcsó bizony sokszor drága, de az autót nem hosszútávra szeretnénk, mondhatni úgy is hogy egy eldobhatósra gondoltunk, a megszorítások is addig állnak fent, amíg egy keresetből kell megélni. Ha már mindenki dolgozik természetesen csere, talán akár új vagy majdnem új is jöhet, és persze nagyobb. Úgy hallottam típus, és ezen belül évjárat függő is hogy egy autó mennyire megbízható, vagy sem ezért gondoltam hogy lehet valaki tud ajánlani, hogy szerinte melyik a legmegbízhatóbb ebben az árkategóriában. Hát nekem eddig mindig csak valami hulladék jutott, amikkel persze mindig adódott valami előbb utóbb, persze ez Mo.-n nem volt gond, mert egy kicsit beolajoztam a kezem kidobtam a hibás alkatrészt, és bele a cserét, vagy megfoltoztam a kasznit, kipufogódobot, legrosszabb esetben a bontóból egy cseremotor, és gyí tovább. Gyanítom ebben az országban ez nem biztos hogy így működik és ezért érdekel melyik az a típus amelyikkel talán kevésbé biztos hogy befürdök. A dízel Lupó nem tudom mennyire kisvárosi autó a mérete alapján biztos, de mivel dízel városba rövid távokra nem igazán megfelelő (gondolom én) hosszútávon meg kicsi, de hát mi is jártunk ám kispolákkal sok száz kilométereket nem csak a lengyelek. Persze egyetértek hogy guruló koporsóval nem jó érzés furikázni, és utána nézek középkat.-ban is. Hogy a VW-vel mi a gond nem értem bár megérzésre én se ülnék bele bármelyikbe, csak egy kis utána kérdezgetés után, persze azt tudom hogy a régi típusaival a világból ki lehetett autózni. Ha lesz rá lé egy T5-be szívesen beleülnék majd, hacsak valaki le nem beszél róla. Szerencsére nem holnapra kell az autó, 3 hónap még a nyelvsuliból a családnak, úgy hogy szorgalmasan keresgélek addig, és még a lakásbérlést is el kell addig intézzem, amit szintén ki kéne fogni egy jót. Német kollégáim mondták, a tulaj begyűjti a makitól a jelentkezőket és válogat, én meg ráadásul még nem túl sokat beszélek németül, úgy hogy nem lesz egyszerű :), de hát akarat, és kitartás hozott idáig is és remélem tovább is. Ha olyanok is olvassák ezt az írást akik csak tervezik hogy kijönnek, én úgy tapasztaltam hogy ha valaki nem link, szorgalmasan végzi a feladatát nem pofázik vissza, ha valamit meg nem ért, azt megkérdezi, tehát hülyeséget nem csinál, akkor összejöhet. Én majdnem nulla nyelvtudással jöttem ide tavaly júniusban, és azóta az alapok már megvannak, tanultam könyvből, meg közben ragadt is. A német ha észreveszi, hogy nem csak a pénzért vagy itt hanem rendesen melózol, egy pár nap múlva szóba áll ám veled akár leereszkedik a te szintedre is kommunikálni. A nagyképűeket viszont nagyon utálják, és azok egyből a maul, vagy holtzkopf kategóriába esnek :) na erről ennyit, ha sikerül valami majd megírom. Ja és prosperusnak , hogy a kisebbségeket meg persze messziről elkerülöm.
üdv mindenkinek: Tihike
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Alex1992
Téma zárolva.
  • DECOTEXT
  • DECOTEXT profilkép Témaindító
  • Nem elérhető
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Messziröl jött ember túl késön ér ide!
Több
11 éve 1 hónapja #30413 Írta: DECOTEXT
DECOTEXT válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Tihike írta: HHogy a VW-vel mi a gond nem értem bár megérzésre én se ülnék bele bármelyikbe, csak egy kis utána kérdezgetés után, persze azt tudom hogy a régi típusaival a világból ki lehetett autózni. Ha lesz rá lé egy T5-be szívesen beleülnék majd, hacsak valaki le nem beszél róla.

A WV-nek egy nagy baja van! Németül úgy hivják hogy "Preis-Leistung Verhältnis". Azaz messze nem ér annyit amennyiért adják! Másik, hogy semmivel sem jobb mint a hasnoló kategóriáju más kocsi. Mindez azért van, mert a VW irgalmatlan béreket fizet, felelötlenül tervezi és kivielezteti a tervezéseket (ezt elsö kézböl tudom mert a nejem ezt csinája nekik!) s emelett túlzott prémiumokat fizet ki. (Most 2013 elején mind dolgozó -a takaritónö is- kapott 7200 euro "jutalékot" vagy prémiumot, vagy nevezd aminek akarodot!)
A T5-ös természeten nem rossz. Van "Camper" kivitelezés is, de ha ilyen kocsival akarsz járni, vegyél hozzá egy benzinkutat is, mert vagy alulmotorizált, igy pörög, s zabál, (nem megy) vagy van benne egy 3 literes TDI (hat henger) az auditól, ami garantáltan szintén elkéri ami jár neki.....Persze nem kis súly amit megmozgat!

Természetesen a WV-k nem rosszak, de nem jobbak, csak drágábbak. Ez érvényes a javitásokra is!

DCT
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Tihike
Téma zárolva.
Több
11 éve 1 hónapja #30417 Írta: Emilio33
Emilio33 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Én Skoda Octáviában gondolkodom, mint következő autó (úgy 12ezer euró határig).
Csak benzines érdekel, amiből nagyon bejön a turbós változat (konkrétan a 122 lovas, amit már vezettem is, nagyon tetszett), de kicsit tartok tőle. Valakinek jobb ötlete, ebben a (ár, teljesítmény) kategóriában, vagy tapasztalata az Octáviával?
Téma zárolva.
Több
11 éve 1 hónapja #30418 Írta: kfz
kfz válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Emilio33 írta: Valakinek jobb ötlete, ebben a (ár, teljesítmény) kategóriában, vagy tapasztalata az Octáviával?


Ez azért így elég tág fogalom...mire, mennyi idős, mik az elvárások...usw.

De a Skodváal nem fogsz pórul járni, ha elfogadod, hogy mindig az aktuális generáció egy, vagy két generációval régebbi VW technika.
Nem is értem a német árakat, használtan jobban tartja az árát mint egy VW... :blink:

"Színház az egész világ"
"Ne vedd tul komolyan az eletet....ugy sem eled tul...;-) "
Téma zárolva.
Több
11 éve 1 hónapja #30420 Írta: Emilio33
Emilio33 válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Köszi a választ!
Különösen nincs nagy igényem, A-ból B pontba biztonságosan elvigyen, ne kelljen rettegnem, hogy az út mellett hagy, és lehessen bele pakolni. Nem vagyok egy versenyző alkat, inkább nyugodtan :D . Mondjuk ennek lehet ellentmond a turbós változat amit említettem. De nekem a 102 pacis is teljesen megfelelne. Most egy Nissan Almera acenta plusom van, az utolsó kitételt leszámítva nekem teljesen megfelel (4 éve van meg, épp pár napja jött elő az első probléma, ég a motordiagnosztikai lámpám, de megy...) de kinőttük. Egy évben kb. 15-20ezer km-t megyünk, teljesen vegyes használat mellett. Nézegettem többféle autót, kezdve a Kia Ceed kombitól, a H astra kombiig, meg a Cruzet, de valahogy mindig visszatérek az Octaviához. A mostani egy 9 éves, nekem szinte teljesen mindegy mennyi idős lesz a választott (azért mondjuk egy 6 éves koron belül), inkább az általános állapot, ami érdekel.
Téma zárolva.
  • prosperus
  • prosperus profilkép
  • Nem elérhető
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Reden ist Silber, Ausreden sind Gold!
Több
11 éve 1 hónapja #30425 Írta: prosperus
prosperus válaszolt a következő témában: Gazdaságos autó, olcsó fenntartás

Nem is értem a német árakat, használtan jobban tartja az árát mint egy VW...

Hat ezen csodalkozom Stefan ecsem !
Mi Germanok nehogy azt hidd, hogy csak a Görögöket tamogatjuk ?!
De ez hülyeseg :wait: mint e heten kiderült.
Nem a gazdasagi, müvelödesi, ipari stb..miniszterium kaptak a lovet,
hanem a bankok, azok a bankok akik a kispolgart ugy ahogy magyarban is az
öngyilkossagba keverik.
Apukam mi ez ha nem penzmosas :laugh:
Naszova vissza a Skodara.
Aze draga, mert a Cseheket is tamogatnunk kell, igy vagy ugy :laugh:

Einen Löwen interessiert es nicht was Schafe über ihn denken!
Téma zárolva.